Kendine ait milli bir
romantizmi olan Türk Müziği, tarihsel süreç ve eğitimsel devinim içerisinde
birçok isim alarak günümüze kadar gelmiştir. Bu yolculuk, dönemin şartlarına
göre farklılık göstermiş Türk Müziğine; Klasik Türk Müziği, Geleneksel Türk müziği,
Türk Sanat Müziği, Divan Müziği, Osmanlı Musikisi, Saray musikisi gibi isimler
verilmiştir. 1000 yıllık bir kültürün mirası olan bu müziğin bulunduğu
dönemlere göre aktarılması, öğretilmesi için farklı eğitim kurumları ve eğitim
sistemleri geliştirilmiştir. 1976 yılında ilk Türk müziği konservatuvarın
açılmasıyla müfredata” Türk
Müziği Üslup ve Repertuvarı,
TSM Repertuvarı, Üslup ve Tavır, ” adı ile girmiştir. Türk müziği eğitiminin en
kapsamlı mesleki müzik dersi olma özelliği ile hala günümüzde, müzik eğitimi
veren kurumlarda kullanılmaktadır. Bu eğitimde adı geçen derslerin (nazariyat,
ritim, solfej, müzik edebiyatı, müzik tarihi, form bilgisi gibi) tamamını
içinde barındıran bir ders olması özelliği ile de önem arz etmektedir. Ve bu
çalışmanın konusunu oluşturmaktadır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 31, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 10 Issue: -ERTE Özel Sayısı |
Address: Uşak University Graduate Education Institute
Telephone: 0276 221 21 60 Fax: 0276 221 21 61
E-mail: sosyaldergi@usak.edu.tr