Research Article
BibTex RIS Cite

Internet Usage In Travel Agencies And Social Media

Year 2017, Volume: 2 Issue: 3, 23 - 38, 30.04.2017
https://doi.org/10.31454/usb.381450

Abstract

The
involvement of information technology in every aspect of life leads to more
frequent and effective use of information technology in the individuals
involved in tourism. Travel agencies, one of the most active actors of tourism
marketing. They have to use systems based on information technology and
parallel to information technology. The use of the Internet in travel agencies,
especially Global Distribution Channels (GDS) and Central Reservation Systems
(CRS), is becoming widespread in order to reach new markets. Especially with
the use of 3G and 4,5 G technologies, internet agency has become very
important. It is observed that dynamic web sites over the Internet and strong
demand for travel and tourism products increase interest and competition to online
travel agency. The aim of this study is to provide travel agencies with
developing technologies and social media as a marketing tool. For this reason,
developments related to information technology, internet and social media usage
of the final consumer have been discussed. In particular, the use of social
network sites has been emphasized. Facebook which is one of the most popular social
sharing site with 1.7 billion of users is examined. In addition, advantages of
Facebook in marketing has been checked and given to the travel agencies. It is
thought that this matter is important in terms of travel agencies. In this
context, the document examination method in qualitative research methods is
used for the research. The main result of the research is travel agencies need
to use web sites, internet and social media to secure their future business. Recommendations
have been developed for travel agencies which have not been able to catch up the
age regarding internet usage.

