Kadının yaşadığı kültürde geçerli olan toplumsal değerler ve değerlendirme kriterleri, annelik rolünü de önemli ölçüde etkiler. Dijital çağda, teknolojinin ilerlemesiyle birlikte, sosyal medya platformlarıyla artan etkileşimin annelik kimliğini de etkilediği ve dönüştürdüğü düşünülmektedir. Annelik kavramı sosyal medyada sıklıkla “iyi anne” ile “kötü anne” arasında ele alınırken, sosyal medya platformlardaki anneliğin tüm kadınların ulaşmak istediği saygın bir yaşam şekli olduğu düşünülmektedir. Araştırma bulguları, genel anlamda, annelerin sosyal destek gereksinimlerini yerine getirmek, annelerin rollerinde başarı elde etme isteği ve kamusal görünürlüklerini artırmak için sosyal medyayı kullandığını göstermiştir. Ayrıca, bu çalışmalar, sosyal medya ile etkileşimin, kadınlar üzerinde annelik yeteneklerini geliştirmeleri için önemli miktarda baskı yarattığı ve sonrasında çocuklarını içeren görüntü ve videoların yayınlamaları sonucunda istismar vakalarına yol açabileceği vurgulamıştır. Bu çalışmanın amacı, anneliğin sosyal medya aracılığıyla nasıl farklı boyutlar kazandığı, instagram kullanıcısı annelerin çocuklarını bir meta olarak nasıl sunduklarını ve istismar ettikleri instagram profilleri üzerinden incelenmiştir. Bu bağlamda çalışmanın amacı çerçevesinde amaçlı örneklem seçilip takipçi sayısı yüksek olan instagram annelerinin profilleri seçilmiş ve bu profillerden elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir.
The social values and evaluation criteria valid in the culture in which women live also significantly affect the role of motherhood. In the digital age, with the advancement of technology, it is thought that the increased interaction with social media platforms has also affected and transformed the identity of motherhood. While the concept of motherhood is often discussed on social media as a “good mother” or “bad mother,” motherhood on social media platforms is thought to be a respectable lifestyle that all women want to achieve. Research findings have generally shown that mothers use social media to meet their social support needs, to achieve success in their roles, and to increase their public visibility. In addition, these studies have emphasized that interaction with social media creates a significant amount of pressure on women to develop their motherhood skills, and that it can lead to abuse cases as a result of them publishing images and videos of their children. The aim of the study is to examine how motherhood gains different dimensions through social media, how Instagram mothers present and exploit their children as a commodity through their Instagram profiles. In this context, within the framework of the purpose of the study, purposive sampling was selected and the profiles of Instagram mothers with a high number of followers were selected and the data obtained from these profiles were analysed by content analysis method.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Public Relations |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | March 24, 2025 |
Publication Date | March 25, 2025 |
Submission Date | January 26, 2025 |
Acceptance Date | March 19, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Issue: 17 |