Research Article
BibTex RIS Cite

MEKANİK TASARIM EĞİTİMİ İÇİN BİR UZMAN SİSTEM UYGULAMASI

Year 2019, Volume: 24 Issue: 1, 219 - 230, 30.04.2019
https://doi.org/10.17482/uumfd.411684

Abstract

Özet:  Mekanik
sistemlerin optimum tasarımı konusu Mühendislik ve Teknik Eğitimde önemli bir
yer tutmaktadır. Tasarım işlemi soyut ve sistem değişkeni fazla olması
nedeniyle öğrenciler tarafından algılanması zordur. Bu çalışmada,
mekanik sistemlerin tasarım eğitimi için geliştirilmiş kavramsal tasarım
modelinin yapısı anlatılmıştır.  Bu tasarım
modeline ait bir görsel program hazırlanarak, en karmaşık mekanik sistemlerden
birisi olan takım tezgahlarının tasarımına uygulanmıştır. Bu tasarım
eğitim programıyla, şartname aşamasında fonksiyon temsilleriyle problem tüm ve alt
fonksiyon yapılarının tarifi yapılmıştır. Programın tasarım uzmanı kişiler
tarafından oluşturulmuş bilgi tabanı sayesinde, kullanıcı uygulamalı eğitim
sırasında yönlendirilebilmektedir. Bu bilgi tabanı gerektiğinde yetkili kişiler
tarafından güncellenebilir ve diğer bilgisayarlara dağıtılabilir yapıdadır.



Geliştirilen tasarım modeli ve uygulama
programı sayesinde, mekanik sistemlerin tasarım eğitimi için gerekli eğitim
süresi azaltılmakta, daha etkili bir eğitim ortamı sağlanmakta ve
geliştirilebilir bir tasarım bilgi tabanıyla mühendislik eğitimine yardımcı
olmaktadır. 

References

  • Akpınar Y., (2004) “Eğitim teknolojisiyle ilgili öğrenmeyi etkileyebilecek bazı etmenlere karşı öğretmen yaklaşımları”, The Turkish Online Journal of Educational Technology, Volume 3, Issue 3, Article 15
  • Allahverdi N., (2002) Uzman sistemler, Atlas Yayın, İstanbul
  • Atherton J.S., (1999) “Resistance to Learning: a discussion based on participants in in-service professional training programmes” Journal of Vocational Education and Training, Volume 51, No 1, Pp 77-90
  • Bagui, J. (1998) “Reasons for increased learning using multimedia”, Journal of Educational Multimedia and Hypermedia, 7(1), 3-19
  • Bayazıt N., (1994) “Endüstri ürünlerinde ve mimarlıkta tasarlama metotlarına giriş”, Literatür yayıncılık, İstanbul
  • Binici H., ve Arı N., (2004) “Mesleki ve Teknik Eğitimde arayışlar”, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 24, Sayı 3, 383-396
  • Bozdemir M., Eldem C., (2002) “Modern tasarım teknikleri”, UMTİK 2002, 10. Uluslararası makine tasarım ve imalat konferansı, Kapadokya, 55-63
  • Bozdemir M., (2003) “Takım tezgahlarının yapay zeka tekniklerine dayalı sistematik tasarımı”, Doktora tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • Haliloğlu N.,“Bilgisayar teknolojisinin özellikleri: Yapay zeka’ya dogru bir gelişim”, http:// www.geocities.com/nurayhaliloglu/yapayzeka/yapay2. html, (02.05.2003)
  • Hannafin, M.S. ve Peck, K.L. (1988) “The Design Development and Evaluation of Instructional Software”, MacMillan, Londra
  • Hartley. J. R. (1993) “Interacting with multimedia”, University Computing, 15, 129-136.
  • Hsu W. and Woon M., (1998) “Current research in the conceptual design of mechanical products”, Computer Aided Design, 30(5):377-389
  • Karagül K., “Yapay zeka ve toplumsal sorumluluk”, http://www.danis-mend.com/ konular/bilgi veteknoyon/yapayzekavetoplumsalsorumluluk.html, (04.05.2003)
  • O’Shea, T. ve Self, J. (1983) “Learning and Teaching with Computers”, Harvester Press, London.
  • Popov E.V., (1987) “Expert systems: Solution of nonformal problems by dialog with computer”, Nauka, 288-235
  • Turban E., (1990) “Decision support and expert systems”, Macmillan Pub. Comp., New York
Year 2019, Volume: 24 Issue: 1, 219 - 230, 30.04.2019
https://doi.org/10.17482/uumfd.411684

