Research Article
BibTex RIS Cite

İlkokulların Gelişime Açık Alanları Üzerine Değerlendirme: Malatya İli Örneği

Year 2022, Volume: 2 Issue: 2, 2 - 15, 31.12.2022

Abstract

Hayata ve bir üst öğrenime hazırlama süreci olarak görülen ilkokul eğitiminde yaşam boyu kullanılacak olan kritik kazanımlar ele alınmaktadır. Bu nedenle ilkokul döneminde kazanılan bilgiler, beceriler, deneyimler ve değerler daha sonraki öğrenme sürecinde başarıyı belirleyen unsurlardan bazılarıdır. İlkokul döneminde okul, öğretmen ya da öğrenci kaynaklı yaşanan sorunlar gelecek öğrenmeleri de etkileyeceği için ilkokullarda yaşanan sorunları tespit etmek önemli görülmüştür. İlkokullarda yaşanan sorunlardan birinin gelişime açık alanların tespit edilmesi olduğu söylenebilir. Bu çalışmanın amacı öğretmen ve okul yöneticilerinin görüşlerine göre ilkokulların gelişime açık alanlarını belirlemektir. Nitel araştırmaya uygun olarak durum çalışması yöntemi esas alınmıştır. Araştırmanın katılımcıları 14 sınıf öğretmeni ve ilkokullarda görev yapan 5 okul yöneticisidir. Katılımcılar ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Araştırmacılar tarafından hazırlanan görüşme formu ile toplanan görüşler içerik ve betimsel analizi yöntemleri ile değerlendirilmiştir. Araştırma verilerine bağlı olarak eğitimcilerin görüşleri; okul binası, veli, öğretim süreci, taşımalı eğitim, personel, araç ve gereç eksikliği temalarında sunulmuştur.

References

  • Adem, M. (1997). Eğitim planlaması. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi. Anderson, K. J., & Minke, K. M. (2007). Parent involvement in education: Toward an understanding of parents’ decision making. Journal of Educational Research, 100, 311-323. Bilen, M. (1996). Plandan uygulamaya öğretim. Ankara: Aydan Web Tesisleri. Boser,U., McDaniels, A., & Benner, M. (2018). Using the Science of Learning to Redesing Schools. 21.05.2022 tarihinde https://www.americanprogress.org/article/using-science-learning-redesign-schools/ adresinden alınmıştır. Bourn, D. (2015). Teachers as agents of social change. International Journal of Development Education and Global Learning, 7 (3), 63-77. Brush, M. C., & Ruse, D. H. (2005). Driving strategic success through human capital planning: How Corning links business and HR strategy to improve the value and impact of its HR function. Human Resource Planning, 28, 49-60.
Year 2022, Volume: 2 Issue: 2, 2 - 15, 31.12.2022

Abstract

References

  • Adem, M. (1997). Eğitim planlaması. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi. Anderson, K. J., & Minke, K. M. (2007). Parent involvement in education: Toward an understanding of parents’ decision making. Journal of Educational Research, 100, 311-323. Bilen, M. (1996). Plandan uygulamaya öğretim. Ankara: Aydan Web Tesisleri. Boser,U., McDaniels, A., & Benner, M. (2018). Using the Science of Learning to Redesing Schools. 21.05.2022 tarihinde https://www.americanprogress.org/article/using-science-learning-redesign-schools/ adresinden alınmıştır. Bourn, D. (2015). Teachers as agents of social change. International Journal of Development Education and Global Learning, 7 (3), 63-77. Brush, M. C., & Ruse, D. H. (2005). Driving strategic success through human capital planning: How Corning links business and HR strategy to improve the value and impact of its HR function. Human Resource Planning, 28, 49-60.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Education Management
Journal Section Research Article
Authors

Dilek Kırnık This is me 0000-0002-7261-7259

Ramazan Özkul 0000-0001-9757-6062

Publication Date December 31, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Kırnık, D., & Özkul, R. (2022). İlkokulların Gelişime Açık Alanları Üzerine Değerlendirme: Malatya İli Örneği. Uluslararası Sosyal Bilimlerde Mükemmellik Arayışı Dergisi, 2(2), 2-15.