yönteme gelmeden önce, deliller hiyerarşisindeki daha üst bir delil ile çözümlenebildiği için ya da genel kuralın/kıyasın başlangıçta kusurlu veya yanlış tesbit edilmesi dolayısıyla istihsan kapsamında değerlendirilmesi bakımından tartışmaya açık bir özellik taşımaktadır. Mesela Irak'ın fethin- den sonra Hz.Ömer'in Sevad arazisini ganimet kapsamında görmeyişi ve gazilere dağıtmayışı onun istihsanı ile izah edilmektedir; oysa böyle bir uygulama öncelikle Hz.Peygamber'in (s.a) Hayber arazisine uyguladığı rejimle temellendirilmelidir. Aynı şekilde onun, kıtlık döneminde hırsızlık haddini uygulamaması da bir istihsan değil; suçun unsurları oluşmadığı için unsurları tam olarak oluşmamış bir suça kıyas uygulamasıdır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2007 |
Submission Date | January 16, 2016 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 8 Issue: 8 |
Usul Journal of Islamic Studies is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).