Günümüz
rekabet koşulları, sağlık işletmelerinin de güçlü bir finansal ve insan kaynağı
yönetimine ihtiyaç duyduğunu göstermektedir. Ortaya çıkışı ve gelişimi endüstri
alanında olan yalın yönetim, bugün artık birçok sağlık işletmesinde
sürdürülebilirliğin anahtarı olarak görülmektedir. Bu çalışmanın amacı, özel
bir hastanenin yoğun sirkülasyona sahip olan, on yataklı koroner yoğun bakım
servisini yalın yönetim anlayışı doğrultusunda değerlendirmektir. İlk olarak
yoğun bakıma ait değer akış haritası, gözlem ve ilgili personelle yapılan
görüşmeler doğrultusunda ortaya çıkarılmış ve bu değer akış sürecinde meydana
gelen israflar tespit edilmiştir. Temelde yoğun bakıma iki türlü hasta geliş
sürecinin varlığı göze çarpmaktadır. Bunlardan ilki sevk ile gelen hastalar
iken, bir diğer grup polikliniklerden gelen hastalardır. Sevk ile gelen
hastaların değer akışı incelendiği zaman, özellikle ilgili ambulansın
belirlenmesi sürecinde entegrasyonun olmayışının uzun bekleme sürelerine yol
açtığı görülmüştür. Poliklinikten gelen hastaların, kan alma için ayrı bir
merkeze gitmeleri gereği, gereksiz efor ve zaman noktasında israfa yol
açmaktadır. Yoğun bakım sürecinin genel işleyişinde, stokların birtakım
aksaklıklar yarattığı, yoğun bakım personeli, ecza deposu ve nakliyat süreçlerinde
israfa yol açan, beklemeler ve karmaşıklıkların olduğu görülmüştür. Çalışma
sonucunda hastanenin, personelini daha akılcı kullanması, stok kontrolü için
Kanban metodunu uygulamaya başlaması, karışıklıkların giderilmesi ve düzenin
sağlanması adına Kaizen grupları oluşturarak 5S yöntemini uygulaması ve hasta
akış sürecini değerlendirerek, özellikle kan alımı ve malzeme nakliyesi
sürecinde meydana gelen gereksiz efor ve zamanı ortadan kaldırabileceği
görülmektedir.
The competition of today’s
world requires that healthcare institutions need to empower financial and human
resources management. Lean management which invented and improved by the
industry is accepted as a key to allocate a sustainable services in healthcare
as well. This study aims to evaluate a
heavy circulation coronary intensive care unit in terms of lean
management principles. Firstly, the value stream mapping of the process is
created by observing the steps in the process and interviewing with the related
personell. There are basically two types of patient processes in coronary
intensive care unit. The first is referral patients while the second is
patients who come from policlinics. The waiting times due to determining
suitable ambulance were observed intensively when the referral patient process
was examined. Patients who come from policlinics need to apply to blood
collection center outside from the unit. This causes more waiting times and
unnecessary walking. Some kind of wastes related to inventory such as waiting
for the material, transporting and untidiness were detected as well. In
conclusion, the hospital can prevent wastes in inventory, transporting, waiting
and unnecessery efforts by managing the human resources more rational, using
Kanban and 5S method in inventory and forming Kaizen groups for specific events
in the processes.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 26, 2018 |
Acceptance Date | April 10, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 4 Issue: 1 |