Research Article
BibTex RIS Cite

Türkiye’de Bankacılık Sektöründe Kurumsal Reklamcılığın Dönüşümü

Year 2018, Issue: 1, 102 - 130, 02.04.2018
https://doi.org/10.32739/etkilesim.2018.1.13

Abstract

Günümüzün yoğun rekabet ortamında kurumlar, ürüne yönelik reklam çalışmalarının yanı sıra marka imajını geliştirebilmek adına kurumsal reklam çalışmalarına da öncelik vermektedirler. Bu kapsamda gerçekleştirilen reklam
kampanyalarında kurumsal pazarlama hedefleri doğrultusunda kurumsal
marka, kurum kültürü, kurum kimliği ve kurum imajlarını göstergeler yardımıyla hedef kitlenin zihninde beklentiye uygun bir şekilde konumlandırmaya
çalışmaktadırlar. Genel anlamda bir kurumun prestij reklamlarını, toplumsal
içerikli reklamlarını, şirket birleşmelerini ve finansal reklamlarını kapsayan
kurumsal reklamcılık uygulamaları, aynı zamanda kurumun tarihsel gelişim
sürecini ve reklamcılık alanındaki gelişmeleri/dönüşümleri yansıtan önemli
bir veri olarak da görülebilmektedir. Cumhuriyetin ilan edilmesinin hemen
ardından 1924 yılında kurulan ve ilk ulusal banka olma özelliğini taşıyan İş
Bankası’nın kurumsal reklamcılık uygulamaları bu yönüyle bakıldığında aynı
zamanda Türkiye’de hem bankacılık hem de kurumsal reklamcılık çalışmaları
açısından süreci ortaya koyan belge niteliğindedir. Bu bağlamda çalışmada İş
Bankası örneklem alınarak kurulduğu yıldan bugüne kadar ülkenin gelişmesiyle paralel olarak Türkiye’deki kurumsal reklamcılık süreci ve dönüşümleri
izlenmiş olacaktır. Süreç, kurumsal reklam türleri olarak kurumsal kimlik reklamı, imaj reklamı, kriz dönemlerinde uygulanan kurumsal reklam, finansal
içerikli kurumsal reklam, bilgilendirici kurumsal reklam, hatırlatmaya yönelik
kurumsal reklam, savunucu veya toplumsal içerikli kurumsal reklam ile değişme ve birleşme dönemlerinde uygulanan kurumsal reklam şeklinde elde
edilen bulgular üzerinden değerlendirilmektedir. Bankanın kurulduğu günden bugüne kadar gazetelerde yayınlanan kurumsal reklamların taranmasıyla gerçekleştirilen analizle Türkiye’de Cumhuriyet döneminde gerçekleştirilen
kurumsal reklamcılık uygulamaları sürecini izleme açısından önemli bulguların ortaya konulacağı düşünülmektedir.

References

  • Akşam. http://gazeteler.ankara.edu.tr/detail.php?id=2399&sayi_id=170933&makale_id=2790. 01 Şubat 2018.
  • Hakimiyeti Milliye. http://gazeteler.ankara.edu.tr/detail.php?id=1998&sayi_id=171530&makale_id=34073. 01 Şubat 2018.
  • İlklerimiz. https://www.isbank.com.tr/TR/hakkimizda/bizi-taniyin/tarihimiz/ilklerimiz/Sayfalar/ilklerimiz.aspx. 03 Şubat 2018.
  • İştiraklerimiz. https://www.isbank.com.tr/TR/hakkimizda/bizi-taniyin/istiraklerimiz/Sayfalar/istiraklerimiz.aspx. 03 Şubat 2018.
  • Jefkins, F. (2001). Kurumsal Reklamcılık. (A. Okay, çev.). Marmara İletişim Dergisi. 11(11). 325-328.
  • Karacanik, S. (2002). Kurumsal Reklam. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karpat, I. (1999). Bankacılık Sektöründen Örneklerle Kurumsal Reklam. İstanbul:Yayınevi Yayıncılık.
  • Kocabaş, F. ve Elden, M. (2006). Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar. (9.Baskı). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Kocabaşoğlu, U. (2001). Türkiye İş Bankası Tarihi. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • MacEwen, C. E. (1989). “Corporate Advertising and Its Role in Public Relations”. C. Burger (ed.) Experts in Action Inside Public Relations. (2. Baskı). New York: Longman. Milliyet. http://gazetearsivi.milliyet.com.tr/. 05 Şubat 2018.
  • Okay, A. ve Okay, A. (2011). Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları. (4.Baskı). İstanbul: Der Yayınları.
  • Oluç, M. (1990). “Reklam”. Pazarlama Dünyası. 4(20). 3-18.
  • Öğüt, G. (2018). “89 Yıllık Bankanın Yıldönümü İlanları”. Hürriyet. www.hurriyet.com.tr. 02 Şubat 2018.
  • Seitel, F. P. (2016). Halkla İlişkiler Uygulaması. (S. Çakar Mengü, çev. ed.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Servetifünun Uyanış Dergisi. http://gazeteler.ankara.edu.tr/detail.php?id=482. 01 Şubat 2018.
  • Ülger, B. (2003). İşletmelerde İletişim ve Halkla İlişkiler. İstanbul: Der Yayınları.
  • Ünsal, Y. (1994). Bilimsel Reklam ve Pazarlamadaki Yeri. (2. Baskı). İstanbul: Tivi Reklam.
  • Wells, W. D., Moriarty, S., Burnett, J. (1989). Advertising Principles and Practice. ABD: Prentice Hall.
Year 2018, Issue: 1, 102 - 130, 02.04.2018
https://doi.org/10.32739/etkilesim.2018.1.13

