Research Article
BibTex RIS Cite

Education and Training for Career Planning of Business Administration Students Expectations: The Case of Muğla Sıtkı Koçman University Faculty of Economics and Administrative Sciences

Year 2024, Volume: 4 Issue: 1, 26 - 40, 02.07.2024

Abstract

The Department of Business Administration is an academic unit that aims to train students equipped with business, entrepreneurship and management skills in accordance with the requirements of the age required by the public and private sectors. In this study, it is aimed to determine the educational and training demands of undergraduate students actively enrolled in the department of business administration in terms of academic and professional development at the point of career planning. In line with the determined purpose, 1014 students actively enrolled in Muğla Sıtkı Koçman University Faculty of Economics and Administrative Sciences, Department of Business Administration in the 2023-2024 academic year were included in the study. The questionnaire form prepared in accordance with the purpose of the research was applied online and face-to-face to the students within the scope of the study through social networks and 278 students answered the questionnaire completely. The data obtained from the answered questionnaires were transferred to the IBM SPSS 23 package programme and factor analysis was performed through the programme. Then, frequency analysis was applied to the collected data in order to make descriptive statistics. In the research, it was determined that the expectations of the students from the education they received were gathered under four factors: 'applied education', 'teaching style', 'learning environment and resource' and 'course and internship duration'. On the other hand; 'CV preparation training', 'digital business training', 'career planning training' and 'effective communication skills training' can play an important role in terms of academic and professional development of students in their career journey.

References

  • Alkan. R. M. (2014). Üniversite-sanayi işbirliği için bazı öneriler. Yükseköğretim Dergisi. 4(2), 61-68. doi:10.2399/yod.14.011.
  • Büyüköztürk. Ş. (2002). Faktör analizi: Temel kavramlar ve ölçek geliştirmede kullanımı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 32, 470-483.
  • Cengiz. E. (2014). Üniversite-sanayi işbirliği üzerine değerlendirmeler. Yükseköğretim Dergisi. 4(1), 1-8. doi:10.2399/yod.14.006.
  • Doğramacı. İ. (2007). Günümüzde rektör seçimi ve atama krizi. Türkiye’de ve dünyada yükseköğretim yönetimine bir bakış. Ankara: Meteksan A.Ş.
  • Gürüz. K. (2001). Dünya’da ve Türkiye’de yüksek öğretim. İstanbul: ÖSYM Yayınları.
  • İslamoğlu. A. H. ve Alnıaçık. Ü. (2016). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. İstanbul: Beta Yayınevi.
  • Karagöz. Y. (2019). SPSS-AMOS-META uygulamalı istatistiksel analizler. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Kurt. Ü. ve Yavuz. M. (2013). Üniversite-sanayi işbirliği: Dünü, bugünü, geleceği. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi. 17(1), Özel Sayı, 50-57.
  • Resmi Gazete. (1986). Mesleki Eğitim Kanunu. Erişim adresi: https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=3308&MevzuatTur=1&MevzuatTertip=5
  • Resmi Gazete. (2021). Yükseköğretimde uygulamalı eğitimler çerçeve yönetmeliği. Erişim adresi: https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2021/06/20210617-2.htm
  • Tabachnick. B. G. ve Fidell. L. S. (2013). Using multivariate statistics. Boston. MA: Pearson.
  • Üsdiken. B. (2023). Türkiye’de iş dünyası için yükseköğretim Osmanlı’dan günümüze. Ankara: İmge Kitabevi.
  • Yaşlıoğlu. M. M. (2017). Sosyal bilimlerde faktör analizi ve geçerlilik: Keşfedici ve doğrulayıcı faktör analizlerinin kullanılması. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. 46, 74-85. doi: 10.26650/ibr.2023.52.1038219.
  • Yıldız. D. ve Uzunsakal. E. (2018). Alan araştırmalarında güvenilirlik testlerinin karşılaştırılması ve tarımsal veriler üzerine bir uygulama. Uygulamalı Sosyal Bilimler Dergisi. 1, 14-28. doi: 10.5152/JBASS.2021.780278.
  • Yükseköğretim Program Atlası. (2024). Lisans atlası – İşletme programı bulunan tüm üniversiteler. Erişim Adresi: https://yokatlas.yok.gov.tr/lisans-bolum.php?b=10117

Kariyer Planlaması Sürecinde Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü Öğrencilerinin Eğitim-Öğretim Beklentileri

