Research Article
BibTex RIS Cite

Self Perception Of Consumption: Being a Consumer in Social Media Accounts

Year 2017, Volume: 2 Issue: 3, 1 - 22, 30.04.2017
https://doi.org/10.31454/usb.381447

Abstract

Today,
while the individuals are searching for products that fit their real self and
make it easier to reach their ideal self in the consumption process, self respect
undertake the main determinant of consumption. In this context, research aims
to determine relationship between a sustainable consumption behavior with self
respect. To achieve this goal, shopping clubs' sharings in social media
accounts has been subject to content analysis covering the first six months of
2016. The factors examined in the analysis were determined by considering the
subscales of self respect. This work, which is supposed to help reconstruction
of the shopping clubs, is based on consumption and self perception.

References

  • Bacanlı, H. (1990). Kendini Ayarlama Becerisinin Çeşitli Değişkenlerle İlişkisi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Ankara. Baudrillard, J. (2004). Tüketim Toplumu, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Bauman, Z. (2006). Sosyolojik Düşünmek, İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 5. Baskı. Bauman, Z. (2010). Etiğin Tüketiciler Dünyasında Bir Şansı Var mı?, İstanbul: Deki Yayınları . Belk, W. R. (1988). Possessions and the Extended Self, Journal of Consumer Research, Vol. 15, 139-168. Bocock, R. (2005). Tüketim, Ankara: Dost Kitabevi Yayınları. Borgman, A. (2000). The Moral Complexion of Consumption. The Journal of Consumer Research (26)4. 418-422. Cohen, L. , Manion, L. and. Morrison, K. (2007). Research methods in education, NewYork: Routledge, NewYork. Doğan, T. (2011). İki Boyutlu Benlik Saygısı:Kendini Sevme/Özyeterlik Ölçeğinin Türkçe Uyarlaması, Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması, Eğitim ve Bilim Dergisi, Vol:36 (162), 126-137. Douglas, M. and Isherwood, B. (1999). Tüketimin Antropolojisi, Ankara: Dost Kitabevi Yayınları. Eke, B. (1982). Tüketimin Sosyolojik Anlamı, Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi, cilt 31, 413-429. Erkuş, A. (2013). Davranış Bilimleri İçin Bilimsel Araştırma Süreci. Ankara: Seçkin Yayıncılık, Cilt 3. Kadıoğlu, K. Z. (2013). Kitle İletişim Araçlarının Şekillendirdiği Sosyal Kimlikler Ve Aidiyet Duygusu Ekseninde Tüketici Davranışları, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Cilt 45 (2), 101-114. Kazançoğlu, İ., Ventura, K. ve Tatlıdil, R. (2011). Deneyimsel Pazarlama Yaklaşımı İle Özel Alışveriş Kulüplerine Yönelik “Mobil Uygulamalar (Aplikasyonlar)”. 16. Ulusal Pazarlama Kongresi: Pazarlamada Geleceğe Yolculuk: Mobil Pazarlama. İstanbul. 231-247. Kundakcı, H. A. (2005). Üniversite Öğrencilerinin Yeme Tutumları, Benlik Algısı, Vücut Algısı ve Stres Belirtileri Açısından Karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Odabaşı, Y. ve Barış, G. (2003). Tüketici Davranışı, İstanbul: MediaCat Yayınları. Odabaşı, Y. (2006). Tüketim Kültürü: Yetinen Toplumun Tüketen Topluma Dönüşümü, İstanbul: Sistem Yayınları, 2. Baskı. Özçiçek, G. (2014). Çocuğun Benlik Kavramının Olumluluğu, Annenin Mükemmeliyetçiliği ve Anne Kabul Red Algısı Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Özdemir, İ. (2012). Sanal Kültür: Yanılsama mı, Gerçeklik mi?. Folklor/Edebiyat Dergisi. Cilt (18), Sayı (18) 4. 13-34. Özkan, İ. (1994). Benlik Saygısını Etkileyen Etkenler, http://www.dusunenadamdergisi.com/ing/DergiPdf/DUSUNEN_ADAM_DERGISI_ec46c06c1a5d44ff9676e5d00ab9a792.pdf (08.02.2017). Mcleod, S. A. (2014). Carl Rogers. Retrieved . www.simplypsychology.org/carl-rogers.html (08.02.2017) Miller, D. (2001). The Dialectics of Shopping. The University of Chicago Press, Chicago. Robins, K. (l999). İmaj, Görmenin Kültür ve Politikası, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Rosenberg, M. (1989). Self - Concept Research: A Historical Overview, Social Forces. Sayar, K. (2001). Küreselleşmenin Psikolojik Boyutları. Yeni Symposium 39 (2), 79-94. Sirgy, M. J. (1982). Self - Concept in Consumer Behavior: A Critical Review, Journal of Consumer Research, Vol (9). 287-300. Solomon, R. M. (2004). Tüketici Krallığının Fethi. İstanbul: Mediacat Yayınları. Sökmen, S. (2013). Fenomenolojik Ontoloji Temelinde Jean Paul Sartre’in Sanat Anlayışı. Yüksek Lisans Tezi. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Storey, J. (2000). Popüler Kültür Çalışmaları, İstanbul: Babil Yayınları. Tavşancıl, E. ve Aslan, E. (2001). İçerik Analizi Ve Uygulama Örnekleri, İstanbul: Epsilon Yayınları. Tekin, H. (2016). Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanımı İle Algılanan İnsani Değerlerin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Torlak, Ö. (2000). Tüketim: Bireysel Eylemin Toplumsal Dönüşümü, İstanbul: İnkılap Yayınları. Veblen, T. (2005). Aylak Sınıfın Teorisi. (Çev. Gültekin, Z ve Atay, C.), İstanbul: Babil Yayınları. Yandı, A. (2013). Akademik ve Genel Benlik Algısı Envanteri’nin Psikometrik Özelliklerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yenğin, A. D. (2014). Tüketim Kültürünün Aracı Olarak Reklamlarda Nesnelleşen Birey ya da Bireye Dönüşen Nesne. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Kültür Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yılmaz, A. H. (Nisan, 2016). Bir Derleme: Benlik Kavramına İlişkin Bazı Yaklaşımlar ve Tanımlar. Sosyal Bilimler Dergisi (48). 79-89.

