Training modules for Syrian refugees' training programs are very important for formal and unformal education programs involving the target audience. In this study, the pedagogical evaluation of the modules that can be applied in different areas of related structures will be done.Education is an important way for development of children from all countries and it is a fundemental right. So every country must provide educational opportunity and equity to their people. With regard of this fact, a science training program is tried to develop for this project which name is Let’s Science. This program consists of games and experiments in which is aimed at mathematics and science learning of young refugees. Let’s Science program contains 22 games and experiments for middle and high school students and four games and experiments for primary school students. The program is evaluated from the point of students’ development, classroom size, time and teachers.
Suriyeli göçmenlerin eğitim proğramları için üretilen eğitim modülleri, hedef kitlenin içinde bulunduğu formal ve informal eğitim proğramları için son derece önemlidir. İşte bu çalışmada, ilgili yapıların ürettiğideğişik alanlarda uygulanabilecek modüllerin pedogojik bakımdan değerlendirmesi yapılacaktır.
Suriyeli göçmenlerin eğitim proğramları için üretilen eğitim modülleri, hedef kitlenin içinde bulunduğu formal ve informal eğitim proğramları için son derece önemlidir. İşte bu çalışmada, ilgili yapıların ürettiğideğişik alanlarda uygulanabilecek modüllerin pedogojik bakımdan değerlendirmesi yapılacaktır.
Suriyeli göçmenlerin eğitim proğramları için üretilen eğitim modülleri, hedef kitlenin içinde bulunduğu formal ve informal eğitim proğramları için son derece önemlidir. İşte bu çalışmada, ilgili yapıların ürettiğideğişik alanlarda uygulanabilecek modüllerin pedogojik bakımdan değerlendirmesi yapılacaktır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2018 |
Submission Date | December 6, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 2 |