Bu makalede, Türkiye’de iletişim eğitiminin ve iletişim araştırmalarının durumu
tarihsel boyutu içinde, söz konusu alanın günümüzde de varlığını sürdürmekte
olan çocukluk hastalıkları eksen alınarak eleştirel bir gözle değerlendirilmiştir.
Türkiye’de iletişim teknolojileri gibi, iletişim eğitimi ve çalışmalarının
da Batılı toplumlarda üretilmiş düşünce ve araştırmalara bağımlı oluşu, alandaki
yetersizliklerin ve sorunların tek değil ama en temel sebeplerinden biri
olarak görünmektedir. Söz konusu bağımlılığa ve ülkemizde iletişim alanında
gözden kaçırılan tarihsel birikime dikkat çekmeyi amaçlayan bu makalede,
Türkiye’nin özgün deneyim ve birikimine dair bazı somut örnekler verilmiş,
olumsuzlukların aşılabilmesinin ve eksiklerin giderilmesinin yolu olarak kendi
birikimine dayanan özgün ve bağımsız süreçlerin geliştirilmesi, tarihsel deneyim
ışığında yeni düşüncelerin üretilmesi önerilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 2, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 1 |