Tüketimde Benlik Algısı: Sosyal Medya Hesaplarında Tüketici Olmak

Year 2017, Volume: 2 Issue: 3, 1 - 22, 30.04.2017
https://doi.org/10.31454/usb.381447

Abstract

Günümüzde,
bireyler tüketim sürecinde gerçek benliklerine uyan ve ideal benliklerine
ulaşmayı kolaylaştıran ürünler ararken, benlik
saygısı
arka planda tüketimin
temel belirleyicisi görevini üstlenmektedir. Bu bağlamda yürütülen araştırma sürdürülebilir
bir tüketim davranışı ile benlik saygısı arasındaki ilişkiyi belirlemeyi
amaçlamaktadır. Bu amaca ulaşmak için alışveriş kulüplerinin sosyal medya
hesaplarında yapmış oldukları paylaşımlar 2016 yılının ilk altı ayını
kapsayacak şekilde içerik analizine tabi tutulmuştur. Analiz kapsamında
incelenen faktörler benlik saygısının alt boyutları ile ilişkisine bakılarak
belirlenmiştir. Alışveriş kulüplerinin yeniden yapılanmalarına yardımcı olacağı
düşünülen bu çalışma, tüketim ve benlik ilişkisi üzerine temellendirilmiştir.

References

  • Bacanlı, H. (1990). Kendini Ayarlama Becerisinin Çeşitli Değişkenlerle İlişkisi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Ankara. Baudrillard, J. (2004). Tüketim Toplumu, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Bauman, Z. (2006). Sosyolojik Düşünmek, İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 5. Baskı. Bauman, Z. (2010). Etiğin Tüketiciler Dünyasında Bir Şansı Var mı?, İstanbul: Deki Yayınları . Belk, W. R. (1988). Possessions and the Extended Self, Journal of Consumer Research, Vol. 15, 139-168. Bocock, R. (2005). Tüketim, Ankara: Dost Kitabevi Yayınları. Borgman, A. (2000). The Moral Complexion of Consumption. The Journal of Consumer Research (26)4. 418-422. Cohen, L. , Manion, L. and. Morrison, K. (2007). Research methods in education, NewYork: Routledge, NewYork. Doğan, T. (2011). İki Boyutlu Benlik Saygısı:Kendini Sevme/Özyeterlik Ölçeğinin Türkçe Uyarlaması, Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması, Eğitim ve Bilim Dergisi, Vol:36 (162), 126-137. Douglas, M. and Isherwood, B. (1999). Tüketimin Antropolojisi, Ankara: Dost Kitabevi Yayınları. Eke, B. (1982). Tüketimin Sosyolojik Anlamı, Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi, cilt 31, 413-429. Erkuş, A. (2013). Davranış Bilimleri İçin Bilimsel Araştırma Süreci. Ankara: Seçkin Yayıncılık, Cilt 3. Kadıoğlu, K. Z. (2013). Kitle İletişim Araçlarının Şekillendirdiği Sosyal Kimlikler Ve Aidiyet Duygusu Ekseninde Tüketici Davranışları, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Cilt 45 (2), 101-114. Kazançoğlu, İ., Ventura, K. ve Tatlıdil, R. (2011). Deneyimsel Pazarlama Yaklaşımı İle Özel Alışveriş Kulüplerine Yönelik “Mobil Uygulamalar (Aplikasyonlar)”. 16. Ulusal Pazarlama Kongresi: Pazarlamada Geleceğe Yolculuk: Mobil Pazarlama. İstanbul. 231-247. Kundakcı, H. A. (2005). Üniversite Öğrencilerinin Yeme Tutumları, Benlik Algısı, Vücut Algısı ve Stres Belirtileri Açısından Karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Odabaşı, Y. ve Barış, G. (2003). Tüketici Davranışı, İstanbul: MediaCat Yayınları. Odabaşı, Y. (2006). Tüketim Kültürü: Yetinen Toplumun Tüketen Topluma Dönüşümü, İstanbul: Sistem Yayınları, 2. Baskı. Özçiçek, G. (2014). Çocuğun Benlik Kavramının Olumluluğu, Annenin Mükemmeliyetçiliği ve Anne Kabul Red Algısı Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Özdemir, İ. (2012). Sanal Kültür: Yanılsama mı, Gerçeklik mi?. Folklor/Edebiyat Dergisi. Cilt (18), Sayı (18) 4. 