Beyaz eşya sektöründe ürünler genellikle
genleştirilmiş polistren malzeme kullanarak ambalajlanmaktadır. Ürün
ambalajlanıp tüketiciye ulaşıncaya kadar her an düşme ve darbe etkisinde kalma
riskine sahiptir. Olası bir düşme nedeniyle hasar görerek kullanılamaz hale
gelecek ürün, satışa hazır bir mamulün satılamaz hale gelmesi anlamına geleceği
için kaynak kaybına yol açacaktır. Yüksek sayıda üretim yapan işletmelerde
küçük oranda bile bu hasarın görülmesi toplamda ciddi maliyetlere yol açmaktadır.
Bu nedenle, ürün fabrikadan çıkmadan önce düşme testine tabi tutulmaktadır. Bu
testte fabrikadan çıkmaya hazır bir ürünün kullanılması ve testtin sık sık
gerçekleştirilmesi nedeniyle testin masrafı oldukça fazladır. Testin doğal bir
kısıtı ise çarpma sırasında ürünün dinamiklerinin ve ürünü oluşturan parçaların
hareketlerinin ambalaj malzemesi nedeniyle tam olarak gözlemlenememesidir.
Sunulan çalışmada bir fırın sayısal olarak modellenmiş ve farklı düşme
senaryoları için davranışı incelenmiştir. Sayısal model gerçekleştirilen
deneysel düşme testi sonuçları ile doğrulanmıştır. Böylece tasarım aşamasında
düşme sırasında hasara uğrayacak parçaların belirlenmesi ve buna uygun
iyileştirmelerin yapılması mümkün olmuştur.
In order to prevent the damages that occur in the
course of transportation, polystyrene (EPS) is commonly used in the domestic
appliances sector. A product’s falling risk during transportation is not only
available on the end user spot but also available at any moment after the
packaging stage. It causes loss of resources because, ready to sale product
became unsalable after damaged by possible fall. As a result, drop test is
performed on products. Due to the fact that the samples of the test are
required as ready for end use products and these tests are repeated very often,
test expenses are very high. It is also not possible to observe movements of
the pieces and product dynamics during the impact completely because of the
packaging materials. An oven is modeled numerically and its behavior for
various drop scenarios are examined in this study. Numerical model is verified
with the experimental drop test results. Thus, it is possible to make
improvements in the design by predicting probable damaged parts during impact.
Konular | Mühendislik |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Mayıs 2017 |
Gönderilme Tarihi | 3 Mayıs 2016 |
Kabul Tarihi | 10 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 22 Sayı: 1 |
DUYURU:
30.03.2021- Nisan 2021 (26/1) sayımızdan itibaren TR-Dizin yeni kuralları gereği, dergimizde basılacak makalelerde, ilk gönderim aşamasında Telif Hakkı Formu yanısıra, Çıkar Çatışması Bildirim Formu ve Yazar Katkısı Bildirim Formu da tüm yazarlarca imzalanarak gönderilmelidir. Yayınlanacak makalelerde de makale metni içinde "Çıkar Çatışması" ve "Yazar Katkısı" bölümleri yer alacaktır. İlk gönderim aşamasında doldurulması gereken yeni formlara "Yazım Kuralları" ve "Makale Gönderim Süreci" sayfalarımızdan ulaşılabilir. (Değerlendirme süreci bu tarihten önce tamamlanıp basımı bekleyen makalelerin yanısıra değerlendirme süreci devam eden makaleler için, yazarlar tarafından ilgili formlar doldurularak sisteme yüklenmelidir). Makale şablonları da, bu değişiklik doğrultusunda güncellenmiştir. Tüm yazarlarımıza önemle duyurulur.
Bursa Uludağ Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı, Görükle Kampüsü, Nilüfer, 16059 Bursa. Tel: (224) 294 1907, Faks: (224) 294 1903, e-posta: mmfd@uludag.edu.tr