Upon exiting the refinery, fuel products are distributed to
vessels, from vessels to the terminals conducting the activities of fuel
storage and distribution operations, and from terminals to stations via road
tanker. Problems of loss in the product quantities occur after the movements of
displacement of the product in terminal tanks and simultaneous the movements
during filling operations. In this paper all operation processes of one of the
fuel oil terminal in Turkey. The fuel
products were received upon the unloading of the vessel and storage and
distribution activities were carried out in this terminal. The elements causing
loss during the terminal operation processes were examined with the failure
modes and effects analysis (FMEA) technique. According to this analysis, the fields
for which measures would be taken with precedence and a solution approach were
presented for the company. While this approach is providing the causes of
occurrence of failures as well as the control of loss for the company, the risk
of fire and spillage likely to occur can be prevented as well.
Rafineriden çıktıktan sonra, akaryakıt ürünleri
gemilere, gemilerden yakıt depolama ve dağıtım operasyonlarını yürüten
terminallere ve terminallerden istasyonlara kara tankerleri ile dağıtılır. Ürün
miktarındaki kayıp problemleri, ürünün terminal tanklarında yer değiştirmesi ve
aynı zamanda doldurma işlemleri sırasındaki hareketleri sonrasında ortaya
çıkar. Bu çalışmada Türkiye'deki en büyük akaryakıt terminallerinden birine ait
tüm operasyon süreçleri ele alındı ve bu terminalde depolama, dağıtım aktarma
faaliyetleri ve bu sırada oluşan kayıplar incelendi. Terminal operasyon
süreçlerinde kayba neden olan elemanlar, hata modu ve etki analizi (FMEA)
tekniği ile incelenmiştir. Bu analize göre, önlemlerin öncelikli olarak
alınacağı alanlar ve çözüm yaklaşımı firmaya sunulmuştur. Bu yaklaşım,
arızaların oluşmasının nedenlerini ve aynı zamanda şirketin zararını kontrol
etmeyi sağlarken, yangın ve dökülme gibi risklerin önlenebileceği tedbirler
ortaya çıkarmıştır.
Kayıpların önlenmesi akaryakıt terminali hata modu ve etkileri analizi(HMEA)
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2018 |
Gönderilme Tarihi | 6 Mart 2018 |
Kabul Tarihi | 27 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 23 Sayı: 2 |
DUYURU:
30.03.2021- Nisan 2021 (26/1) sayımızdan itibaren TR-Dizin yeni kuralları gereği, dergimizde basılacak makalelerde, ilk gönderim aşamasında Telif Hakkı Formu yanısıra, Çıkar Çatışması Bildirim Formu ve Yazar Katkısı Bildirim Formu da tüm yazarlarca imzalanarak gönderilmelidir. Yayınlanacak makalelerde de makale metni içinde "Çıkar Çatışması" ve "Yazar Katkısı" bölümleri yer alacaktır. İlk gönderim aşamasında doldurulması gereken yeni formlara "Yazım Kuralları" ve "Makale Gönderim Süreci" sayfalarımızdan ulaşılabilir. (Değerlendirme süreci bu tarihten önce tamamlanıp basımı bekleyen makalelerin yanısıra değerlendirme süreci devam eden makaleler için, yazarlar tarafından ilgili formlar doldurularak sisteme yüklenmelidir). Makale şablonları da, bu değişiklik doğrultusunda güncellenmiştir. Tüm yazarlarımıza önemle duyurulur.
Bursa Uludağ Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı, Görükle Kampüsü, Nilüfer, 16059 Bursa. Tel: (224) 294 1907, Faks: (224) 294 1903, e-posta: mmfd@uludag.edu.tr