Bu araştırma, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik olumsuz tutumlarını iyileştirmek amacıyla akıl ve zeka oyunlarının etkisini incelemeyi hedeflemektedir. Araştırma, Adıyaman ili Kahta ilçesindeki bir ilkokulda, 126 öğrenci ve 4 öğretmen ile yürütülen bir eylem araştırmasıdır. Araştırma kapsamında, öğrencilere 5 hafta boyunca haftada 2 saat süreyle, sayısal işleme dayalı 8 kalem-kâğıt oyunu öğretilmiştir. Veri toplama aracı olarak öğretmenler, araştırmacı tarafından geliştirilen likert tipi gözlem formunu kullanmışlardır. Öğretmenler, öğrencilerin matematik dersine karşı tutumları, kaygıları, motivasyonları ve oyunlara olan katılımları hakkında gözlemler yapmışlardır. Araştırma sonucunda, akıl ve zeka oyunlarının öğrencilerin matematik dersine karşı olumsuz tutumlarını önemli ölçüde azalttığı, matematiksel kaygıları giderdiği ve öğrencilerin motivasyonlarını artırdığı bulunmuştur. Öğrenciler, derslere daha istekli katılmış, matematiksel düşünme becerilerinde gelişim göstermişlerdir. Bu bulgular, oyun temelli öğretim yöntemlerinin matematik dersindeki başarıyı artırmada etkili bir araç olabileceğini ortaya koymaktadır. Akıl ve zeka oyunları, öğrencilere matematiksel kaygıyı azaltma, motivasyonu artırma ve matematik dersine karşı olumlu tutum geliştirme konusunda güçlü bir etkiye sahiptir.
Anahtar Kelimeler: Akıl ve zeka oyunları, eylem araştırması, matematiksel tutum.
This study aims to examine the effect of mind and intelligence games on improving negative attitudes towards mathematics among 4th-grade primary school students. The research was conducted as an action study with 126 students and 4 teachers in a primary school located in the Kahta district of Adıyaman, Turkey. Within the scope of the study, eight paper-and-pencil games based on numerical operations were implemented for five weeks, with two-hour sessions each week. As a data collection tool, teachers used a Likert-type observation form developed by the researcher. The teachers made systematic observations regarding students' attitudes towards mathematics, their anxiety levels, motivation, and engagement with the games. The findings revealed that mind and intelligence games significantly reduced students' negative attitudes toward mathematics, alleviated mathematical anxiety, and increased motivation. Students participated more willingly in lessons and demonstrated improvements in mathematical thinking skills. These results suggest that game-based instructional methods can be an effective tool in enhancing academic success in mathematics. Mind and intelligence games have a strong impact on reducing anxiety, increasing motivation, and fostering positive attitudes toward mathematics among students.
Key Words: Mind and intelligence games, action research, mathematical attitude.
Mind and intelligence games action research mathematical attitude.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Eğitimde Program Geliştirme |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 22 Mayıs 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 12 Mayıs 2025 |
| Kabul Tarihi | 22 Mayıs 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 8 |