Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Televizyon Reklamlarının Çocuk-Aile İlişkisi ve Boş Zaman Kavramı Ekseninde Değerlendirilmesi

Yıl 2015, Sayı: 1, 183 - 212, 01.11.2015
https://doi.org/10.32739/uskudarsbd.1.1.15

Öz

Pazarlama alanı çalışanları, çocuklara yönelik tüketici pazarını, çocukların, ailenin diğer üyelerinin satın alma kararı üzerinde etkin bir rol oynayabilmeleri ve onları etkileyebilmeleri nedeniyle zengin bir pazar olarak nitelendirmektedir. Çocuklar için televizyon, internet ve sanal ortamların ardından vazgeçilmez bir iletişim aracı konumundadır. Televizyon reklamlarının çocuklar tarafından ilgiyle ve hatta gözlerini ayırmadan izleniyor olması, aileler açısından bir sorun olarak değerlendirilirken, bu durum, pazarlama sektörü için çoğu zaman büyük bir fırsat olarak kullanılmıştır. Bu çalışmanın kavramsal çerçevesinde dünyada ve Türkiye’de reklamın tarihçesi, boş zaman kavramı ve aileler ile çocukların bu kavrama yönelik bakış açılarına yer verilmekte; ailelerin, çocukların reklam izleme bağımlılıklarına yönelik bakış açılarına değinilmektedir. Araştırmanın amaçları arasında, televizyon ve televizyon reklamlarının çocuklar ve aileler tarafından nasıl ve ne yönde değerlendirildiği yer almaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Anket sonuçları, aile-çocuk ilişkisi, bağımlılık olgusu ve çocukların boş zamanlarına ilişkin olarak ailelerin neler düşündüğüne yönelik alınan yanıtlar ve değerlendirmeler çerçevesinde tartışılmaktadır

Kaynakça

  • Yıldız Dilet Ektürk, Ayşen Akkor Gül, Çocuğunuzu Televizyona Teslim Etmeyin, ( Ankara: Nobel Yayın 2006)

The Evaluation Of Tv And Tv Commercials On The Framework Of Parent-Child Relationships And Spare Time Concept

Yıl 2015, Sayı: 1, 183 - 212, 01.11.2015
https://doi.org/10.32739/uskudarsbd.1.1.15

Öz

Marketers see children as a rich and influential market because children can influence the purchasing habits of other family members and force them to do shopping. Television is also an irresistible and indispensable communication tool for children. TV commercials are seen as an ethical issue to be discussed by parents. But from the beginning of marketing advertisers see advertising as an influencing tool for children. As we all know children watch TV commercials without blinking their eyes. This research is conducted to analyze TV and TV commercials concept for children and their parents. The conceptual background of this research includes, historical background of advertising, spare time spending of children and their parents, the effects of TV commercials on parent-child relationships. Research method of this study is survey and the data are discussed in the frame of the TV, TV commercials, addiction to TV and relationships between all this concepts and parent-child communication

Kaynakça

  • Yıldız Dilet Ektürk, Ayşen Akkor Gül, Çocuğunuzu Televizyona Teslim Etmeyin, ( Ankara: Nobel Yayın 2006)
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Diğer ID JA27UU57NZ
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Özgül Dağlı

Elçin Hacıbektaşoğlu

Yayımlanma Tarihi 1 Kasım 2015
Gönderilme Tarihi 1 Kasım 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Dağlı, Ö., & Hacıbektaşoğlu, E. (2015). Televizyon Reklamlarının Çocuk-Aile İlişkisi ve Boş Zaman Kavramı Ekseninde Değerlendirilmesi. Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(1), 183-212. https://doi.org/10.32739/uskudarsbd.1.1.15
AMA Dağlı Ö, Hacıbektaşoğlu E. Televizyon Reklamlarının Çocuk-Aile İlişkisi ve Boş Zaman Kavramı Ekseninde Değerlendirilmesi. ÜSBİD. Kasım 2015;(1):183-212. doi:10.32739/uskudarsbd.1.1.15
Chicago Dağlı, Özgül, ve Elçin Hacıbektaşoğlu. “Televizyon Reklamlarının Çocuk-Aile İlişkisi Ve Boş Zaman Kavramı Ekseninde Değerlendirilmesi”. Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 1 (Kasım 2015): 183-212. https://doi.org/10.32739/uskudarsbd.1.1.15.
EndNote Dağlı Ö, Hacıbektaşoğlu E (01 Kasım 2015) Televizyon Reklamlarının Çocuk-Aile İlişkisi ve Boş Zaman Kavramı Ekseninde Değerlendirilmesi. Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 1 183–212.
IEEE Ö. Dağlı ve E. Hacıbektaşoğlu, “Televizyon Reklamlarının Çocuk-Aile İlişkisi ve Boş Zaman Kavramı Ekseninde Değerlendirilmesi”, ÜSBİD, sy. 1, ss. 183–212, Kasım 2015, doi: 10.32739/uskudarsbd.1.1.15.
ISNAD Dağlı, Özgül - Hacıbektaşoğlu, Elçin. “Televizyon Reklamlarının Çocuk-Aile İlişkisi Ve Boş Zaman Kavramı Ekseninde Değerlendirilmesi”. Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 1 (Kasım 2015), 183-212. https://doi.org/10.32739/uskudarsbd.1.1.15.
JAMA Dağlı Ö, Hacıbektaşoğlu E. Televizyon Reklamlarının Çocuk-Aile İlişkisi ve Boş Zaman Kavramı Ekseninde Değerlendirilmesi. ÜSBİD. 2015;:183–212.
MLA Dağlı, Özgül ve Elçin Hacıbektaşoğlu. “Televizyon Reklamlarının Çocuk-Aile İlişkisi Ve Boş Zaman Kavramı Ekseninde Değerlendirilmesi”. Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 1, 2015, ss. 183-12, doi:10.32739/uskudarsbd.1.1.15.
Vancouver Dağlı Ö, Hacıbektaşoğlu E. Televizyon Reklamlarının Çocuk-Aile İlişkisi ve Boş Zaman Kavramı Ekseninde Değerlendirilmesi. ÜSBİD. 2015(1):183-212.

Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi’nde yayımlanan makalelerdeki görüşler yazarına aittir. Dergiye, daha önce başka bir dergide, kitapta vb. herhangi bir kaynakta yayımlanan makaleler kabul edilmemektedir. Ulusal veya uluslararası konferans, seminer ve panellerde sunulan bildiriler, dipnotta belirtildikten ve makale formatına dönüştürüldükten sonra yayın sürecine alınabilir.


Dergide yayımlanan akademik makaleler sadece eğitim amaçlı olarak çoğaltılabilir. Eğitim amacı dışında makaleler, makalelerdeki şekil, grafik ve tablolar izin alınmadan kısmen veya tamamen çoğaltılamaz, arşivlenemez. Akademik yayınlarda kaynak gösterilmesi şartı ile makalelerden alıntı yapılabilir. 


Yazarların, Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi’nde yayınlanmak üzere göndermiş oldukları makaleler için telif ücreti talep etmeyeceklerini taahhüt ettikleri kabul edilir.