Ebeveynlerin çocuk aşılarına yönelik olumsuz tutum nedenlerini belirlemek ve bu olumsuz tutumların azaltılmasında sosyal pazarlamanın rolüne ilişkin görüşlerini değerlendirmektir. Tanımlayıcı türde olan araştırma, Haziran-Ağustos 2021 tarihleri arasında, bir il merkezinde ikamet eden ve araştırmaya gönüllü katılmayı kabul eden 356 ebeveyn ile yürütülmüştür. Araştırma verileri yüz yüze görüşme tekniği ile anket formu kullanılarak toplanmıştır. Veriler sayı, yüzde ve ortalama kullanılarak analiz edilmiştir. Ortalama 1.87±0.78 sayıda çocuğa sahip olan ebeveynlerin %55.6’sı kadın, %44.4’nün erkektir. Ebeveynlerin %96.9’u çocuklarına tüm aşıları yaptırmıştır. Ebeveynlerin %20.1’si aşıların çocuk üzerinde olumsuz etkileri olduğunu belirtmiş olup, çoğunluğu olumsuz aşı tutumlarının azaltılmasında sosyal pazarlama ilke ve tekniklerinin kullanılması gerektiği görüşündedir. Ebeveynlerin tamamına yakını çocuklarını aşılatmış olsa da azımsanmayacak bir orandaki kısmının ( %3.1)çocuklarının aşısının eksik olduğu görüldü. Her beş ebeveynden biri aşının olumsuz etkileri olduğu ve sosyal pazarlama ilke ve tekniklerinin çocuk aşılarına karşı olumsuz tutumları azaltacağı görüşündedir.
Yok
Yok
Yazar çalışmaya gönüllü katılan ebeveynlere teşekkür eder.
The aim of the study is to determine the causes of negative attitudes of parents towards child vaccines and to evaluate their views on the role of social marketing in reducing these negative attitudes. This descriptive research was conducted between June and August 2021, with 356 parents residing in a city center and voluntarily agreeing to participate in the study. The research data were collected using a face-to-face interview technique with a questionnaire form. Data were analyzed using number, percentage an dmean. 55.6% of the parents who have an average of 1.87±0.78 children is femaleand 44.4% is male. 96.9% of parents had vaccinated their children all vaccine. 20.1% of the parents stated that vaccines have negative effects on the child and most of them have opinion that social marketing principle sand techniques should be used to reduce these negativevaccination attitudes. Although almost all of the parents had vaccinated their children, it was observed that a substantial proportion (3.1%) of their children were vaccinated missing. One out of every five parents thinks that vaccination has negative effects and that social marketing principles and techniques will reduce negative attitudes towards child vaccinations.
Yok
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | Yok |
Publication Date | April 30, 2023 |
Acceptance Date | April 29, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 9 Issue: 1 |