Sosyal Bilgiler dersinde harita okuryazarlığı oldukça önemli bir yere sahiptir. Özellikle ülkelerin ve bölgelerin öğrenciler tarafından anlaşılabilir bir hâle gelmesinde harita bilgisinin ve harita okuryazarlığının iyi bir şekilde kavranması önem arz etmektedir. Haritadaki renklerden, işaretlerden, sembollerden ve harita lejantından yola çıkarak harita üzerinde yorumlama yapma, analiz ve değerlendirme süreçlerinin tamamı harita okuryazarlığı olarak isimlendirilir. Harita okuryazarlığı ile bireylerin mekânı algılamaları ve yer-olay bağlantısı kurabilmeleri daha da kolaylaşır. Harita okuryazarlığı sayesinde öğrenciler sadece kendi mekânları hakkında bilgi sahibi olmazlar, aynı zamanda diğer mekânlar ve bölgeler hakkında da bilgi edinebilir, harita okuryazarlığı ile haritadan alması gereken bilgi ve becerilerle kendilerini geliştirebilirler. Bu anlamda Sosyal Bilgiler dersinde sıklıkla kullanılan haritalar ve bu haritaların kullanım amacını kavrayan öğrenciler ile dersler daha etkili bir şekilde işlenebilir. Harita okuryazarlığının geliştirilmesi ve haritanın derslerde daha etkin bir şekilde kullanılması ile Sosyal Bilgiler dersinde öğrenilen bilgilerin ve kavramların daha kalıcı olması sağlanacak, etkin öğrenme ortamı oluşacaktır. Bu anlamda harita okuma becerisi ve harita kullanımı önemli bir konumda yer almaktadır. Bu çalışmada da Sosyal Bilgiler dersinde harita kullanımının ve harita okuryazarlığının önemine değinilmiş, harita okuryazarlığı ile etkin bir öğrenme ortamının sağlanacağı üzerinde durulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 20 Ocak 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 22 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 31 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 20 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 2 |
Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi / International of Social Sciences Academic Researches