Research Article
BibTex RIS Cite

A Review Of Ahmet Büke's Education Of Values On The Series Of Children's Stories Named "Zeyno Books"

Year 2022, Issue: 8, 185 - 199, 21.04.2022
https://doi.org/10.47994/usbad.947299

Abstract

In the study, two stories of Ahmet Büke, who is one of the story writers and entered the children's literature with these two works, were evaluated in terms of values education. The study is descriptive nature and was based on the document analysis method. The author's "Eyvah, Babam Şiir Yazıyor!", “Annemle Uzayda" were examined according to ten values named "justice, friendship, honesty, self-control, patience, respect, love, responsibility, patriotism, benevolence" specified in the 2019 Turkish Education Program. As a result of the study, the values in the two works were included 144 times, either directly or implicitly. It has been determined that the value of “love” is given the most place in the works and the value of “justice” is not included. As a result of the study, it was seen that both works of Ahmet Büke have a rich content in terms of values education.

References

  • Alagöz, F. C. (2012). Cahit Uçuk’un masal kitaplarında temel değerlerin Türkçe eğitimine katkısı. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Uşak Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uşak.
  • Büke, A. (2017a). Eyvah, babam şiir yazıyor!. İstanbul: Günışığı Kitaplığı.
  • Büke, A. (2017b). Annemle uzayda. İstanbul: Günışığı Kitaplığı.
  • Gümüş, S. (2017). Cengiz Aytmatov’un eserlerinin değerler eğitimi bağlamında incelenmesi ve ortaokul Türkçe ders kitapları için metin örnekleri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Güven, A. Z. (2014). Gülistan ve Bostan adlı eserlerin değerler eğitimi bakımından incelenmesi. Turkish Studies, 9(6), 505-517.
  • Kuru, H. (2016). Ayşe Yamaç’ın çocuk romanlarının değerler eğitimi ve dil zenginliği açısından incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Uşak Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uşak.
  • MEB, (2019). Türkçe dersi öğretim programı. Ankara: MEB.
  • MEB, (2017). Müfredatta Yenileme ve Değişiklik Çalışmalarımız Üzerine. Ankara: MEB.
  • Oğuzkan, A. F. (2001). Çocuk edebiyatı (7. baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.

Ahmet Büke’nin ‘’Zeyno Kitapları’’ Adlı Çocuk Öyküleri Serisi Üzerinde Değerler Eğitimi İncelemesi

Year 2022, Issue: 8, 185 - 199, 21.04.2022
https://doi.org/10.47994/usbad.947299

Abstract

Araştırmada öykü yazarlarından olan ve çocuk edebiyatına bu iki eseriyle giren Ahmet Büke’nin iki öyküsü değerler eğitimi açısından değerlendirilmiştir. Araştırma, betimsel nitelikte olup doküman incelemesi yöntemi esas alınarak incelenmiştir. Yazarın “Eyvah, Babam Şiir Yazıyor!” ve “Annemle Uzayda” eserleri 2019 Türkçe Öğretim Programı’nda belirtilen “adalet, dostluk, dürüstlük, öz denetim, sabır, saygı, sevgi, sorumluluk, vatanseverlik, yardımseverlik” adında on adet değere göre incelenmiştir. Araştırma neticesinde iki eserde doğrudan veya örtük şekilde değerler 144 defa yer almıştır. Eserlerde en fazla yer verilen değer “sevgi”dir. (36 defa). En az yer verilen değer ise “adalet”tir. (0 defa). Araştırma sonucunda Ahmet Büke’nin iki eserinin de değerler eğitimi bakımından zengin bir içeriğe sahip olduğu görülmüştür.

References

  • Alagöz, F. C. (2012). Cahit Uçuk’un masal kitaplarında temel değerlerin Türkçe eğitimine katkısı. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Uşak Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uşak.
  • Büke, A. (2017a). Eyvah, babam şiir yazıyor!. İstanbul: Günışığı Kitaplığı.
  • Büke, A. (2017b). Annemle uzayda. İstanbul: Günışığı Kitaplığı.
  • Gümüş, S. (2017). Cengiz Aytmatov’un eserlerinin değerler eğitimi bağlamında incelenmesi ve ortaokul Türkçe ders kitapları için metin örnekleri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Güven, A. Z. (2014). Gülistan ve Bostan adlı eserlerin değerler eğitimi bakımından incelenmesi. Turkish Studies, 9(6), 505-517.
  • Kuru, H. (2016). Ayşe Yamaç’ın çocuk romanlarının değerler eğitimi ve dil zenginliği açısından incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Uşak Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uşak.
  • MEB, (2019). Türkçe dersi öğretim programı. Ankara: MEB.
  • MEB, (2017). Müfredatta Yenileme ve Değişiklik Çalışmalarımız Üzerine. Ankara: MEB.
  • Oğuzkan, A. F. (2001). Çocuk edebiyatı (7. baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Articles
Authors

Emrah Türk 0000-0003-2538-5501

Early Pub Date April 22, 2022
Publication Date April 21, 2022
Acceptance Date March 16, 2022
Published in Issue Year 2022 Issue: 8

Cite

APA Türk, E. (2022). Ahmet Büke’nin ‘’Zeyno Kitapları’’ Adlı Çocuk Öyküleri Serisi Üzerinde Değerler Eğitimi İncelemesi. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 4(8), 185-199. https://doi.org/10.47994/usbad.947299

16494  16495  16496  16503  16570 16633  16823  16824 17564 19288 2273022803 23495  30847

International Journal of Social Sciences Academy USBAD, Inonu University Faculty of Education Department of Turkish and Social Sciences Education Campus Battalgazi / MALATYA, Phone: 0533 5438933, https://dergipark.org.tr/tr/pub/usbad -- sdurukoglu@gmail.com -- usbaddergi@gmail.com