Book Review
BibTex RIS Cite

Jean BAUDRİLLARD - Tüketim Toplumu

Year 2023, Volume: 3 Issue: 1, 1 - 6, 22.06.2023

Abstract

Tüketim, günümüz toplumlarında bir yaşam şekli halini almış durumdadır ve günlük hayatın merkezinde yer almaktadır. İnsanın varoluşundan bu yana varlığını sürdüren tüketim kavramı, geçmişten bu güne gelene kadar birden çok anlamı da beraberinde yüklenmiştir. Tüketim olgusunun, ortaya çıkma sürecinde bolluk, statü, sınıf kaygısı gibi kültürel etmenler etkili rol oynamıştır. Fransız Sosyolog ve Medya Teorisyeni Baudrillard’ın en önemli eserlerinden biri olan ‘Tüketim Toplumu’ tüketimin sadece bireylerin nesneleri satın almasının ötesinde çok daha fazla anlam ifade ettiğini ve bu tüketimin küresel düzeyde aktif bir role sahip olduğunu dile getirmektedir.
Bu eser; tüketim toplumunu ana başlıklar ve alt başlık altında kapsamlı bir şekilde inceleyerek sosyolojik anlamda yol gösterici bir kılavuz niteliği taşıyor. Kitap, üç bölüm ve bir sonuç bölümünden oluşuyor. 1. Bölüm ‘Nesnenin Biçimsel Litürjisi’ adına sahip ve bu bölüm ‘Tüketimin Mucizevi Statüsü’ ile ‘Büyümenin Kısır Döngüsü’ adlı 2 ana alt başlık altında inceleniyor. 2. Bölüm ‘Tüketim Kuramı’ başlığını taşıyor ve 3 ana alt başlıkla incelenmiş. Bunlar; ‘Tüketimin Toplumsal Mantığı’, ‘Bir Tüketim Kuramı İçin’ ve ‘Kişiselleşme ya da En Küçük Marjinal Fark (EKMF)’. 3. Bölüm ‘Kitle İletişim Araçları’, ‘Cinsiyet ve Boş Zaman Etkinlikleri’ başlığını taşıyor. Ana alt başlıklar ise ‘Kitle İletişim Kültürü’, ‘En Güzel Tüketim Nesnesi: Beden’, ‘Boş Zaman Etkinlikleri Dramı ya da Zaman Kaybetmenin İmkansızlığı’, ‘İlginin Gizemli Sistemi’ ve son olarak ‘Bolluk Toplumunda Anomi’dir. Sonuç bölümü ‘Çağdaş Yabancılaşma ya da Şeytanla Anlaşmanın Sonu Üstüne’ adını taşıyor.

References

  • Adorno, T. (2009). Kültür endüstrisi kültür yönetimi. (Çev. N. Ülner, M. Tüzel ve E. Gen). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Baudrillard, J., Deliceçaylı, H. ve Keskin, F. (1997). Tüketim toplumu. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Cevizci, A. (1999). Felsefe sözlüğü, İstanbul: Paradigma Yayıncılık.
  • Featherstone, M. (1996). Postmodernizm ve tüketim kültürü. (Çev. M. Küçük). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Gottdiener, M. (2005). Postmodern göstergeler. (Çev. A. Nur, E. Cengiz ve H. Gür). Ankara: İmge Yayınları.
  • Ray, G. (2014). Culture Industry and the Administration of Terror. A. Artun (Ed.) Sanat Emegi: Kültür Isçileri ve Prekarite içinde (ss. 237-258). (Çev. E. Soğancılar) İstanbul: İletişim Yayınları.
Year 2023, Volume: 3 Issue: 1, 1 - 6, 22.06.2023

Abstract

References

  • Adorno, T. (2009). Kültür endüstrisi kültür yönetimi. (Çev. N. Ülner, M. Tüzel ve E. Gen). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Baudrillard, J., Deliceçaylı, H. ve Keskin, F. (1997). Tüketim toplumu. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Cevizci, A. (1999). Felsefe sözlüğü, İstanbul: Paradigma Yayıncılık.
  • Featherstone, M. (1996). Postmodernizm ve tüketim kültürü. (Çev. M. Küçük). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Gottdiener, M. (2005). Postmodern göstergeler. (Çev. A. Nur, E. Cengiz ve H. Gür). Ankara: İmge Yayınları.
  • Ray, G. (2014). Culture Industry and the Administration of Terror. A. Artun (Ed.) Sanat Emegi: Kültür Isçileri ve Prekarite içinde (ss. 237-258). (Çev. E. Soğancılar) İstanbul: İletişim Yayınları.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Book Reviews
Authors

Emine Erdemsoy

Publication Date June 22, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Erdemsoy, E. (2023). Jean BAUDRİLLARD - Tüketim Toplumu. Uşak Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Fakültesi Dergisi, 3(1), 1-6.