Amaç:
Çeşitli değişkenlere göre 2.,
3. ve 4. sınıftaki sınıf öğretmeni adaylarının beden eğitimi dersine yönelik
tutumlarını tespit etmektir.
Materyal
ve Yöntem: Çalışmada nicel
araştırma modellerinden tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırma 2016-2017
Eğitim-Öğretim yılında, Uşak Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Programı 2., 3. ve
4. sınıfında öğrenim gören 106 (%64,6)’ sı kadın, 58 (%35,4)’ i erkek olmak
üzere toplam 164 üniversite öğrencisi ile oluşturuldu. Beden eğitimi ve oyun
öğretimi dersi Uşak Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Programı’ nda sınıf
öğretmeni adaylarına 2. sınıfta verildiği için 1. sınıf öğrencileri bu
araştırmaya dahil edildi. Veri toplama aracı olarak “kişisel bilgi formu” ve
“Sınıf Öğretmeni Adayları İçin Beden Eğitimi Dersi Tutum Ölçeği” kullanıldı.
Veriler analiz öncesi Çarpıklık ve Basıklık (verilerin normal dağılım durumu)
değerleri ve Levene (varyansların eşitliği) testleriyle değerlendirildi.
Verilerin analizinde; frekans, aritmetik ortalama, standart sapma; t-testi, ANOVA
ve Pearson Correlation testi kullanılmıştır.
Bulgular:
Öğretmen adaylarının “Sınıf
Öğretmeni Adayları İçin Beden Eğitimi Dersi Tutum Ölçeği”nden aldıkları toplam
puan ile yaş değişkeni Pearson Moment Korelasyon analiziyle incelendiğinde,
alınan puanlar arasında istatistiksel açıdan negatif yönde düşük düzeyde
anlamlı bir ilişki bulundu. Sınıf öğretmen adaylarının beden eğitimi dersine
yönelik tutumlarının, cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermediği,
fakat sınıf düzeylerine bakıldığında ise anlamlı farklılık olduğu belirlendi.
Çalışmada geçmiş hayatında spor yapan ve yapmayan sınıf öğretmeni adaylarının
beden eğitimi dersine yönelik tutumlarında anlamlı bir fark saptandı, düzenli
olarak spor yapma durumuna göre anlamlı farklılaşma bulunmadı.
Aim: It is aimed to determine the attitudes of the 2nd,
3rd, and 4th grade classroom teacher candidates towards
the physical education lesson according to various variables.
Material and Methods: For the current
study, the screening method, one of the quantitative research models, was used.
The research consists of 2nd, 3rd, and 4th grade, totally164 university students,
106 (%64,6) females, 58 (%35,4) males, attending Uşak University, Classroom
Teaching Program in 2016-2017 academic year. The first-grade students were not
included in this research, because the physical education and play teaching
lessons are given to classroom student candidates in the second-grade at Uşak
University, Classroom Teaching Program. “Personal information form" and
“Physical Education Lesson Attitude Scale for Classroom Teacher Candidates"
were used as data collection tools. Before analysis, the data were evaluated
using the values of Skewness and Skewness (normal distribution of the data) and
Levene (equality of variance) tests. In the analysis of the data; frequency,
arithmetic mean, standard deviation; t-test, ANOVA and Pearson Correlation test
were used.
Results: When examined the total score of the teacher
candidates obtained from Physical Education Lesson Attitude Scale for Classroom
Teacher Candidates and age variable by the Pearson Moment Correlation analysis,
it was found that there was a statistically significant negative relationship
between the received scores at low level. It was determined that the attitudes
of the classroom teacher candidates towards the physical education lessons did
not show any significant difference according to the gender variable, but there
was a significant difference when examined their class levels. While no
significant difference was found in the attitudes of the classroom teacher
candidates, who played and did not play sports in their past life, towards
physical education lessons, no significant difference was found according to
the state of playing sports regularly.
Conclusion: It was concluded that the attitudes of the
classroom teacher candidates towards the physical education lesson were
moderate.
Subjects | Sports Medicine |
---|---|
Journal Section | SCIENCE of SPORTS EDUCATION |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2017 |
Submission Date | June 7, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 3 Issue: 4 |