Research Article
BibTex RIS Cite

AWARENESS OF THE E-PULSE APPLICATION IN THE SCOPE OF HEALTH CARE DELIVERY AND SOCIAL MARKETING

Year 2017, Volume: 3 Issue: 1, 88 - 103, 25.04.2017

Abstract

Social marketing focuses on changing the attitudes and behaviour of different target groups. Also, social marketing puts forth the marketing approaches applications for administration and planning the social programme. Social marketing principles and techniques are frequently used to improve public health, prevent accidents, protect the environment, and suchlike events. Today, people want to have knowledge about many topics and want to be informed about the products and services that will make their lives easier. By social marketing campaigns the individuals are provided new information and applications on their wants and needs. In this study, E-Pulse application is assessed under social marketing and the awareness of the E-pulse has been measured. A questionnaire method has been conducted to the health service consumers and healthcare staff. 273 questionnaires have been evaluated. It has been seen that both for the health consumers and healthcare staff the e-pulse awareness level is high mid-level.

References

  • Andreasen A. R. (2000). Ethics in Social Marketing. George Town University Pres, Washington DC.
  • Bayuk, N.M. (2006). Hizmet Pazarlaması ve Müşteri Tutma, Akademik Bakış Dergisi, 10, 1-12.
  • Cemalcılar, İ. (1979). Hizmetlerin Pazarlanması, Pazarlama Dergisi, 4(2), 3-7.
  • Doğan, B. (2012). Sosyal Pazarlama Projelerinin Başarısını Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi: Mersin’de Bir Alan Araştırması, Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.
  • Doyle, P. (2000). Değer Temelli Pazarlama, Media Cat Yayınları, İstanbul.
  • Erdem, Ş. (2007). Sağlık Hizmetleri Pazarlaması: Hastaların Sunulan Hizmetlerin Kalitesini Algılamaları Üzerine Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Eser, Z., Özdoğan, B. (2006). Sosyal Pazarlama-Toplumun Refahı ve Kaliteli Yaşamı İçin, Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • İlter, B., Bayraktaroğlu, G. (2007). Kar Amacı Gütmeyen Sosyal Amaçlı Pazarlama Uygulamaları: Sosyal Pazarlama, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (28), 49-64.
  • Kavuncubaşı, Ş. (2000). Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi, Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • Tengilimoğlu, D. (2001). Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler, Gazi Kitabevi, Ankara.
  • Odabası, Y. (1994). Saglık Hizmetleri Pazarlaması, Anadolu Üniversitesi Yayın No:799, Açıkögretim Fakültesi Yayın No: 409, 19, Eskişehir.
  • Özgüven, N. (2008). Hizmet Pazarlamasında Müşteri Memnuniyeti ve Ulaştırma Sektörü Üzerinde Bir Uygulama, Ege Akademik Bakış, 8(2), 651-682.
  • Öztürk, S.A. (2003). Hizmet Pazarlaması, Dördüncü Baskı, Ekin Kitabevi, Bursa.
  • Kotler P., Zaltman, G. (1971). Social Marketing: An Approach To Planned Social Change, Journal of Marketing, Vol. 35, s.5.
  • Kotler, P. (1987). Strategic Marketing for Non-Profit Organisations Cases and Reading. Prentice Hall, 279, 1130-1135.
  • Tengilimoğlu, D. (2014). Sağlık Hizmetleri Pazarlaması (3.Baskı), Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • Toker, B. (2007). İşletmelerde Sosyal Pazarlama Faaliyetlerinin Performansa ve Marka Bilinirliğine Etkileri, Yüksek Lisans Tezi, Konya.
  • Tükel, İ.B. (2008). Sosyal Pazarlama ve Reklam: Dergi Reklamlarına Yönelik Bir Analiz, Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Uyar, E. (2014). Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Algılanan Hizmet Kalitesi ve Müşteri Memnuniyeti Üzerinde Ağızdan Ağıza Pazarlama Faaliyetlerinin Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Karaman.
  • Yasin, B., Özen, H. (2011). Gender Differences in the Use of Internet for Health Information Search, Ege Akademik Bakışı, 11(2), 229.
  • Yılmaz, D. (2006). Sosyal Pazarlama Anlayışı ve Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.