Abstract

References

  • Akşam. http://gazeteler.ankara.edu.tr/detail.php?id=2399&sayi_id=170933&makale_id=2790. 01 Şubat 2018.
  • Hakimiyeti Milliye. http://gazeteler.ankara.edu.tr/detail.php?id=1998&sayi_id=171530&makale_id=34073. 01 Şubat 2018.
  • İlklerimiz. https://www.isbank.com.tr/TR/hakkimizda/bizi-taniyin/tarihimiz/ilklerimiz/Sayfalar/ilklerimiz.aspx. 03 Şubat 2018.
  • İştiraklerimiz. https://www.isbank.com.tr/TR/hakkimizda/bizi-taniyin/istiraklerimiz/Sayfalar/istiraklerimiz.aspx. 03 Şubat 2018.
  • Jefkins, F. (2001). Kurumsal Reklamcılık. (A. Okay, çev.). Marmara İletişim Dergisi. 11(11). 325-328.
  • Karacanik, S. (2002). Kurumsal Reklam. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karpat, I. (1999). Bankacılık Sektöründen Örneklerle Kurumsal Reklam. İstanbul:Yayınevi Yayıncılık.
  • Kocabaş, F. ve Elden, M. (2006). Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar. (9.Baskı). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Kocabaşoğlu, U. (2001). Türkiye İş Bankası Tarihi. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • MacEwen, C. E. (1989). “Corporate Advertising and Its Role in Public Relations”. C. Burger (ed.) Experts in Action Inside Public Relations. (2. Baskı). New York: Longman. Milliyet. http://gazetearsivi.milliyet.com.tr/. 05 Şubat 2018.
  • Okay, A. ve Okay, A. (2011). Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları. (4.Baskı). İstanbul: Der Yayınları.
  • Oluç, M. (1990). “Reklam”. Pazarlama Dünyası. 4(20). 3-18.
  • Öğüt, G. (2018). “89 Yıllık Bankanın Yıldönümü İlanları”. Hürriyet. www.hurriyet.com.tr. 02 Şubat 2018.
  • Seitel, F. P. (2016). Halkla İlişkiler Uygulaması. (S. Çakar Mengü, çev. ed.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Servetifünun Uyanış Dergisi. http://gazeteler.ankara.edu.tr/detail.php?id=482. 01 Şubat 2018.
  • Ülger, B. (2003). İşletmelerde İletişim ve Halkla İlişkiler. İstanbul: Der Yayınları.
  • Ünsal, Y. (1994). Bilimsel Reklam ve Pazarlamadaki Yeri. (2. Baskı). İstanbul: Tivi Reklam.
  • Wells, W. D., Moriarty, S., Burnett, J. (1989). Advertising Principles and Practice. ABD: Prentice Hall.
There are 18 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Articles
Authors

Yener Lütfü Mert This is me

Publication Date April 2, 2018
Published in Issue Year 2018 Issue: 1

Cite

APA Mert, Y. L. (2018). Türkiye’de Bankacılık Sektöründe Kurumsal Reklamcılığın Dönüşümü. Etkileşim(1), 102-130. https://doi.org/10.32739/etkilesim.2018.1.13
AMA Mert YL. Türkiye’de Bankacılık Sektöründe Kurumsal Reklamcılığın Dönüşümü. Etkileşim. April 2018;(1):102-130. doi:10.32739/etkilesim.2018.1.13
Chicago Mert, Yener Lütfü. “Türkiye’de Bankacılık Sektöründe Kurumsal Reklamcılığın Dönüşümü”. Etkileşim, no. 1 (April 2018): 102-30. https://doi.org/10.32739/etkilesim.2018.1.13.
EndNote Mert YL (April 1, 2018) Türkiye’de Bankacılık Sektöründe Kurumsal Reklamcılığın Dönüşümü. Etkileşim 1 102–130.
IEEE Y. L. Mert, “Türkiye’de Bankacılık Sektöründe Kurumsal Reklamcılığın Dönüşümü”, Etkileşim, no. 1, pp. 102–130, April 2018, doi: 10.32739/etkilesim.2018.1.13.
ISNAD Mert, Yener Lütfü. “Türkiye’de Bankacılık Sektöründe Kurumsal Reklamcılığın Dönüşümü”. Etkileşim 1 (April 2018), 102-130. https://doi.org/10.32739/etkilesim.2018.1.13.
JAMA Mert YL. Türkiye’de Bankacılık Sektöründe Kurumsal Reklamcılığın Dönüşümü. Etkileşim. 2018;:102–130.
MLA Mert, Yener Lütfü. “Türkiye’de Bankacılık Sektöründe Kurumsal Reklamcılığın Dönüşümü”. Etkileşim, no. 1, 2018, pp. 102-30, doi:10.32739/etkilesim.2018.1.13.
Vancouver Mert YL. Türkiye’de Bankacılık Sektöründe Kurumsal Reklamcılığın Dönüşümü. Etkileşim. 2018(1):102-30.

doaj-logo-colour.pngebsco-logo-color-scree.png