Research Article
BibTex RIS Cite

Türk Müziği Eğitiminde Repertuvar Dersinin Yeri Ve Önemi

Year 2017, Volume: 10 Issue: -ERTE Özel Sayısı, 71 - 81, 31.12.2017

Abstract



Kendine ait milli bir
romantizmi olan Türk Müziği, tarihsel süreç ve eğitimsel devinim içerisinde
birçok isim alarak günümüze kadar gelmiştir. Bu yolculuk, dönemin şartlarına
göre farklılık göstermiş Türk Müziğine; Klasik Türk Müziği, Geleneksel Türk müziği,
Türk Sanat Müziği, Divan Müziği, Osmanlı Musikisi, Saray musikisi gibi isimler
verilmiştir. 1000 yıllık bir kültürün mirası olan bu müziğin bulunduğu
dönemlere göre aktarılması, öğretilmesi için farklı eğitim kurumları ve eğitim
sistemleri geliştirilmiştir. 1976 yılında ilk Türk müziği konservatuvarın
açılmasıyla müfredata” Türk









 



Müziği Üslup ve Repertuvarı,
TSM Repertuvarı, Üslup ve Tavır, ” adı ile girmiştir. Türk müziği eğitiminin en
kapsamlı mesleki müzik dersi olma özelliği ile hala günümüzde, müzik eğitimi
veren kurumlarda kullanılmaktadır. Bu eğitimde adı geçen derslerin (nazariyat,
ritim, solfej, müzik edebiyatı, müzik tarihi, form bilgisi gibi) tamamını
içinde barındıran bir ders olması özelliği ile de önem arz etmektedir. Ve bu
çalışmanın konusunu oluşturmaktadır.

References

  • Aktaş, Y. (2014), Üslup ve Repertuvar Dersi Alan Öğrencilerin Başarılarını Etkileyen Frustrasyonlar, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sanatta Yeterlilik Tezi., Afyonkarahisar Behar, C. (2015), Osmanlı Türk Musikisinin Kısa Tarihi, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. Bozkaya, İ. (2001), Çağdaş Müzik Eğitimi ve Temel Özellikleri, Müzikte 2000 Sempozyumu, Hazırlayan: Göktan Ay, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara. Çevikoğlu, T.(2009), Klasik Türk Müziğinin Bugünkü Sorunları, Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu, Uluslararası Asya ve Kuzey Afrika Çalışmaları Kongresi – ICANAS 38, 10-15 Eylül 2007 Ankara, Panel - Klasik Türk Musikisinin Dünü, Bugünü ve Yarını, Bildiriler Müzik Kültürü ve Eğitimi, c.2, Ankara. Delice, S. (2008), Türk Musikisi İcrası ve Bir İlkellik Örneği Olarak Meral Uğurlu, Musikişinas, Boğaziçi Üniversitesi Türk Müziği Kulübü Yayınları, İstanbul. Sözer, V. (1996), Müzik, Ansiklopedik Sözlük, Remzi Kitapevi, Dördüncü baskı, İstanbul. Uçan, A. (2000). Geçmişten günümüze günümüzden geleceğe Türk müzik kültürü (1. Baskı)., Müzik Ansiklopedisi Yayınları., Ankara
Year 2017, Volume: 10 Issue: -ERTE Özel Sayısı, 71 - 81, 31.12.2017

Abstract

References

  • Aktaş, Y. (2014), Üslup ve Repertuvar Dersi Alan Öğrencilerin Başarılarını Etkileyen Frustrasyonlar, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sanatta Yeterlilik Tezi., Afyonkarahisar Behar, C. (2015), Osmanlı Türk Musikisinin Kısa Tarihi, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. Bozkaya, İ. (2001), Çağdaş Müzik Eğitimi ve Temel Özellikleri, Müzikte 2000 Sempozyumu, Hazırlayan: Göktan Ay, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara. Çevikoğlu, T.(2009), Klasik Türk Müziğinin Bugünkü Sorunları, Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu, Uluslararası Asya ve Kuzey Afrika Çalışmaları Kongresi – ICANAS 38, 10-15 Eylül 2007 Ankara, Panel - Klasik Türk Musikisinin Dünü, Bugünü ve Yarını, Bildiriler Müzik Kültürü ve Eğitimi, c.2, Ankara. Delice, S. (2008), Türk Musikisi İcrası ve Bir İlkellik Örneği Olarak Meral Uğurlu, Musikişinas, Boğaziçi Üniversitesi Türk Müziği Kulübü Yayınları, İstanbul. Sözer, V. (1996), Müzik, Ansiklopedik Sözlük, Remzi Kitapevi, Dördüncü baskı, İstanbul. Uçan, A. (2000). Geçmişten günümüze günümüzden geleceğe Türk müzik kültürü (1. Baskı)., Müzik Ansiklopedisi Yayınları., Ankara
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Yıldırım Aktaş

Publication Date December 31, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 10 Issue: -ERTE Özel Sayısı

Cite

APA Aktaş, Y. (2017). Türk Müziği Eğitiminde Repertuvar Dersinin Yeri Ve Önemi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(-ERTE Özel Sayısı), 71-81. https://doi.org/10.12780/usaksosbil.373855

Address: Uşak University Graduate Education Institute
Telephone: 0276 221 21 60 Fax: 0276 221 21 61
E-mail: sosyaldergi@usak.edu.tr