SAĞLIK HİZMETİ SUNUMUNDA VE SOSYAL PAZARLAMA KAPSAMINDA E-NABIZ UYGULAMASININ BİLİNİRLİĞİ

Year 2017, Volume: 3 Issue: 1, 88 - 103, 25.04.2017

Abstract

Sosyal pazarlama farklı hedef grupların tutum ve davranışlarını değiştirmeye odaklanır. Ayrıca sosyal pazarlama, sosyal programın planlanması ve yönetimi için pazarlama yaklaşımlarının uygulanmasını ortaya koyar. Sosyal pazarlama toplum sağlığını geliştirme, kazaları önleme, çevreyi koruma ve benzeri uygulamalarda yaygın bir biçimde kullanılmaktadır. Günümüzde insanlar birçok konu hakkında bilgi sahibi olmak ve yaşamını kolaylaştıracak mal ve hizmetlerden haberdar olmak isterler. Bu istek ve ihtiyaçları konusunda sosyal pazarlama kampanyaları yoluyla bireylerin yeni bilgi ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olmaları sağlanır. Bu çalışmada, e-nabız uygulaması sosyal pazarlama kapsamında değerlendirilmiş ve Türkiye’de ki e-nabız uygulamasının bilinirliği ölçülmüştür. Sağlık hizmeti tüketicisi ve sağlık çalışanlarına anket yöntemi uygulanmıştır. Değerlendirmeye 273 anket alınmıştır. Hem sağlık tüketicileri hem de sağlık çalışanları açısından e-nabız uygulamasının orta üstü seviyede bilinirliğe sahip olduğu ortaya çıkmıştır.

References

  • Andreasen A. R. (2000). Ethics in Social Marketing. George Town University Pres, Washington DC.
  • Bayuk, N.M. (2006). Hizmet Pazarlaması ve Müşteri Tutma, Akademik Bakış Dergisi, 10, 1-12.
  • Cemalcılar, İ. (1979). Hizmetlerin Pazarlanması, Pazarlama Dergisi, 4(2), 3-7.
  • Doğan, B. (2012). Sosyal Pazarlama Projelerinin Başarısını Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi: Mersin’de Bir Alan Araştırması, Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.
  • Doyle, P. (2000). Değer Temelli Pazarlama, Media Cat Yayınları, İstanbul.
  • Erdem, Ş. (2007). Sağlık Hizmetleri Pazarlaması: Hastaların Sunulan Hizmetlerin Kalitesini Algılamaları Üzerine Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Eser, Z., Özdoğan, B. (2006). Sosyal Pazarlama-Toplumun Refahı ve Kaliteli Yaşamı İçin, Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • İlter, B., Bayraktaroğlu, G. (2007). Kar Amacı Gütmeyen Sosyal Amaçlı Pazarlama Uygulamaları: Sosyal Pazarlama, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (28), 49-64.
  • Kavuncubaşı, Ş. (2000). Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi, Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • Tengilimoğlu, D. (2001). Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler, Gazi Kitabevi, Ankara.
  • Odabası, Y. (1994). Saglık Hizmetleri Pazarlaması, Anadolu Üniversitesi Yayın No:799, Açıkögretim Fakültesi Yayın No: 409, 19, Eskişehir.
  • Özgüven, N. (2008). Hizmet Pazarlamasında Müşteri Memnuniyeti ve Ulaştırma Sektörü Üzerinde Bir Uygulama, Ege Akademik Bakış, 8(2), 651-682.
  • Öztürk, S.A. (2003). Hizmet Pazarlaması, Dördüncü Baskı, Ekin Kitabevi, Bursa.
  • Kotler P., Zaltman, G. (1971). Social Marketing: An Approach To Planned Social Change, Journal of Marketing, Vol. 35, s.5.
  • Kotler, P. (1987). Strategic Marketing for Non-Profit Organisations Cases and Reading. Prentice Hall, 279, 1130-1135.
  • Tengilimoğlu, D. (2014). Sağlık Hizmetleri Pazarlaması (3.Baskı), Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • Toker, B. (2007). İşletmelerde Sosyal Pazarlama Faaliyetlerinin Performansa ve Marka Bilinirliğine Etkileri, Yüksek Lisans Tezi, Konya.
  • Tükel, İ.B. (2008). Sosyal Pazarlama ve Reklam: Dergi Reklamlarına Yönelik Bir Analiz, Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Uyar, E. (2014). Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Algılanan Hizmet Kalitesi ve Müşteri Memnuniyeti Üzerinde Ağızdan Ağıza Pazarlama Faaliyetlerinin Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Karaman.
  • Yasin, B., Özen, H. (2011). Gender Differences in the Use of Internet for Health Information Search, Ege Akademik Bakışı, 11(2), 229.
  • Yılmaz, D. (2006). Sosyal Pazarlama Anlayışı ve Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
There are 21 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Aykut Ekiyor