References

  • Akdoğdu P., ve Şahin M. (2006). Bilişim Teknolojisinde Gelişmelerin Turizm Sektörüne Etkisi ve Kullanım Alanları, www.bilgiyönetimi.org.com. Barnatt, C. (1996). Management Strategy and İnformation Technology : Text and Readings, First Edition, International Thomson Business Press, London. Bayram, M., ve Yaylı, A. (2009). Otel Web sitelerinin İçerik Analizi Yöntemiyle Değerlendirilmesi, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Kış, C.8, S.27. Boyd, D. M. ve Ellison, N. B. (2007). Social network sites: Definition, history, and scholarship. Journal of Computer-Mediated Communication, 13(1). Buhalis, D. (1994). “Information and Telecommunications Teknologies as a Strategic Tool for Small and Medium Tourism Enterprises in the Contenporery Busiess Environment,” ın Seaton, A.V., Edito Tourism: the State of Art , Wiley, Chicherter, Canpolat, Ö. (2000). E-ticaret ve Türkiye’deki Gelişmeler, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı, Ankara, Yayın No:89. Çakıcı, C., Atay, L., ve Harman, S. (2007). İstanbul’da Faaliyet Gösteren Seyahat Acentalarının Pazarlama Karması Kararları Üzerine Bir Araştırma, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7, 13: 69-87. Düren, Z. (2000). 2000’li Yıllarda Yönetim, Alfa Yayınları:692, Dizi No:.13, İstanbul. Drucker, P. F. (1993). Kapitalist Ötesi Toplum, Çeviren: Çorakçı Belkıs, İnklap Kitabevi, İstanbul. Ekinci, H. (2004). Yeni Rekabet Aracı Olarak Bilgi Teknolojileri ve Değişim Yönetimindeki Rolüne İlişkin Görgül Bir Araştırma, Cumhuriyet Üniversitesi. Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt.28, No:.1. Elibol, H. (2000). Bilişim Teknolojileri Kullanımının İşletmelerin Organizasyon Yapıları Üzerindeki Etkileri, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:13. Hançer, A., ve Ataman, C. (2006). Seyahat Acentalarında İletişim Teknolojisinin Kullanımı ve WEB Sitelerinin Değerlendirilmesi: Ege Bölgesi Örneği, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (3), ss. 193-207. Karamustafa, K., ve Öz, M. (2008). Uluslararsı Turizm Dağıtım Kanalı Değer Zincirine İnternetin Katkısı: Fırsatlar ve Tehditlere Dayalı Bir Değerlendirme, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (21), ss. 273-292. Karamustafa, K., Biçkes, D., ve Ulama, Ş. (2002). Türkiye’deki Konaklama İşletmelerinin İnternet Web Sitelerini Değerlendirmeye Yönelik Bir Çalışma, Erciyes Üniversitesi İİBF Dergisi, Sayı 19, Temmuz-Aralık. Kırcova, İ. (2002). İnternette Pazarlama, Beta Yayım Yay. İstanbul. Kozak, N. (2006). Turizm Pazarlaması, Detay Yayıncılık, Ankara. Kozak, R. (2007). Seyahat Acentaların İş Süreçlerinde İnternetin Önemi ( TURSAB- B.Y.K. Algılamaları Üzerine Bir Araştırma, Sosyal Bilimler Dergisi, (1),ss.1-14. Ellison, N. B., Steinfield, C., ve Lampe, C. (2007). The benefits of Facebook friends: Social capital and college students' use of online social network sites. Journal of Computer-Mediated Communication, 12(4). Onat, F., ve Alikılıç, Ö. (2008). Sosyal Ağ Sitelerinin Reklam ve Halkla İlişkiler Ortamları Olarak Değerlendirilmesi, Yaşar Üniversitesi Elektronik Dergisi, 3(9). Öğüt, A., Güleş, H.K., ve Çetinkaya, A. Ş. (2003). Bilişim Teknolojileri Işığında Turizm İşletmelerinde Yönetim Enformatik Bir Bakış, Nobel Dağıtım, Ankara. Ölçer, F., ve Özyılmaz, A. (2007). Elektronik Ticaret ve Sanal Organizasyonlarda Uygulanması, Süleyman Demirel Üniversitesi, İİBF Dergisi, 12(2). Papadakis, J. (2013). Increasing Visibility and Student Retention: Marketing Within a Departmental Academic Advising Office, The Journal of Nacada, 36 (2). Sarıışık, M., Akova, O. (2006). “Seyahat Acentalarında İnternetin Rolü ve Önemi Üzerine bir Araştırma”, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstütü Dergisi, 12 , Kocaeli, Saydan, R. (2008). Tüketicilerin Online Alışverişine Yönelik Risk ve Fayda Algılamaları: Geleneksel ve Online Tüketicilerin Karşılaştırılması, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi,7(23), ss. 386-402. Şimşek, G. (2005). Kuşadası’nda Faaliyet Gösteren A Grubu Seyahat Acentalarının Internetten Yararlanm Derecelerinin Değerlendirilmesi, Adnan Menderes Üniversitesi, Enformatik Bölümü, Aydın. Tonta, Y. (1996). Bilgi Toplumu ve Bilgi Teknolojisi, Türk Kütüphaneciliği, Ankara. Uygur, S. (2007). Turizm Pazarlaması, Nobel Yayın, Ankara. Yıldız, S. (2008). Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerde ( KOBİ ) Bilgi Teknolojilerinin Kullanım Düzeyi ve Bilgi Teknolojilerinin Firmalar Üzerindeki Etkileri, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (25), ss. 212-239. Yolal, M. (2003). Türkiye’de Küçük ve Orta Büyüklükteki Konaklama İşletmelerinde Bilgi Teknolojileri Kullanımı, Eskişehir, Anadolu Üniversitesi. İnternet Kaynakları 1-http://eticaret.garanti.com.tr/Uluslararasi-Guvenlik-Platformu-3D-Secure.aspx (Erişim: 22.04.2011) 2-http//www.internetworldstats.com/stats.htms (Erişim tarihi: 16.01.2017). 3-http://www.internetworldstats.com/stats25.htm (Erişim: 20.04.2011) 4-http://www.tuik.gov.tr/PreTablo.do?tb_id=60&ust_id=2. (Erişim: 10.02.2011). 5-http://www.turizmdebusabah.com/HaberPrint~haberNo~56835.htm,(Erişim: 18.04.2011) 6-http://www.turizmdebusabah.com/images/0242008_ONLiNE_SEYAHAT_PAZARi. pdf, (Erişim:18.04.2011) http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=18660 (Erişim: 16.01.2017) http://www.pazarlama30.com/sosyal-medya-pazarlamasinda-trendler/ (17.01.2017) http://www.internetworldstats.com/facebook.htm (17.01.2017)

