Research Article
BibTex RIS Cite

Yabancı Dil Öğretiminde Öğretmenlerin Karşılaştığı Sorunlar Üzerine Yapılan Araştırmaların İncelenmesi

Year 2022, Issue: 9, 638 - 654, 20.08.2022
https://doi.org/10.47994/usbad.1091987

Abstract

Bu araştırmanın amacı, yabancı dil öğretiminde öğretmenlerin karşılaştığı sorunları, yapılan araştırmalar doğrultusunda incelemektir. Araştırma, Türkiye’de 2010-2020 yılları arasında, farklı illerde bulunan ilköğretim, lise ve lisans seviyesindeki eğitim kurumlarında, yabancı dil öğretiminde, okuma, yazma, özellikle dinleme ve konuşma becerilerinin ediniminde, öğretmenlerin karşılaştıkları sorunları belirlemeye çalışan araştırmaları kapsamaktadır. Konu olan araştırmalar, online erişime açık veri tabanlarından alınmıştır. Bu araştırma, yabancı dil öğretiminde öğretmenlerin karşılaştıkları sorunları yapılan araştırmalara dayalı olarak betimlemeyi amaçladığı için araştırma deseni nitel araştırma ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama yöntemi olarak doküman analizi kullanılmıştır. Araştırma verileri içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırmanın kapsamını yabancı dil öğretiminde öğretmenlerin karşılaştığı sorunları ele alan araştırmalar oluşturmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenler, yabancı dil öğretim programının okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini içeren etkinliklerin öğrencileri zorlayıcı seviyede olduğu, öğretmenlerin programın öğrencilerin hazırbulunuşluk seviyelerine uygun olmadığını ifade ettikleri saptanmıştır. Ayrıca bu konuda yapılan araştırma sonuçları materyal, sınıf ortamı ve diğer olanaklar açısından da öğretmenlerin gereksinimlerinin karşılanmadığını göstermiştir. Yine programın iletişimsel beceri hedeflerine uygun olarak hazırlanması gereken ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerinin, yetersiz ve uygun olmadığı öğretmenler tarafından ifade edilmiştir.

Supporting Institution

Bu çalışma 5. Usves Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Bilimleri Sempozyumu’nda (12-13 Mart 2022) sözlü bildiri olarak sunulmuştur.

References

  • Ali, I., (2008). Yabancı Dil Eğitimimizdeki Yanlışlar Nereden Kaynaklanıyor?. Dil ve Dilbilimi Çalışmaları Dergisi, 4(2), 15-26
  • Aybek, B. (2015). İlkokul İkinci Sınıf İngilizce Dersinin İngilizce Öğretmenlerinin Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi. Turkish Studies (Elektronik), 10(15), 67-84

Review Of Research Conducted On Problems Faced By Teachers In Foreign Language Teaching

Year 2022, Issue: 9, 638 - 654, 20.08.2022
https://doi.org/10.47994/usbad.1091987

Abstract

The aim of this research is to examine the problems faced by teachers in foreign language teaching. The research includes studies that try to determine the problems faced by teachers in foreign language teaching, reading, writing, especially listening and speaking skills, in primary, high school and undergraduate education institutions located in different provinces in Turkey between the years 2010-2020. The researches in question were taken from databases open to online access. The research design was carried out with qualitative research. Document analysis was used as the data collection method. Research data were analyzed by content analysis. According to the results of the research, it was determined that the activities involving the reading, writing, listening and speaking skills of the foreign language teaching program were at a challenging level for the students, and that the teachers stated that the program was not suitable for the students' readiness levels. In addition, the results of the research on this subject showed that the teachers' needs were not met in terms of materials, classroom environment and other opportunities. Again, it was stated by the teachers that the measurement and evaluation methods and techniques, which should be prepared in accordance with the communicative skill objectives of the program, were insufficient and inappropriate.

References

  • Ali, I., (2008). Yabancı Dil Eğitimimizdeki Yanlışlar Nereden Kaynaklanıyor?. Dil ve Dilbilimi Çalışmaları Dergisi, 4(2), 15-26
  • Aybek, B. (2015). İlkokul İkinci Sınıf İngilizce Dersinin İngilizce Öğretmenlerinin Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi. Turkish Studies (Elektronik), 10(15), 67-84
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Articles
Authors

Turan Palabıyık 0000-0003-3799-5008

Behçet Oral 0000-0002-6885-1683

Early Pub Date August 15, 2022
Publication Date August 20, 2022
Acceptance Date July 22, 2022
Published in Issue Year 2022 Issue: 9

Cite

APA Palabıyık, T., & Oral, B. (2022). Yabancı Dil Öğretiminde Öğretmenlerin Karşılaştığı Sorunlar Üzerine Yapılan Araştırmaların İncelenmesi. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 4(9), 638-654. https://doi.org/10.47994/usbad.1091987

16494  16495  16496  16503  16570 16633  16823  16824 17564 19288 2273022803 23495  30847

International Journal of Social Sciences Academy USBAD, Inonu University Faculty of Education Department of Turkish and Social Sciences Education Campus Battalgazi / MALATYA, Phone: 0533 5438933, https://dergipark.org.tr/tr/pub/usbad -- sdurukoglu@gmail.com -- usbaddergi@gmail.com