BibTex RIS Cite

TÜRKİYE’DEKİ ÖZEL HASTANELER İÇİN KÜRESEL PAZARA GİRİŞ STRATEJİLERİ ÜZERİNE BİR MODEL ÖNERİSİ

Year 2016, Volume: 2 Issue: 3, 31 - 44, 30.12.2016

Abstract

Dünya’da ve Türkiye’de sağlık sektörü her yıl giderek büyürken, uygulanan yeni sağlık politikaları nedeniyle özel hastanelerin önemi de son yıllarda giderek artmıştır. Özellikle gelişmiş ve ekonomileri güçlü ülkelerde nüfusun gittikçe yaşlanması sağlık harcamalarının artmasına ve sağlık turizmi adı altında küresel bir sektörün gelişmesine katkıda bulunmuştur. Bu sebeple küreselleşme olgusu içinde sağlık sektörünün payının gün geçtikçe arttığı söylenebilir. Bu payda özel hastanelerin rolü her geçen gün büyük oranda yükselmekte ve ülkemizde her geçen gün sayıları artan özel hastaneler için küreselleşme eğilimi büyük önem taşır hale gelmektedir.

Bu çalışma; ülkemiz özel hastaneleri için, küreselleşme stratejilerini kurgularken kullanabilecekleri, bilimsel gerçeklerle çizilmiş bir model önerisini içermektedir. Bu bağlamda; başarılı karar almaya yönelik farklı yaklaşımları bir araya getiren bir model oluşturularak, küresel pazarda var olmak adına hangi stratejilerin uygulanabileceğine dair tamamlayıcı bilgilere ve örneklere de yer verilmiştir.

Türkiye’deki özel hastaneler küresel dünyaya adım atma doğrultusunda karar verdiklerinde hem kendi etki alanlarını genişletecekler hem de hizmet götürdükleri ülkelerin sağlık sektöründeki ihtiyaçlarını karşılayarak küresel sağlık ekonomisinde istedikleri paya sahip olma ihtimallerini güçlendirebileceklerdir.

References

  • Bilkey, W. J. ve Tesar, G. (1977). Theexportbehavior of smaller-sized Wisconsin manufacturingfirms. Journal of International Business Studies, 8(1), 93-98.
  • Can, E. (2015). Uluslararası İşletmecilik. İstanbul: Beta Basım A.Ş.
  • Cavusgil, S. T. (1980). On theinternationalizationprocess of firms. Europeanresearch, 8(6), 273-281.
  • Cleveland Clinic (2016). Cleveland ClinicOverview. 19.04.2016 tarihinde http://my.clevelandclinic.org/about-cleveland-clinic/overview adresinden alınmıştır.
  • Czinkota, M. R. ve Tesar, G. (1982). Exportmanagement: An internationalcontext. PraegerPublishers.
  • Dunning, J. H. (1980). Toward an eclectictheory of internationalproduction: Someempiricaltests. Journal of International Business Studies, 11(1), 9-31.
  • Johanson, J. ve Vahlne, J. E. (1977). Theinternationalizationprocess of thefirm - a model of knowledgedevelopmentandincreasingforeign market commitments. Journal of International Business Studies, 8(1), 23-32.
  • Johanson, J. ve Wiedersheim‐Paul, F. (1975). Theinternationalization of thefirm - fourswedishcases 1. Journal of Management Studies, 12(3), 305-323.
  • Johns Hopkins Medicine International (2016). Johns Hopkins Aramco Healthcare. 18.04.2016 tarihinde http://www.hopkinsmedicine.org/international/international_affiliations/middle_east/johns_hopkins_aramco_healthcare.html/ adresinden alınmıştır.
  • Johns Hopkins Medicine International (2016). Jonhs Hopkins Singapore. 18.04.2016 tarihinde
  • http://www.hopkinsmedicine.org/international/international_affiliations/asia_pacific/singapore_international_medical_centre.html adresinden alınmıştır.
  • Johns Hopkins Medicine International (2016). International Collaborations: Johns Hopkins Medicine International. 17.04.2016 tarihinde http://www.hopkinsmedicine.org/international/international_affiliations/adresinden alınmıştır.
  • Johns Hopkins Medicine International (2016). Overview. 17.04.2016 tarihinde http://www.hopkinsmedicine.org/about/downloads/jhm-overview.pdf/ adresinden alınmıştır.
  • Meyer, K. E.,Estrin, S., Bhaumik, S. K. ve Peng, M. W. (2009). Institutions, resources, andentrystrategies in emergingeconomies. Strategic Management Journal, 30(1), 61-80.
  • Lynch, R. (2016). How do youbuild a globalstrategy? | Global Strategy. 16.06.2016 tarihinde http://www.global-strategy.net/how-do-you-build-a-global-strategy/ adresinden alınmıştır.
  • Peng, M. (2009). Global Strategic Management. South-Western Cengage Learning.
  • Peng, M. ve Peng, M. (2014). Global Business. Mason, OH: Cengage Learning/South Western.
  • Porter, M. (2008). TheFiveCompetitiveForcesThatShapeStrategy. 02.06.2016 tarihinde https://hbr.org/2008/01/the-five-competitive-forces-that-shape-strategyadresinden alınmıştır.
  • Prnewswire.com (2016). Cleveland ClinicCanada. 19.04.2016 tarihinde http://www.prnewswire.com/newsx-releases/cleveland-clinic-establishes-cleveland-clinic-canada-55384097.html adresinden alınmıştır.
  • Reid, S. D. (1981). Thedecision-makerandexportentryandexpansion. Journal of International Business Studies, 12(2), 101-112.
  • TÜİK (2016). Sağlık Harcamaları İstatistikleri. 31.05.2016 tarihinde http://www.tuik.gov.tr/PreTablo.do?alt_id=1084 adresinden alınmıştır.
  • Wikipedia(2016). Cleveland Clinic Abu Dhabi. 19.04.2016 tarihinde https://en.wikipedia.org/wiki/Cleveland_Clinic_Abu_Dhabi adresinden alınmıştır.
  • Wikipedia (2016). Dubai Healthcare City. 19.04.2016 tarihinde https://en.wikipedia.org/wiki/Dubai_Healthcare_Cityadresinden alınmıştır.
  • Wikipedia (2016). Partners Harvard Medical International. 19.04.2016 tarihinde
  • https://en.wikipedia.org/wiki/Partners_Harvard_Medical_Internationaladresinden alınmıştır
Year 2016, Volume: 2 Issue: 3, 31 - 44, 30.12.2016

