Çalışmanın amacı, hasta güvenliği kavramının önemini vurgulamak olup bu kapsamda, Ülkemizde ve Dünyada sağlık hizmetleri sunumunda hasta güvenliği uygulamaları ile kalite geliştirme stratejileri detaylı olarak irdelenerek, sağlık hizmetlerinin kaliteli bir şekilde sunulabilmesi için hasta güvenliğinin önemi vurgulanmaya çalışılacaktır.
Günümüz sağlık hizmetlerindeki hasta güvenliği kavramı sektör bünyesinde ki pek çok konudan daha öncelikli hale gelmiştir. 1951 yılında ortaya çıkan hasta güvenliği kavramı ancak 1960 yılından sonra sağlık sistemlerinin içinde yer edinebilmiştir. Kalite ve akreditasyon ile ilgili uluslararası alanda çalışan kurumların sağlık hizmetleri için geliştirdikleri uygulamalara binaen ülkemizde de hasta güvenliği kavramına ilişkin uygulamalar başlanmıştır. Türkiye’de hasta güvenliği kavramı son yıllarda kalite programlarının üzerinde titizlikle durduğu bir konu olup sağlık hizmetlerindeki risk faktörlerinin yüksek olmasına bağlı olarak tıbbi hataların artış göstermesi hasta güvenliği çalışmalarına hız kazandırmıştır. Risklerden kaynaklı hataların öngörülmesi ve buna bağlı olarak hataların önceden önlenebilmesi ve hizmetlerin daha kaliteli ve güvenli şekillerde sunulabilmesi için sağlık yöneticilerine ve çalışanlarına büyük görev ve sorumluluklar düşmektedir.
The aim of the study is to emphasize the importance of the concept of patient safety, and in this context, patient safety practices and quality improvement strategies in the provision of health services in our country and in the world will be examined in detail. In addition, the importance of patient safety will be emphasized in order to provide quality health services.
In today's healthcare services, the concept of patient safety has become more priority than many issues in the sector. The concept of patient safety, which emerged in 1951, could only take place in health systems after 1960. Thanks to the practices developed for health services by institutions working in the international field related to quality and accreditation, applications regarding the concept of patient safety have also started in our country. The concept of patient safety in Turkey is an important part of quality programs in recent years. In addition, the increase in medical errors due to the high risk factors in health services has accelerated the patient safety studies. Health managers and employees have great duties and responsibilities in order to predict errors caused by risks and to prevent errors in advance and to provide services in better quality and safer ways.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2021 |
Acceptance Date | January 7, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 7 Issue: 1 |