Günümüzde kurumlar kurumsal iletişim faaliyetleriyle kurumun imajını yükseltmeye eş zamanlı olarak sürdürülebilir başarıya ulaşmak için tüm yetkinliklerini aktif olarak kullanmaktadır. Kurumların varlığını sürdürebilmesi için değişimlere ayak uydurması, iletişim araçlarını etkin kullanması ve yapay zeka kullanması büyük önem taşımaktadır. Yapay zeka hedef kitlede etkinliğin arttırılması, itibar, verimlilik ve maliyet avantajı, yeni iletişim kanalların oluşturulması gibi önemli katkılar sağlamaktadır. Makine öğrenmesi, doğal dil işleme vb. kavramlar bakımından ise kurumsal iletişimin bir parçası haline gelmiştir. Bu durum, kurumsal iletişimde yapay zekaya farklı boyutlar kazandırmıştır. Veri analizi, otomatik içerik üretme ve müşteri etkileşimlerindeki kişiselleştirme vb. alanlarda da etkisi gözle görülebilmektedir. Yapay zeka ile kurumsal iletişim birlikte ele alındığında şirketlerin rekabet konusunda avantaj sağlaması ve daha güçlü bir iletişim stratejisi oluşturmasına imkân sağlamaktadır. Aynı zamanda kurumsal iletişim alanının teknolojiye ayak uydurarak yeniden düzenlenmesini sağladığını söylemekte mümkündür.
Bu çalışmanın temel amacı, yapay zeka kavramına ve alt türlerine odaklanarak, kurumsal iletişimde yapay zekanın rolünü incelemek ve kurumlar için sunduğu avantajları anlamaktır. Ayrıca, kurumların yapay zeka teknolojileriyle desteklenen iletişim süreçlerine yönelik önerilerde bulunmaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 15 Temmuz 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 7 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 15 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi / International of Social Sciences Academic Researches