Abstract

References

  • Akpınar Y., (2004) “Eğitim teknolojisiyle ilgili öğrenmeyi etkileyebilecek bazı etmenlere karşı öğretmen yaklaşımları”, The Turkish Online Journal of Educational Technology, Volume 3, Issue 3, Article 15
  • Allahverdi N., (2002) Uzman sistemler, Atlas Yayın, İstanbul
  • Atherton J.S., (1999) “Resistance to Learning: a discussion based on participants in in-service professional training programmes” Journal of Vocational Education and Training, Volume 51, No 1, Pp 77-90
  • Bagui, J. (1998) “Reasons for increased learning using multimedia”, Journal of Educational Multimedia and Hypermedia, 7(1), 3-19
  • Bayazıt N., (1994) “Endüstri ürünlerinde ve mimarlıkta tasarlama metotlarına giriş”, Literatür yayıncılık, İstanbul
  • Binici H., ve Arı N., (2004) “Mesleki ve Teknik Eğitimde arayışlar”, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 24, Sayı 3, 383-396
  • Bozdemir M., Eldem C., (2002) “Modern tasarım teknikleri”, UMTİK 2002, 10. Uluslararası makine tasarım ve imalat konferansı, Kapadokya, 55-63
  • Bozdemir M., (2003) “Takım tezgahlarının yapay zeka tekniklerine dayalı sistematik tasarımı”, Doktora tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • Haliloğlu N.,“Bilgisayar teknolojisinin özellikleri: Yapay zeka’ya dogru bir gelişim”, http:// www.geocities.com/nurayhaliloglu/yapayzeka/yapay2. html, (02.05.2003)
  • Hannafin, M.S. ve Peck, K.L. (1988) “The Design Development and Evaluation of Instructional Software”, MacMillan, Londra
  • Hartley. J. R. (1993) “Interacting with multimedia”, University Computing, 15, 129-136.
  • Hsu W. and Woon M., (1998) “Current research in the conceptual design of mechanical products”, Computer Aided Design, 30(5):377-389
  • Karagül K., “Yapay zeka ve toplumsal sorumluluk”, http://www.danis-mend.com/ konular/bilgi veteknoyon/yapayzekavetoplumsalsorumluluk.html, (04.05.2003)
  • O’Shea, T. ve Self, J. (1983) “Learning and Teaching with Computers”, Harvester Press, London.
  • Popov E.V., (1987) “Expert systems: Solution of nonformal problems by dialog with computer”, Nauka, 288-235
  • Turban E., (1990) “Decision support and expert systems”, Macmillan Pub. Comp., New York
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Engineering
Journal Section Research Articles
Authors

Mustafa Bozdemir 0000-0002-9332-2054

Publication Date April 30, 2019
Submission Date April 1, 2018
Acceptance Date February 22, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 24 Issue: 1

Cite

APA Bozdemir, M. (2019). MEKANİK TASARIM EĞİTİMİ İÇİN BİR UZMAN SİSTEM UYGULAMASI. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi, 24(1), 219-230. https://doi.org/10.17482/uumfd.411684
AMA Bozdemir M. MEKANİK TASARIM EĞİTİMİ İÇİN BİR UZMAN SİSTEM UYGULAMASI. UUJFE. April 2019;24(1):219-230. doi:10.17482/uumfd.411684
Chicago Bozdemir, Mustafa. “MEKANİK TASARIM EĞİTİMİ İÇİN BİR UZMAN SİSTEM UYGULAMASI”. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi 24, no. 1 (April 2019): 219-30. https://doi.org/10.17482/uumfd.411684.
EndNote Bozdemir M (April 1, 2019) MEKANİK TASARIM EĞİTİMİ İÇİN BİR UZMAN SİSTEM UYGULAMASI. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi 24 1 219–230.
IEEE M. Bozdemir, “MEKANİK TASARIM EĞİTİMİ İÇİN BİR UZMAN SİSTEM UYGULAMASI”, UUJFE, vol. 24, no. 1, pp. 219–230, 2019, doi: 10.17482/uumfd.411684.
ISNAD Bozdemir, Mustafa. “MEKANİK TASARIM EĞİTİMİ İÇİN BİR UZMAN SİSTEM UYGULAMASI”. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi 24/1 (April 2019), 219-230. https://doi.org/10.17482/uumfd.411684.
JAMA Bozdemir M. MEKANİK TASARIM EĞİTİMİ İÇİN BİR UZMAN SİSTEM UYGULAMASI. UUJFE. 2019;24:219–230.
MLA Bozdemir, Mustafa. “MEKANİK TASARIM EĞİTİMİ İÇİN BİR UZMAN SİSTEM UYGULAMASI”. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi, vol. 24, no. 1, 2019, pp. 219-30, doi:10.17482/uumfd.411684.
Vancouver Bozdemir M. MEKANİK TASARIM EĞİTİMİ İÇİN BİR UZMAN SİSTEM UYGULAMASI. UUJFE. 2019;24(1):219-30.

Announcements:

30.03.2021-Beginning with our April 2021 (26/1) issue, in accordance with the new criteria of TR-Dizin, the Declaration of Conflict of Interest and the Declaration of Author Contribution forms fulfilled and signed by all authors are required as well as the Copyright form during the initial submission of the manuscript. Furthermore two new sections, i.e. ‘Conflict of Interest’ and ‘Author Contribution’, should be added to the manuscript. Links of those forms that should be submitted with the initial manuscript can be found in our 'Author Guidelines' and 'Submission Procedure' pages. The manuscript template is also updated. For articles reviewed and accepted for publication in our 2021 and ongoing issues and for articles currently under review process, those forms should also be fulfilled, signed and uploaded to the system by authors.