30’da başlayan ve Bilal Saklan’ın1 başkanlık ettiği ilk oturumda iki tebliğ sunuldu. İlk olarak Ali Çelik2 “Yaygın Din Eğitimi Açısından Hadislerin Güncel Değeri” adlı tebliğini sundu. Çelik, öncelikle konunun çok genel oldu- ğunu, bu sebeple tebliğinin ‘bir fotoğraf çekme’ gibi olacağını belirtti. Tebliği- ne yaygın din eğitiminin tanımı ve önemi ile giriş yapan Çelik, Türkiye’deki yaygın din eğitiminin durumunu D.İ.B. çalışmaları ve S.T.K. çalışmaları, camiler, Kur’ân kursları, konferans, panel vb. organizasyonlar, tv ve radyo programları, internet siteleri ve benzerleri şeklinde tespit ettikten sonra prob- lemleri on maddede şöyle sıraladı: 1-Tenkit süzgecinden geçmemiş ikinci el eserlerin kullanımı. 2-Vaazlar için hazırlanmış ahlak ve mev’ıze kitaplarında çok zayıf ve mevzu rivayetlerin kullanılmış olması. 3-Tercüme eserlerin yanlış yönlendirmesi. 4-Market ve pazar tezgâhlarında ticârî maksatla halka sunulan kitaplar. 5-Basın ve medya organlarındaki hadis ve sünnet konularındaki bilgilerin güvenilirliği. 6-Halka yaygın din eğitimi verenlerdeki bilgi yetersizli- ği. 7-İrşad ve irfan meclislerinde kullanılan hadislerin sıhhat durumunun dikkate alınmayıp mütesahil davranılması. 8-Genellemeci, savunmacı vb
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2011 |
Submission Date | January 16, 2016 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 16 Issue: 16 |
Usul Journal of Islamic Studies is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).