Research Article
BibTex RIS Cite

Halk Eğitimi Merkezlerinde Düzenlenen Kurslara Katılan Kursiyerlerin Katılım Sebeplerinin ve Memnuniyet Durumlarının İncelenmesi (Van İli Örneği)

Year 2022, Volume: 2 Issue: 1, 19 - 32, 30.06.2022

Abstract

Bu araştırmanın amacı, halk eğitimi merkezlerinde düzenlenen kurslara katılan kursiyerlerin katılım sebeplerini ve memnuniyet durumlarını incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 eğitim öğretim yılı birinci döneminde Van ilindeki halk eğitimi merkezlerindeki kurslara katılan 268 kursiyer oluşturmaktadır. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma verileri “Kurslara Katılma Sebepleri Anketi”, “Kursiyer Memnuniyet Anketi” ve “Kişisel Bilgi Formu” kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin analizinde tanımlayıcı analizler ve Ki-Kare Testi kullanılmıştır. Analizler sonucunda kursiyerlerin genellikle asıl işlerinin yanında ek gelir sağlayacak ikinci bir iş için gerekli bilgi ve beceriyi edinme, çevreden daha çok takdir görme ve kurs faaliyetlerini merak etme sebeplerinden dolayı kursları tercih ettikleri tespit edilmiştir. Kursiyerler halk eğitimi merkezleri tarafından açılan sosyal ve kültürel faaliyetlerin yeterli düzeyde olmasından genel olarak memnun olduklarını belirtmişlerdir. Kursiyerlerin büyük bir kısmı kursta anlatılan konuların kolay anlaşılmamasından rahatsızlık duymuşlarıdır. Araştırma sonunda ayrıca kursiyerlerin cinsiyet, yaş, medeni durum, meslek ve aylık gelir değişkenlerine göre kursa katılım sebepleri ve memnuniyet durumlarına ilişkin bulgulara yer verilmiştir.

References

  • Acun, H. (2015). Halk Eğitim Merkezi Kurslarına Katılan Kursiyerlerin Beklentileri ve Memnuniyet Düzeyleri- Kastamonu İli Örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Okan Üniversitesi Bahat, İ. (2013) Halk Eğitimi Merkezi Yöneticilerinin Hayat Boyu Öğrenme Algısı, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi. Biçerli, M. K. (2016). Sosyal Dışlama ile Mücadele Hayat Boyu Öğrenme. Beta Yayıncılık. Coşkun, A. (2012). Halk eğitimi merkezlerinde açılan kurslara katılan yetişkinlerin beklentilerinin ve memnuniyetlerinin değerlendirilmesi-Tuzla örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Yeditepe Üniversitesi. Günüç,S., Odabaşı. ve Kuzu, A. (2012). Yaşam boyu öğrenmeyi etkileyen faktörler. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 11(2), 309-325.
Year 2022, Volume: 2 Issue: 1, 19 - 32, 30.06.2022

Abstract

References

  • Acun, H. (2015). Halk Eğitim Merkezi Kurslarına Katılan Kursiyerlerin Beklentileri ve Memnuniyet Düzeyleri- Kastamonu İli Örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Okan Üniversitesi Bahat, İ. (2013) Halk Eğitimi Merkezi Yöneticilerinin Hayat Boyu Öğrenme Algısı, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi. Biçerli, M. K. (2016). Sosyal Dışlama ile Mücadele Hayat Boyu Öğrenme. Beta Yayıncılık. Coşkun, A. (2012). Halk eğitimi merkezlerinde açılan kurslara katılan yetişkinlerin beklentilerinin ve memnuniyetlerinin değerlendirilmesi-Tuzla örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Yeditepe Üniversitesi. Günüç,S., Odabaşı. ve Kuzu, A. (2012). Yaşam boyu öğrenmeyi etkileyen faktörler. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 11(2), 309-325.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Education Management, Out-of-School Learning, Lifelong learning, Adult Education
Journal Section Research Article
Authors

Murat Şahin This is me 0000-0001-8960-5636

Emrah Buzkan This is me

Nureddin Aksoy This is me

Publication Date June 30, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Şahin, M., Buzkan, E., & Aksoy, N. (2022). Halk Eğitimi Merkezlerinde Düzenlenen Kurslara Katılan Kursiyerlerin Katılım Sebeplerinin ve Memnuniyet Durumlarının İncelenmesi (Van İli Örneği). Uluslararası Sosyal Bilimlerde Mükemmellik Arayışı Dergisi, 2(1), 19-32.