Köy Enstitüleri; 17 Nisan 1940 yılında 3803 sayılı yasayla kuruldu, 27 Ocak 1954 tarihinde 6234 sayılı yasayla kapatıldı. Bu geçen süre zarfında Köy Enstitüleri’nin var oluş gerekçesi ve önemi her zaman dile getirildi. Döneminin çok ilerisinde olan bu eğitim hareketi çok uzun sürmeyen yaşam süresiyle Türk Eğitim tarihinde önemli bir yere sahip olarak ve o dönem için oldukça farklı ve oldukça önemli bir yere konumlanmasıyla eğitim tarihinin önemli mihenk taşlarından biri olmasıyla her zaman anılmaya devam etti. Köy Enstitüleri’nin en önemli amaçlarından biri, uzun senelerden beri kendi bildikleri ve yaşadıkları gibi yaşayan köylüleri, yine kendi içlerinden çıkan öğrencilerle daha bilinçli ve daha eğitimli bir düzeye ulaştırarak, çağın ilerisinde bir bakış açısını kazanmaları ve eğitim düzeylerinin yanı sıra farkındalıklarının da artmasını sağlamaktı. Bu amaçla kurulan Köy Enstitüleri çok kısa olan yaşam süresine rağmen Türk eğitim tarihinde çok önemli bir yere sahip olmuştur. Köyde yaşayan insanların eğitimini önceleyen ve köylü nüfusun bilinçlenmesini ve kendini geliştirmesini amaçlayan Köy Enstitüleri, zamanının çok ilerisinde bir eğitim hareketi olmasıyla öne çıkmıştır. Bu çalışmada da Köy Enstitüleri’nin kuruluşu, kuruluşundan itibaren geçen süredeki işlevleri ve gerçekleştirdikleri üzerinde durulmuş, Köy Enstitüleri’nin Türk eğitim tarihindeki önemine yer verilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 6 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 23 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi / International of Social Sciences Academic Researches