Seyahat Acentalarında Internet Kullanımı ve Sosyal Medya

Year 2017, Volume: 2 Issue: 3, 23 - 38, 30.04.2017
https://doi.org/10.31454/usb.381450

Abstract

Bilgi teknolojilerinin hayatın her alanında
yer alması, turizme katılan bireylerinde
bilgi teknolojilerini daha sık ve etkin kullanmasına neden olmaktadır. Turizm pazarlamasının en
etkin aktörlerinden olan seyahat acentala da artan bilgi teknolojisi kullamına ve
rekabete
paralel olarak bilgi teknolojisine daya sistemleri kullanmak durumundadır.
Küresel Dağıtım Kanalla (GDS) ve
Merkezi Rezervasyon Sistemleri (CRS)
 başta olmak üzere seyahat acentalarında internet
kullamı, yeni pazarlara ulaşabilmek, talepte çeşitliliği ve devamlılığı artırmak, rekabet avanta
sağlamak
ve işletmenin karlılığını artırmak
amacıyla
yaygınlaşmaktadır.
Özellikle, 3G ve 4.5 G teknolojilerinin de kullanımı ile internet acentacılığı
çok önemli olmaya başlamıştır. İnternet üzerinden dinamik web siteleri ile
seyahat ve turizm ürünlerine olan talebin güçlü olmasının, internet
acentacılığına olan ilgiyi ve rekabeti de artırdığı gözlenmektedir. Bu çalışmanın
amacı seyahat acentalarının gelişen teknolojileri ve günümüz insanlarının yoğun
olarak kullandıkları sosyal medyayı bir pazarlama aracı olarak kullanmalarını
sağlamaktır. Bu sebeple de nihai tüketicinin bilgi teknolojisi, internet ve
sosyal medya kullanımına ilişkin gelişmeler ele alınmıştır. Özellikle sosyal
paylaşım sitelerinin kullanımı üzerinde durulmuştur. Sosyal paylaşım
sitelerinden özellikle dünya çapında yaklaşık 1,7 milyar kullanıcısı olan
facebook üzerinde durulmuştur. Ayrıca facebook’un pazarlamadaki avantaj ve
imkanları hakkında da bilgiler verilmiştir. Bu konunun seyahat acentaları
açısından önem arz ettiği düşünülmektedir. Bu bağlamda araştırmada nitel
araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma
ile ortaya çıkan temel sonuç, seyahat acentalarının genel olarak web siteleri
ve internet ve sosyal medyayı kullanması gerektiğidir. Çalışmada internet
kullanımında çağı yakalayamamış seyahat acentaları için öneriler
geliştirilmiştir.

