Research Article
BibTex RIS Cite

Televizyon Reklamlarının Çocuk-Aile İlişkisi ve Boş Zaman Kavramı Ekseninde Değerlendirilmesi

Year 2015, Issue: 1, 183 - 212, 01.11.2015
https://doi.org/10.32739/uskudarsbd.1.1.15

Abstract

Pazarlama alanı çalışanları, çocuklara yönelik tüketici pazarını, çocukların, ailenin diğer üyelerinin satın alma kararı üzerinde etkin bir rol oynayabilmeleri ve onları etkileyebilmeleri nedeniyle zengin bir pazar olarak nitelendirmektedir. Çocuklar için televizyon, internet ve sanal ortamların ardından vazgeçilmez bir iletişim aracı konumundadır. Televizyon reklamlarının çocuklar tarafından ilgiyle ve hatta gözlerini ayırmadan izleniyor olması, aileler açısından bir sorun olarak değerlendirilirken, bu durum, pazarlama sektörü için çoğu zaman büyük bir fırsat olarak kullanılmıştır. Bu çalışmanın kavramsal çerçevesinde dünyada ve Türkiye’de reklamın tarihçesi, boş zaman kavramı ve aileler ile çocukların bu kavrama yönelik bakış açılarına yer verilmekte; ailelerin, çocukların reklam izleme bağımlılıklarına yönelik bakış açılarına değinilmektedir. Araştırmanın amaçları arasında, televizyon ve televizyon reklamlarının çocuklar ve aileler tarafından nasıl ve ne yönde değerlendirildiği yer almaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Anket sonuçları, aile-çocuk ilişkisi, bağımlılık olgusu ve çocukların boş zamanlarına ilişkin olarak ailelerin neler düşündüğüne yönelik alınan yanıtlar ve değerlendirmeler çerçevesinde tartışılmaktadır

References

  • Yıldız Dilet Ektürk, Ayşen Akkor Gül, Çocuğunuzu Televizyona Teslim Etmeyin, ( Ankara: Nobel Yayın 2006)

The Evaluation Of Tv And Tv Commercials On The Framework Of Parent-Child Relationships And Spare Time Concept

Year 2015, Issue: 1, 183 - 212, 01.11.2015
https://doi.org/10.32739/uskudarsbd.1.1.15

Abstract

Marketers see children as a rich and influential market because children can influence the purchasing habits of other family members and force them to do shopping. Television is also an irresistible and indispensable communication tool for children. TV commercials are seen as an ethical issue to be discussed by parents. But from the beginning of marketing advertisers see advertising as an influencing tool for children. As we all know children watch TV commercials without blinking their eyes. This research is conducted to analyze TV and TV commercials concept for children and their parents. The conceptual background of this research includes, historical background of advertising, spare time spending of children and their parents, the effects of TV commercials on parent-child relationships. Research method of this study is survey and the data are discussed in the frame of the TV, TV commercials, addiction to TV and relationships between all this concepts and parent-child communication

References

  • Yıldız Dilet Ektürk, Ayşen Akkor Gül, Çocuğunuzu Televizyona Teslim Etmeyin, ( Ankara: Nobel Yayın 2006)
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Other ID JA27UU57NZ
Journal Section Research Article
Authors

Özgül Dağlı

Elçin Hacıbektaşoğlu

Publication Date November 1, 2015
Submission Date November 1, 2015
Published in Issue Year 2015 Issue: 1

Cite

APA Dağlı, Ö., & Hacıbektaşoğlu, E. (2015). Televizyon Reklamlarının Çocuk-Aile İlişkisi ve Boş Zaman Kavramı Ekseninde Değerlendirilmesi. Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(1), 183-212. https://doi.org/10.32739/uskudarsbd.1.1.15
AMA Dağlı Ö, Hacıbektaşoğlu E. Televizyon Reklamlarının Çocuk-Aile İlişkisi ve Boş Zaman Kavramı Ekseninde Değerlendirilmesi. JOSOC. November 2015;(1):183-212. doi:10.32739/uskudarsbd.1.1.15
Chicago Dağlı, Özgül, and Elçin Hacıbektaşoğlu. “Televizyon Reklamlarının Çocuk-Aile İlişkisi Ve Boş Zaman Kavramı Ekseninde Değerlendirilmesi”. Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 1 (November 2015): 183-212. https://doi.org/10.32739/uskudarsbd.1.1.15.
EndNote Dağlı Ö, Hacıbektaşoğlu E (November 1, 2015) Televizyon Reklamlarının Çocuk-Aile İlişkisi ve Boş Zaman Kavramı Ekseninde Değerlendirilmesi. Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 1 183–212.
IEEE Ö. Dağlı and E. Hacıbektaşoğlu, “Televizyon Reklamlarının Çocuk-Aile İlişkisi ve Boş Zaman Kavramı Ekseninde Değerlendirilmesi”, JOSOC, no. 1, pp. 183–212, November 2015, doi: 10.32739/uskudarsbd.1.1.15.
ISNAD Dağlı, Özgül - Hacıbektaşoğlu, Elçin. “Televizyon Reklamlarının Çocuk-Aile İlişkisi Ve Boş Zaman Kavramı Ekseninde Değerlendirilmesi”. Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 1 (November 2015), 183-212. https://doi.org/10.32739/uskudarsbd.1.1.15.
JAMA Dağlı Ö, Hacıbektaşoğlu E. Televizyon Reklamlarının Çocuk-Aile İlişkisi ve Boş Zaman Kavramı Ekseninde Değerlendirilmesi. JOSOC. 2015;:183–212.
MLA Dağlı, Özgül and Elçin Hacıbektaşoğlu. “Televizyon Reklamlarının Çocuk-Aile İlişkisi Ve Boş Zaman Kavramı Ekseninde Değerlendirilmesi”. Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 1, 2015, pp. 183-12, doi:10.32739/uskudarsbd.1.1.15.
Vancouver Dağlı Ö, Hacıbektaşoğlu E. Televizyon Reklamlarının Çocuk-Aile İlişkisi ve Boş Zaman Kavramı Ekseninde Değerlendirilmesi. JOSOC. 2015(1):183-212.

The opinions in the articles published in Üsküdar University Journal of Social Sciences belong to the author. The articles published in another journal, book, and so on are not accepted. National or international conference presentations, seminar presentations, or panel presentations can be included in the publication process after being specified in the footnote and converted into the article format.
Academic articles published in the journal can only be reproduced for educational purposes. The articles and the graphics and tables in the articles cannot be duplicated or archived in part or as a whole without permission except for educational purposes. Quotations may be made from the articles under the condition that they are indicated in the academic publications.
It is assumed that the authors undertake that they would not claim royalties for the articles they submit to Üsküdar University Journal of Social Sciences.