Tüketim, günümüz toplumlarında bir yaşam şekli halini almış durumdadır ve günlük hayatın merkezinde yer almaktadır. İnsanın varoluşundan bu yana varlığını sürdüren tüketim kavramı, geçmişten bu güne gelene kadar birden çok anlamı da beraberinde yüklenmiştir. Tüketim olgusunun, ortaya çıkma sürecinde bolluk, statü, sınıf kaygısı gibi kültürel etmenler etkili rol oynamıştır. Fransız Sosyolog ve Medya Teorisyeni Baudrillard’ın en önemli eserlerinden biri olan ‘Tüketim Toplumu’ tüketimin sadece bireylerin nesneleri satın almasının ötesinde çok daha fazla anlam ifade ettiğini ve bu tüketimin küresel düzeyde aktif bir role sahip olduğunu dile getirmektedir.
Bu eser; tüketim toplumunu ana başlıklar ve alt başlık altında kapsamlı bir şekilde inceleyerek sosyolojik anlamda yol gösterici bir kılavuz niteliği taşıyor. Kitap, üç bölüm ve bir sonuç bölümünden oluşuyor. 1. Bölüm ‘Nesnenin Biçimsel Litürjisi’ adına sahip ve bu bölüm ‘Tüketimin Mucizevi Statüsü’ ile ‘Büyümenin Kısır Döngüsü’ adlı 2 ana alt başlık altında inceleniyor. 2. Bölüm ‘Tüketim Kuramı’ başlığını taşıyor ve 3 ana alt başlıkla incelenmiş. Bunlar; ‘Tüketimin Toplumsal Mantığı’, ‘Bir Tüketim Kuramı İçin’ ve ‘Kişiselleşme ya da En Küçük Marjinal Fark (EKMF)’. 3. Bölüm ‘Kitle İletişim Araçları’, ‘Cinsiyet ve Boş Zaman Etkinlikleri’ başlığını taşıyor. Ana alt başlıklar ise ‘Kitle İletişim Kültürü’, ‘En Güzel Tüketim Nesnesi: Beden’, ‘Boş Zaman Etkinlikleri Dramı ya da Zaman Kaybetmenin İmkansızlığı’, ‘İlginin Gizemli Sistemi’ ve son olarak ‘Bolluk Toplumunda Anomi’dir. Sonuç bölümü ‘Çağdaş Yabancılaşma ya da Şeytanla Anlaşmanın Sonu Üstüne’ adını taşıyor.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Kitap Tanıtımları |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: 1 |