Abstract

References

  • Bilkey, W. J. ve Tesar, G. (1977). Theexportbehavior of smaller-sized Wisconsin manufacturingfirms. Journal of International Business Studies, 8(1), 93-98.
  • Can, E. (2015). Uluslararası İşletmecilik. İstanbul: Beta Basım A.Ş.
  • Cavusgil, S. T. (1980). On theinternationalizationprocess of firms. Europeanresearch, 8(6), 273-281.
  • Cleveland Clinic (2016). Cleveland ClinicOverview. 19.04.2016 tarihinde http://my.clevelandclinic.org/about-cleveland-clinic/overview adresinden alınmıştır.
  • Czinkota, M. R. ve Tesar, G. (1982). Exportmanagement: An internationalcontext. PraegerPublishers.
  • Dunning, J. H. (1980). Toward an eclectictheory of internationalproduction: Someempiricaltests. Journal of International Business Studies, 11(1), 9-31.
  • Johanson, J. ve Vahlne, J. E. (1977). Theinternationalizationprocess of thefirm - a model of knowledgedevelopmentandincreasingforeign market commitments. Journal of International Business Studies, 8(1), 23-32.
  • Johanson, J. ve Wiedersheim‐Paul, F. (1975). Theinternationalization of thefirm - fourswedishcases 1. Journal of Management Studies, 12(3), 305-323.
  • Johns Hopkins Medicine International (2016). Johns Hopkins Aramco Healthcare. 18.04.2016 tarihinde http://www.hopkinsmedicine.org/international/international_affiliations/middle_east/johns_hopkins_aramco_healthcare.html/ adresinden alınmıştır.
  • Johns Hopkins Medicine International (2016). Jonhs Hopkins Singapore. 18.04.2016 tarihinde
  • http://www.hopkinsmedicine.org/international/international_affiliations/asia_pacific/singapore_international_medical_centre.html adresinden alınmıştır.
  • Johns Hopkins Medicine International (2016). International Collaborations: Johns Hopkins Medicine International. 17.04.2016 tarihinde http://www.hopkinsmedicine.org/international/international_affiliations/adresinden alınmıştır.
  • Johns Hopkins Medicine International (2016). Overview. 17.04.2016 tarihinde http://www.hopkinsmedicine.org/about/downloads/jhm-overview.pdf/ adresinden alınmıştır.
  • Meyer, K. E.,Estrin, S., Bhaumik, S. K. ve Peng, M. W. (2009). Institutions, resources, andentrystrategies in emergingeconomies. Strategic Management Journal, 30(1), 61-80.
  • Lynch, R. (2016). How do youbuild a globalstrategy? | Global Strategy. 16.06.2016 tarihinde http://www.global-strategy.net/how-do-you-build-a-global-strategy/ adresinden alınmıştır.
  • Peng, M. (2009). Global Strategic Management. South-Western Cengage Learning.
  • Peng, M. ve Peng, M. (2014). Global Business. Mason, OH: Cengage Learning/South Western.
  • Porter, M. (2008). TheFiveCompetitiveForcesThatShapeStrategy. 02.06.2016 tarihinde https://hbr.org/2008/01/the-five-competitive-forces-that-shape-strategyadresinden alınmıştır.
  • Prnewswire.com (2016). Cleveland ClinicCanada. 19.04.2016 tarihinde http://www.prnewswire.com/newsx-releases/cleveland-clinic-establishes-cleveland-clinic-canada-55384097.html adresinden alınmıştır.
  • Reid, S. D. (1981). Thedecision-makerandexportentryandexpansion. Journal of International Business Studies, 12(2), 101-112.
  • TÜİK (2016). Sağlık Harcamaları İstatistikleri. 31.05.2016 tarihinde http://www.tuik.gov.tr/PreTablo.do?alt_id=1084 adresinden alınmıştır.
  • Wikipedia(2016). Cleveland Clinic Abu Dhabi. 19.04.2016 tarihinde https://en.wikipedia.org/wiki/Cleveland_Clinic_Abu_Dhabi adresinden alınmıştır.
  • Wikipedia (2016). Dubai Healthcare City. 19.04.2016 tarihinde https://en.wikipedia.org/wiki/Dubai_Healthcare_Cityadresinden alınmıştır.
  • Wikipedia (2016). Partners Harvard Medical International. 19.04.2016 tarihinde
  • https://en.wikipedia.org/wiki/Partners_Harvard_Medical_Internationaladresinden alınmıştır
There are 25 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Esin Can This is me