References

  • Akdoğdu P., ve Şahin M. (2006). Bilişim Teknolojisinde Gelişmelerin Turizm Sektörüne Etkisi ve Kullanım Alanları, www.bilgiyönetimi.org.com. Barnatt, C. (1996). Management Strategy and İnformation Technology : Text and Readings, First Edition, International Thomson Business Press, London. Bayram, M., ve Yaylı, A. (2009). Otel Web sitelerinin İçerik Analizi Yöntemiyle Değerlendirilmesi, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Kış, C.8, S.27. Boyd, D. M. ve Ellison, N. B. (2007). Social network sites: Definition, history, and scholarship. Journal of Computer-Mediated Communication, 13(1). Buhalis, D. (1994). “Information and Telecommunications Teknologies as a Strategic Tool for Small and Medium Tourism Enterprises in the Contenporery Busiess Environment,” ın Seaton, A.V., Edito Tourism: the State of Art , Wiley, Chicherter, Canpolat, Ö. (2000). E-ticaret ve Türkiye’deki Gelişmeler, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı, Ankara, Yayın No:89. Çakıcı, C., Atay, L., ve Harman, S. (2007). İstanbul’da Faaliyet Gösteren Seyahat Acentalarının Pazarlama Karması Kararları Üzerine Bir Araştırma, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7, 13: 69-87. Düren, Z. (2000). 2000’li Yıllarda Yönetim, Alfa Yayınları:692, Dizi No:.13, İstanbul. Drucker, P. F. (1993). Kapitalist Ötesi Toplum, Çeviren: Çorakçı Belkıs, İnklap Kitabevi, İstanbul. Ekinci, H. (2004). Yeni Rekabet Aracı Olarak Bilgi Teknolojileri ve Değişim Yönetimindeki Rolüne İlişkin Görgül Bir Araştırma, Cumhuriyet Üniversitesi. Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt.28, No:.1. Elibol, H. (2000). Bilişim Teknolojileri Kullanımının İşletmelerin Organizasyon Yapıları Üzerindeki Etkileri, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:13. Hançer, A., ve Ataman, C. (2006). Seyahat Acentalarında İletişim Teknolojisinin Kullanımı ve WEB Sitelerinin Değerlendirilmesi: Ege Bölgesi Örneği, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (3), ss. 193-207. Karamustafa, K., ve Öz, M. (2008). Uluslararsı Turizm Dağıtım Kanalı Değer Zincirine İnternetin Katkısı: Fırsatlar ve Tehditlere Dayalı Bir Değerlendirme, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (21), ss. 273-292. Karamustafa, K., Biçkes, D., ve Ulama, Ş. (2002). Türkiye’deki Konaklama İşletmelerinin İnternet Web Sitelerini Değerlendirmeye Yönelik Bir Çalışma, Erciyes Üniversitesi İİBF Dergisi, Sayı 19, Temmuz-Aralık. Kırcova, İ. (2002). İnternette Pazarlama, Beta Yayım Yay. İstanbul. Kozak, N. (2006). Turizm Pazarlaması, Detay Yayıncılık, Ankara. Kozak, R. (2007). Seyahat Acentaların İş Süreçlerinde İnternetin Önemi ( TURSAB- B.Y.K. Algılamaları Üzerine Bir Araştırma, Sosyal Bilimler Dergisi, (1),ss.1-14. Ellison, N. B., Steinfield, C., ve Lampe, C. (2007). The benefits of Facebook friends: Social capital and college students' use of online social network sites. Journal of Computer-Mediated Communication, 12(4). Onat, F., ve Alikılıç, Ö. (2008). Sosyal Ağ Sitelerinin Reklam ve Halkla İlişkiler Ortamları Olarak Değerlendirilmesi, Yaşar Üniversitesi Elektronik Dergisi, 3(9). Öğüt, A., Güleş, H.K., ve Çetinkaya, A. Ş. (2003). Bilişim Teknolojileri Işığında Turizm İşletmelerinde Yönetim Enformatik Bir Bakış, Nobel Dağıtım, Ankara. Ölçer, F., ve Özyılmaz, A. (2007). Elektronik Ticaret ve Sanal Organizasyonlarda Uygulanması, Süleyman Demirel Üniversitesi, İİBF Dergisi, 12(2). Papadakis, J. (2013). Increasing Visibility and Student Retention: Marketing Within a Departmental Academic Advising Office, The Journal of Nacada, 36 (2). Sarıışık, M., Akova, O. (2006). “Seyahat Acentalarında İnternetin Rolü ve Önemi Üzerine bir Araştırma”, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstütü Dergisi, 12 , Kocaeli, Saydan, R. (2008). Tüketicilerin Online Alışverişine Yönelik Risk ve Fayda Algılamaları: Geleneksel ve Online Tüketicilerin Karşılaştırılması, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi,7(23), ss. 386-402. Şimşek, G. (2005). Kuşadası’nda Faaliyet Gösteren A Grubu Seyahat Acentalarının Internetten Yararlanm Derecelerinin Değerlendirilmesi, Adnan Menderes Üniversitesi, Enformatik Bölümü, Aydın. Tonta, Y. (1996). Bilgi Toplumu ve Bilgi Teknolojisi, Türk Kütüphaneciliği, Ankara. Uygur, S. (2007). Turizm Pazarlaması, Nobel Yayın, Ankara. Yıldız, S. (2008). Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerde ( KOBİ ) Bilgi Teknolojilerinin Kullanım Düzeyi ve Bilgi Teknolojilerinin Firmalar Üzerindeki Etkileri, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (25), ss. 212-239. Yolal, M. (2003). Türkiye’de Küçük ve Orta Büyüklükteki Konaklama İşletmelerinde Bilgi Teknolojileri Kullanımı, Eskişehir, Anadolu Üniversitesi. İnternet Kaynakları 1-http://eticaret.garanti.com.tr/Uluslararasi-Guvenlik-Platformu-3D-Secure.aspx (Erişim: 22.04.2011) 2-http//www.internetworldstats.com/stats.htms (Erişim tarihi: 16.01.2017). 3-http://www.internetworldstats.com/stats25.htm (Erişim: 20.04.2011) 4-http://www.tuik.gov.tr/PreTablo.do?tb_id=60&ust_id=2. (Erişim: 10.02.2011). 5-http://www.turizmdebusabah.com/HaberPrint~haberNo~56835.htm,(Erişim: 18.04.2011) 6-http://www.turizmdebusabah.com/images/0242008_ONLiNE_SEYAHAT_PAZARi. pdf, (Erişim:18.04.2011) http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=18660 (Erişim: 16.01.2017) http://www.pazarlama30.com/sosyal-medya-pazarlamasinda-trendler/ (17.01.2017) http://www.internetworldstats.com/facebook.htm (17.01.2017)
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section V2I3
Authors

