İnternetteki gelişmeler, Web siteleri ve Web sayfaları sayısındaki hızlı artış arama motorlarını günlük hayatta faydalı bilgilerin, ürün ve hizmetlerin bulunmasına yardımcı olan çok popüler bir araç haline getirmiştir. E-ticaretin yükselişiyle birlikte dünya çapında çevrimiçi alışveriş yapan müşterilerin sayısı da artmaktadır. Bu noktada arama motorları, işletmeler ve müşterileri birbirine bağlayan önemli bir köprü rolünü üstlenmektedir. SEO, bir web sitesinin arama motoru sonuç sayfalarındaki sıralamasını iyileştirmeye yönelik çabaları ifade eder. SEO, web sitelerinin çevrimiçi aramada bulunmasına yardımcı olma sanatı ve bilimidir. SEO, marka bilinirliğini, Web sitesi trafiğini, satış ve gelirlerini arttırmak ve kullanıcıları aktif müşterilere dönüştürmek gibi işletmelere birçok fayda sağlamaktadır. Günümüzde kullanıcıların arama motoru sonuç sayfalarını incelerken çok nadiren birinci sayfadan ötesine baktıkları göz önüne alındığında, SEO’nun işletmeler için ne kadar kritik olduğu daha net anlaşılmaktadır. Bu çalışma SEO ile ilgili geniş bir kavramsal çerçeve oluşturmaya odaklanmaktadır. Ayrıca çalışma, güncel istatistiklerle birlikte SEO avantajları, zorlukları ve stratejilerini de inceleyerek işletme yöneticilerine ve SEO uzmanlarına söz konusu kararları verirken yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
The developments in the Internet, the rapid increase in the number of Web sites and Web pages have made search engines a very popular tool that helps to find useful information, products and services in daily life. With the rise of e-commerce, the number of online shoppers worldwide is also increasing. At this point, search engines play an important role as a bridge connecting businesses and customers. SEO refers to efforts to improve a website's ranking in search engine results pages. SEO is the art and science of helping websites get found in online search. SEO provides many benefits to businesses, such as increasing brand awareness, website traffic, sales and revenue, and converting users into active customers. Considering that today's users rarely look beyond the first page when reviewing search engine results pages, it becomes clearer how critical SEO is for businesses. This study focuses on creating a broad conceptual framework for SEO. In addition, the study aims to assist business managers and SEO experts in making these decisions by examining SEO advantages, challenges and strategies along with up-to-date statistics.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2022 |
Submission Date | January 18, 2022 |
Acceptance Date | March 20, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 4 Issue: 6 |
Editor in Chief: Prof. Dr. Aytekin DEMİRCİOĞLU