Today,
while the individuals are searching for products that fit their real self and
make it easier to reach their ideal self in the consumption process, self respect
undertake the main determinant of consumption. In this context, research aims
to determine relationship between a sustainable consumption behavior with self
respect. To achieve this goal, shopping clubs' sharings in social media
accounts has been subject to content analysis covering the first six months of
2016. The factors examined in the analysis were determined by considering the
subscales of self respect. This work, which is supposed to help reconstruction
of the shopping clubs, is based on consumption and self perception.
Günümüzde,
bireyler tüketim sürecinde gerçek benliklerine uyan ve ideal benliklerine
ulaşmayı kolaylaştıran ürünler ararken, benlik
saygısı arka planda tüketimin
temel belirleyicisi görevini üstlenmektedir. Bu bağlamda yürütülen araştırma sürdürülebilir
bir tüketim davranışı ile benlik saygısı arasındaki ilişkiyi belirlemeyi
amaçlamaktadır. Bu amaca ulaşmak için alışveriş kulüplerinin sosyal medya
hesaplarında yapmış oldukları paylaşımlar 2016 yılının ilk altı ayını
kapsayacak şekilde içerik analizine tabi tutulmuştur. Analiz kapsamında
incelenen faktörler benlik saygısının alt boyutları ile ilişkisine bakılarak
belirlenmiştir. Alışveriş kulüplerinin yeniden yapılanmalarına yardımcı olacağı
düşünülen bu çalışma, tüketim ve benlik ilişkisi üzerine temellendirilmiştir.
Journal Section | V2I3 |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 30, 2017 |
Submission Date | December 6, 2016 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 2 Issue: 3 |