Teknoloji kullanımı bilgi vermek, haberleşme ağı sistemleri, savunma temelleri ve amaçları ile birlikte son yıllarda ana ihtiyaçların ötesinde sosyal hayatta var olabilmek için zorunlu hale gelmiştir.
İnternetin gelişimi, hızlı yayılımı tercih nedenlerini arttırırken, kontrol denetimini birey üzerinde yansıttığı olumsuzları ve bağımlılıkları arttırdı. Teknoloji bu anlamda kendi düzen ve sistemini, davranışını değiştirmeyi düşündüğü hedef kitle üzerinde başarı ile sergilemeye başladı.
Bilgi verme amacı ile zaman kısıtlılığı olan yapı içerisinde, bireysel tercih noktasında teknoloji unsurlarına hedef kitlenin yönelmesine neden oldu. Bilgiye kolay ulaşım, olanak ve imkanların hızlı sunumu, gündemi takip etme arzusu, sosyal medyadan uzak kalmak, bilgiden uzak kalmak anlamına geldiği için bireysel haber muhabiri yaklaşımına maruz bırakılan hedef kitle, böylelikle sosyal medya ağlarını aktif kullanmaya ve takip etmeye başladı. Bu his ile kişisel yansıması kontrol etme ihtiyacı ile görüldü. Tüm bu detaylar sosyal medya bağımlılığını ortaya çıkardı.
Sosyal medya bağımlılığındaki anlayış ne kadar çok hesabım olur ve bunları kontrol edersem bilgiye hakim olurum düşüncesine doğru yöneldi. Sosyal medyada bireysel paylaşım yapılması, kişilerin onay gördüğü, kabul edildiği hissini verdiği için bu platformda ne kadar çok görünür ve etkileşimde olursa o kadar fazla yer kapladığı sonucuna ulaşan birey bununla doğru orantıda alanını da büyüdüğü hissine kapılarak kendi denetim sistemini kurmaya başladı. Bireysel sosyal medya dili, sosyal medya ödül ve ceza sistemini de geliştirmiş oldu.
Çalışma sosyal medyanın bireysel yalnızlığa yönlendirilen bireyin davranış sebeplerini incelerken “Ekme Modeli”, “McLuhan Modeli” çerçevesinde davranışsal özellikleri de inceleyerek sosyal medyada yer alma davranışlarını ve sonuçlarını da ele alacaktır.
Sosyal Medya Gerbner Davranış Medya Dili İnternet Mc Luhan Ekme Modeli
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim Çalışmaları, Sosyal Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 12 Ocak 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 22 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 26 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 12 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 2 |
Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi / International of Social Sciences Academic Researches