Sinan Gökdemir

S. Haluk Erdem This is me

Publication Date April 30, 2017
Submission Date February 2, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 2 Issue: 3

Cite

APA Gökdemir, S., & Erdem, S. H. (2017). Seyahat Acentalarında Internet Kullanımı ve Sosyal Medya. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 2(3), 23-38. https://doi.org/10.31454/usb.381450
AMA Gökdemir S, Erdem SH. Seyahat Acentalarında Internet Kullanımı ve Sosyal Medya. USBdergi. April 2017;2(3):23-38. doi:10.31454/usb.381450
Chicago Gökdemir, Sinan, and S. Haluk Erdem. “Seyahat Acentalarında Internet Kullanımı Ve Sosyal Medya”. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi 2, no. 3 (April 2017): 23-38. https://doi.org/10.31454/usb.381450.
EndNote Gökdemir S, Erdem SH (April 1, 2017) Seyahat Acentalarında Internet Kullanımı ve Sosyal Medya. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi 2 3 23–38.
IEEE S. Gökdemir and S. H. Erdem, “Seyahat Acentalarında Internet Kullanımı ve Sosyal Medya”, USBdergi, vol. 2, no. 3, pp. 23–38, 2017, doi: 10.31454/usb.381450.
ISNAD Gökdemir, Sinan - Erdem, S. Haluk. “Seyahat Acentalarında Internet Kullanımı Ve Sosyal Medya”. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi 2/3 (April 2017), 23-38. https://doi.org/10.31454/usb.381450.
JAMA Gökdemir S, Erdem SH. Seyahat Acentalarında Internet Kullanımı ve Sosyal Medya. USBdergi. 2017;2:23–38.
MLA Gökdemir, Sinan and S. Haluk Erdem. “Seyahat Acentalarında Internet Kullanımı Ve Sosyal Medya”. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 2, no. 3, 2017, pp. 23-38, doi:10.31454/usb.381450.
Vancouver Gökdemir S, Erdem SH. Seyahat Acentalarında Internet Kullanımı ve Sosyal Medya. USBdergi. 2017;2(3):23-38.

Creative Commons Lisansı Bu eser Creative Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.