Aydın Çetin This is me

Publication Date April 25, 2017
Acceptance Date March 19, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Ekiyor, A., & Çetin, A. (2017). SAĞLIK HİZMETİ SUNUMUNDA VE SOSYAL PAZARLAMA KAPSAMINDA E-NABIZ UYGULAMASININ BİLİNİRLİĞİ. Uluslararası Sağlık Yönetimi Ve Stratejileri Araştırma Dergisi, 3(1), 88-103.
AMA Ekiyor A, Çetin A. SAĞLIK HİZMETİ SUNUMUNDA VE SOSYAL PAZARLAMA KAPSAMINDA E-NABIZ UYGULAMASININ BİLİNİRLİĞİ. USAYSAD. April 2017;3(1):88-103.
Chicago Ekiyor, Aykut, and Aydın Çetin. “SAĞLIK HİZMETİ SUNUMUNDA VE SOSYAL PAZARLAMA KAPSAMINDA E-NABIZ UYGULAMASININ BİLİNİRLİĞİ”. Uluslararası Sağlık Yönetimi Ve Stratejileri Araştırma Dergisi 3, no. 1 (April 2017): 88-103.
EndNote Ekiyor A, Çetin A (April 1, 2017) SAĞLIK HİZMETİ SUNUMUNDA VE SOSYAL PAZARLAMA KAPSAMINDA E-NABIZ UYGULAMASININ BİLİNİRLİĞİ. Uluslararası Sağlık Yönetimi ve Stratejileri Araştırma Dergisi 3 1 88–103.
IEEE A. Ekiyor and A. Çetin, “SAĞLIK HİZMETİ SUNUMUNDA VE SOSYAL PAZARLAMA KAPSAMINDA E-NABIZ UYGULAMASININ BİLİNİRLİĞİ”, USAYSAD, vol. 3, no. 1, pp. 88–103, 2017.
ISNAD Ekiyor, Aykut - Çetin, Aydın. “SAĞLIK HİZMETİ SUNUMUNDA VE SOSYAL PAZARLAMA KAPSAMINDA E-NABIZ UYGULAMASININ BİLİNİRLİĞİ”. Uluslararası Sağlık Yönetimi ve Stratejileri Araştırma Dergisi 3/1 (April 2017), 88-103.
JAMA Ekiyor A, Çetin A. SAĞLIK HİZMETİ SUNUMUNDA VE SOSYAL PAZARLAMA KAPSAMINDA E-NABIZ UYGULAMASININ BİLİNİRLİĞİ. USAYSAD. 2017;3:88–103.
MLA Ekiyor, Aykut and Aydın Çetin. “SAĞLIK HİZMETİ SUNUMUNDA VE SOSYAL PAZARLAMA KAPSAMINDA E-NABIZ UYGULAMASININ BİLİNİRLİĞİ”. Uluslararası Sağlık Yönetimi Ve Stratejileri Araştırma Dergisi, vol. 3, no. 1, 2017, pp. 88-103.
Vancouver Ekiyor A, Çetin A. SAĞLIK HİZMETİ SUNUMUNDA VE SOSYAL PAZARLAMA KAPSAMINDA E-NABIZ UYGULAMASININ BİLİNİRLİĞİ. USAYSAD. 2017;3(1):88-103.