13-34. Özkan, İ. (1994). Benlik Saygısını Etkileyen Etkenler, http://www.dusunenadamdergisi.com/ing/DergiPdf/DUSUNEN_ADAM_DERGISI_ec46c06c1a5d44ff9676e5d00ab9a792.pdf (08.02.2017). Mcleod, S. A. (2014). Carl Rogers. Retrieved . www.simplypsychology.org/carl-rogers.html (08.02.2017) Miller, D. (2001). The Dialectics of Shopping. The University of Chicago Press, Chicago. Robins, K. (l999). İmaj, Görmenin Kültür ve Politikası, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Rosenberg, M. (1989). Self - Concept Research: A Historical Overview, Social Forces. Sayar, K. (2001). Küreselleşmenin Psikolojik Boyutları. Yeni Symposium 39 (2), 79-94. Sirgy, M. J. (1982). Self - Concept in Consumer Behavior: A Critical Review, Journal of Consumer Research, Vol (9). 287-300. Solomon, R. M. (2004). Tüketici Krallığının Fethi. İstanbul: Mediacat Yayınları. Sökmen, S. (2013). Fenomenolojik Ontoloji Temelinde Jean Paul Sartre’in Sanat Anlayışı. Yüksek Lisans Tezi. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Storey, J. (2000). Popüler Kültür Çalışmaları, İstanbul: Babil Yayınları. Tavşancıl, E. ve Aslan, E. (2001). İçerik Analizi Ve Uygulama Örnekleri, İstanbul: Epsilon Yayınları. Tekin, H. (2016). Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanımı İle Algılanan İnsani Değerlerin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Torlak, Ö. (2000). Tüketim: Bireysel Eylemin Toplumsal Dönüşümü, İstanbul: İnkılap Yayınları. Veblen, T. (2005). Aylak Sınıfın Teorisi. (Çev. Gültekin, Z ve Atay, C.), İstanbul: Babil Yayınları. Yandı, A. (2013). Akademik ve Genel Benlik Algısı Envanteri’nin Psikometrik Özelliklerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yenğin, A. D. (2014). Tüketim Kültürünün Aracı Olarak Reklamlarda Nesnelleşen Birey ya da Bireye Dönüşen Nesne. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Kültür Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yılmaz, A. H. (Nisan, 2016). Bir Derleme: Benlik Kavramına İlişkin Bazı Yaklaşımlar ve Tanımlar. Sosyal Bilimler Dergisi (48). 79-89.
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section V2I3
Authors

Sermin Asıl

Publication Date April 30, 2017
Submission Date December 6, 2016
Published in Issue Year 2017 Volume: 2 Issue: 3

Cite

APA Asıl, S. (2017). Tüketimde Benlik Algısı: Sosyal Medya Hesaplarında Tüketici Olmak. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 2(3), 1-22. https://doi.org/10.31454/usb.381447
AMA Asıl S. Tüketimde Benlik Algısı: Sosyal Medya Hesaplarında Tüketici Olmak. IJoSS. April 2017;2(3):1-22. doi:10.31454/usb.381447
Chicago Asıl, Sermin. “Tüketimde Benlik Algısı: Sosyal Medya Hesaplarında Tüketici Olmak”. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi 2, no. 3 (April 2017): 1-22. https://doi.org/10.31454/usb.381447.
EndNote Asıl S (April 1, 2017) Tüketimde Benlik Algısı: Sosyal Medya Hesaplarında Tüketici Olmak. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi 2 3 1–22.
IEEE S. Asıl, “Tüketimde Benlik Algısı: Sosyal Medya Hesaplarında Tüketici Olmak”, IJoSS, vol. 2, no. 3, pp. 1–22, 2017, doi: 10.31454/usb.381447.
ISNAD Asıl, Sermin. “Tüketimde Benlik Algısı: Sosyal Medya Hesaplarında Tüketici Olmak”. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi 2/3 (April 2017), 1-22. https://doi.org/10.31454/usb.381447.
JAMA Asıl S. Tüketimde Benlik Algısı: Sosyal Medya Hesaplarında Tüketici Olmak. IJoSS. 2017;2:1–22.
MLA Asıl, Sermin. “Tüketimde Benlik Algısı: Sosyal Medya Hesaplarında Tüketici Olmak”. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 2, no. 3, 2017, pp. 1-22, doi:10.31454/usb.381447.
Vancouver Asıl S. Tüketimde Benlik Algısı: Sosyal Medya Hesaplarında Tüketici Olmak. IJoSS. 2017;2(3):1-22.

Creative Commons Lisansı Bu eser Creative Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.