Göç sonrası farklı kültürlerden gelen bireylerin
karşılaştığı güçlüklerin temelinde, yeni ve farklı kültüre ve sosyal yapıya
uyum süreci yatmaktadır. Farklı kültürel değerlere sahip bireylerin sosyal uyum
sürecine değerler eğitimi grup çalışması katkı sağlamaktadır. Bu kapsamda
araştırmanın amacı, Suriyeli ve Türkiyeli lise öğrencilerinin sosyal uyum
sürecinde kültürel değerler farkındalığı arttırmak, sosyal dışlanmayı azaltmak
ve akran zorbalığını önlemek için değerler eğitimi grup çalışmasını
uygulamaktır.
Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu
araştırmada veriler, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ve amaçsal örnekleme
yöntemi ile 12 lise öğrencisinden elde edilmiştir. Mayıs 2018 tarihinde; 7 oturum
gerçekleşmiştir. Grup kolaylaştırıcısı tarafından çalışma ayrıntılı not
alınarak yazılı hale getirilmiş ve tematik içerik analizi yapılmıştır.
Yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile elde edilen
veriler 6 alt temalarından oluşmaktadır. Ön görüşmede öğrenciler soruları
cevaplamada zorlanırken, son görüşmede geniş perspektifte bakış açısı ile
cevaplamışlardır.
Sonuç olarak, Türk Kızılay İzmir Toplum Merkezi
bünyesinde gerçekleştirilen çalışma ile Suriyeli ve Türkiyeli lise öğrencileri;
akran ağlarıyla etkileşime girerek değerler üzerindeki farkındalıkları artmış
olup, akran zorbalığının önlenmesine katkı sağlamıştır. İkincil fayda olarak,
arkadaşlık ilişkileri güçlenmiştir. Bu alanda çalışan sosyal hizmet uzmanları,
müracaatçı gruplarının sosyal uyumu sağlamaya yönelik gerçekleştireceği mesleki
uygulamalar arasında değerler eğitiminin de yer alması önerilmektedir.
Türk Kızılay İzmir Toplum Merkezi
C-19081
C-19081
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | C-19081 |
Publication Date | October 27, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 12 - C-IASOS ÖZEL SAYISI |
Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr