PEM (Proton Değiştirici Membran) yakıt pilleri;
düşük çalışma sıcaklıkları, yüksek güç yoğunlukları ve yüksek enerji dönüşüm
verimlerinden dolayı otomobiller ve sabit uygulamalar için potansiyel bir güç
kaynağı olarak oldukça dikkat çekmektedir. PEM yakıt pilinin verimliliğinin
arttırılması ve iyileştirilmesi adına matematiksel modelleri oluşturularak
sayısal veriler yardımıyla daha uygun yakıt pili tasarımları yapılabilmektedir.
Bu çalışmada, prototip araç için tasarlanacak PEM
yakıt pili sistemi, MATLAB Simulink programı yardımıyla modellenmiş, benzetimi
yapılmış ve sonuçları sunulmuştur. Yakıt pili sistem modeli; membran içi akış
modelleri, gerilim üretimi ve kayıplarının modellenmesi ile yapılmıştır. Analiz
edilen parametreler iki ve üç boyutlu grafikler halinde sunularak sonuçların tartışılmasına
olanak sağlanmıştır.
PEM (Proton Exchange Membrane) fuel cells; due
to its low operating temperatures, high power densities and high energy
conversion efficiencies, it attracts considerable attention as a potential
power source for automobiles and stationary applications. In order to improve
and improve the efficiency of the PEM fuel cell, mathematical models can be
created and more suitable fuel cell designs can be made with the help of
numerical data. In this study, the PEM fuel system which will design for
prototype vehicle is modeled with the help of the MATLAB Simulink program,
simulated and presented. Fuel system model includes membrane flow models,
voltage generation and loss modeling. The values of the important parameters
were calculated, and two and three dimensional graphics were prepared to allow
the results to be appreciated.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2018 |
Gönderilme Tarihi | 2 Mart 2018 |
Kabul Tarihi | 30 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 23 Sayı: 2 |
DUYURU:
30.03.2021- Nisan 2021 (26/1) sayımızdan itibaren TR-Dizin yeni kuralları gereği, dergimizde basılacak makalelerde, ilk gönderim aşamasında Telif Hakkı Formu yanısıra, Çıkar Çatışması Bildirim Formu ve Yazar Katkısı Bildirim Formu da tüm yazarlarca imzalanarak gönderilmelidir. Yayınlanacak makalelerde de makale metni içinde "Çıkar Çatışması" ve "Yazar Katkısı" bölümleri yer alacaktır. İlk gönderim aşamasında doldurulması gereken yeni formlara "Yazım Kuralları" ve "Makale Gönderim Süreci" sayfalarımızdan ulaşılabilir. (Değerlendirme süreci bu tarihten önce tamamlanıp basımı bekleyen makalelerin yanısıra değerlendirme süreci devam eden makaleler için, yazarlar tarafından ilgili formlar doldurularak sisteme yüklenmelidir). Makale şablonları da, bu değişiklik doğrultusunda güncellenmiştir. Tüm yazarlarımıza önemle duyurulur.
Bursa Uludağ Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı, Görükle Kampüsü, Nilüfer, 16059 Bursa. Tel: (224) 294 1907, Faks: (224) 294 1903, e-posta: mmfd@uludag.edu.tr