Seyit Eroğlu This is me

Publication Date December 30, 2016
Acceptance Date December 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 2 Issue: 3

Cite

APA Can, E., & Eroğlu, S. (2016). TÜRKİYE’DEKİ ÖZEL HASTANELER İÇİN KÜRESEL PAZARA GİRİŞ STRATEJİLERİ ÜZERİNE BİR MODEL ÖNERİSİ. Uluslararası Sağlık Yönetimi Ve Stratejileri Araştırma Dergisi, 2(3), 31-44.
AMA Can E, Eroğlu S. TÜRKİYE’DEKİ ÖZEL HASTANELER İÇİN KÜRESEL PAZARA GİRİŞ STRATEJİLERİ ÜZERİNE BİR MODEL ÖNERİSİ. USAYSAD. December 2016;2(3):31-44.
Chicago Can, Esin, and Seyit Eroğlu. “TÜRKİYE’DEKİ ÖZEL HASTANELER İÇİN KÜRESEL PAZARA GİRİŞ STRATEJİLERİ ÜZERİNE BİR MODEL ÖNERİSİ”. Uluslararası Sağlık Yönetimi Ve Stratejileri Araştırma Dergisi 2, no. 3 (December 2016): 31-44.
EndNote Can E, Eroğlu S (December 1, 2016) TÜRKİYE’DEKİ ÖZEL HASTANELER İÇİN KÜRESEL PAZARA GİRİŞ STRATEJİLERİ ÜZERİNE BİR MODEL ÖNERİSİ. Uluslararası Sağlık Yönetimi ve Stratejileri Araştırma Dergisi 2 3 31–44.
IEEE E. Can and S. Eroğlu, “TÜRKİYE’DEKİ ÖZEL HASTANELER İÇİN KÜRESEL PAZARA GİRİŞ STRATEJİLERİ ÜZERİNE BİR MODEL ÖNERİSİ”, USAYSAD, vol. 2, no. 3, pp. 31–44, 2016.
ISNAD Can, Esin - Eroğlu, Seyit. “TÜRKİYE’DEKİ ÖZEL HASTANELER İÇİN KÜRESEL PAZARA GİRİŞ STRATEJİLERİ ÜZERİNE BİR MODEL ÖNERİSİ”. Uluslararası Sağlık Yönetimi ve Stratejileri Araştırma Dergisi 2/3 (December 2016), 31-44.
JAMA Can E, Eroğlu S. TÜRKİYE’DEKİ ÖZEL HASTANELER İÇİN KÜRESEL PAZARA GİRİŞ STRATEJİLERİ ÜZERİNE BİR MODEL ÖNERİSİ. USAYSAD. 2016;2:31–44.
MLA Can, Esin and Seyit Eroğlu. “TÜRKİYE’DEKİ ÖZEL HASTANELER İÇİN KÜRESEL PAZARA GİRİŞ STRATEJİLERİ ÜZERİNE BİR MODEL ÖNERİSİ”. Uluslararası Sağlık Yönetimi Ve Stratejileri Araştırma Dergisi, vol. 2, no. 3, 2016, pp. 31-44.
Vancouver Can E, Eroğlu S. TÜRKİYE’DEKİ ÖZEL HASTANELER İÇİN KÜRESEL PAZARA GİRİŞ STRATEJİLERİ ÜZERİNE BİR MODEL ÖNERİSİ. USAYSAD. 2016;2(3):31-44.