Year 2024, Volume: 4 Issue: 1, 26 - 40, 02.07.2024

Abstract

İşletme bölümü, kamu sektörünün ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu çağın gereklerine uygun işletmecilik, girişimcilik ve yöneticilik becerileriyle donatılmış insan kaynağını yetiştirmeyi amaçlayan bir akademik birimdir. Bu araştırmada, işletme bölümünde aktif olarak kayıtlı lisans öğrencilerinin kariyer planlaması noktasında akademik ve mesleki gelişimleri açısından eğitim-öğretim taleplerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Belirlenen amaç doğrultusunda, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü’nde 2023-2024 eğitim-öğretim yılında aktif olarak kayıtlı olan 1014 öğrenci çalışma kapsamına alınmıştır. Araştırma amacına uygun olarak hazırlanan anket formu söz konusu kapsamda yer alan öğrencilere sosyal ağlar yoluyla çevrimiçi ve yüz yüze uygulanmış, 278 öğrenci anketi eksiksiz bir şekilde cevaplamıştır. Cevaplanan anketlerden elde edilen veriler IBM SPSS 23 paket programına aktarılmış ve program aracılığıyla faktör analizi gerçekleştirilmiştir. Ardından tanımlayıcı istatistikleri yapabilmek adına toplanan verilere frekans analizi uygulanmıştır. Yapılan araştırmada öğrencilerin aldıkları eğitimden beklentilerinin; ‘uygulamalı eğitim’, ‘öğretim şekli’, ‘öğrenme ortamı ve kaynağı’ ve ‘ders ve staj süresi’ olmak üzere dört faktör altında toplandığı tespit edilmiştir. Diğer taraftan; ‘CV hazırlama eğitimi’, ‘dijital işletmecilik eğitimi’, ‘kariyer planlama eğitimi’ ve ‘etkili iletişim becerisi eğitimi’nin öğrencilerin kariyer yolculuğunda akademik ve mesleki gelişimleri açısından önemli bir rol oynayabileceği görüşü ortaya çıkmıştır.

References

  • Alkan. R. M. (2014). Üniversite-sanayi işbirliği için bazı öneriler. Yükseköğretim Dergisi. 4(2), 61-68. doi:10.2399/yod.14.011.
  • Büyüköztürk. Ş. (2002). Faktör analizi: Temel kavramlar ve ölçek geliştirmede kullanımı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 32, 470-483.
  • Cengiz. E. (2014). Üniversite-sanayi işbirliği üzerine değerlendirmeler. Yükseköğretim Dergisi. 4(1), 1-8. doi:10.2399/yod.14.006.
  • Doğramacı. İ. (2007). Günümüzde rektör seçimi ve atama krizi. Türkiye’de ve dünyada yükseköğretim yönetimine bir bakış. Ankara: Meteksan A.Ş.
  • Gürüz. K. (2001). Dünya’da ve Türkiye’de yüksek öğretim. İstanbul: ÖSYM Yayınları.
  • İslamoğlu. A. H. ve Alnıaçık. Ü. (2016). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. İstanbul: Beta Yayınevi.
  • Karagöz. Y. (2019). SPSS-AMOS-META uygulamalı istatistiksel analizler. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Kurt. Ü. ve Yavuz. M. (2013). Üniversite-sanayi işbirliği: Dünü, bugünü, geleceği. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi. 17(1), Özel Sayı, 50-57.
  • Resmi Gazete. (1986). Mesleki Eğitim Kanunu. Erişim adresi: https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=3308&MevzuatTur=1&MevzuatTertip=5
  • Resmi Gazete. (2021). Yükseköğretimde uygulamalı eğitimler çerçeve yönetmeliği. Erişim adresi: https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2021/06/20210617-2.htm
  • Tabachnick. B. G. ve Fidell. L. S. (2013). Using multivariate statistics. Boston. MA: Pearson.
  • Üsdiken. B. (2023). Türkiye’de iş dünyası için yükseköğretim Osmanlı’dan günümüze. Ankara: İmge Kitabevi.
  • Yaşlıoğlu. M. M. (2017). Sosyal bilimlerde faktör analizi ve geçerlilik: Keşfedici ve doğrulayıcı faktör analizlerinin kullanılması. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. 46, 74-85. doi: 10.26650/ibr.2023.52.1038219.
  • Yıldız. D. ve Uzunsakal. E. (2018). Alan araştırmalarında güvenilirlik testlerinin karşılaştırılması ve tarımsal veriler üzerine bir uygulama. Uygulamalı Sosyal Bilimler Dergisi. 1, 14-28. doi: 10.5152/JBASS.2021.780278.
  • Yükseköğretim Program Atlası. (2024). Lisans atlası – İşletme programı bulunan tüm üniversiteler. Erişim Adresi: https://yokatlas.yok.gov.tr/lisans-bolum.php?b=10117
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Business Administration
Journal Section Research Articles
Authors

Utku Demirci 0000-0002-6853-5955

Publication Date July 2, 2024
Submission Date May 17, 2024
Acceptance Date July 1, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Demirci, U. (2024). Education and Training for Career Planning of Business Administration Students Expectations: The Case of Muğla Sıtkı Koçman University Faculty of Economics and Administrative Sciences. Uşak Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(1), 26-40.