Gelişen teknoloji ile ürün çeşitliliği ile tüketici ihtiyaçları artmaktadır. Müşterilerin tercih imkanı olduğunu bilmekte, güvendikleri ve özel hissettikleri firmaları tercih etmektedirler. Firmaların ve şirketlerin başlıca amacı yeni müşteriler ulaşmaktır ancak daha önemli olan var olan müşteriyi elinde tutabilmektir. Müşteri sürekliliğinin önemli hale gelmesi, firmaları müşteri odaklı yöntemler seçmeye yöneltmiştir. Bunun için müşteriler ile ilgili doğru analizlere ihtiyaç vardır. Firmalar gelişen yazılım programları sayesinde müşterilerine daha kolay ulaşmakta, onlara özel indirimler, kampanyalar vs. düzenleyerek firmaya bağlılığını artırmak istemektedirler. Özellikle perakende sektöründe sadakat kart kullanımı yaygınlaşmış ve bu kartlar ile alışveriş kayıtları tutularak istatistiksel çalışmalar yapılmaktadır.
Puan biriktirme sistemi ile müşteri tekrar alışveriş yapmaya teşvik edilmektedir. Akıllı telefon
uygulamaları ile perakende sektöründe rekabet iyice artmıştır. Bu çalışmada Müşteri İlişkileri Yönetimi
(CRM) hakkında bilgi verilip, yeni teknolojik araçların kullanımının araştırılması ve sonuçları
incelenmiştir.
Müşteri müşteri ilişkileri müşteri ilişkileri uygulamaları veri analizi
Yüksek Lisans öğrencim Serkan Kaya'ya teşekkür ederim.
With the developing technology and product variety, consumer needs are increasing. They know that customers have the opportunity to choose, and they prefer companies that they trust and feel special. The main purpose of companies and companies is to reach new customers, but the more important thing is to retain the existing customer. The fact that customer continuity has become important has led companies to choose customer-oriented methods. For this, accurate analyzes about customers are needed. Thanks to the developing software programs, companies reach their customers more easily, special discounts, campaigns, etc. They want to increase their loyalty to the company by organizing especially in the retail sector, the use of loyalty cards has become widespread and statistical studies are carried out by keeping shopping records with these cards. With the point accumulation system, customers are encouraged to shop again. Competition in the retail sector has increased with smart phone applications. In this study, information about Customer Relationship Management (CRM) is given, the use of new technological tools is investigated, and its results are examined.
Customer customer relations customer relations applications data analysis
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Endüstri Mühendisliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2022 |
Gönderilme Tarihi | 24 Mart 2022 |
Kabul Tarihi | 14 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 27 Sayı: 2 |
DUYURU:
30.03.2021- Nisan 2021 (26/1) sayımızdan itibaren TR-Dizin yeni kuralları gereği, dergimizde basılacak makalelerde, ilk gönderim aşamasında Telif Hakkı Formu yanısıra, Çıkar Çatışması Bildirim Formu ve Yazar Katkısı Bildirim Formu da tüm yazarlarca imzalanarak gönderilmelidir. Yayınlanacak makalelerde de makale metni içinde "Çıkar Çatışması" ve "Yazar Katkısı" bölümleri yer alacaktır. İlk gönderim aşamasında doldurulması gereken yeni formlara "Yazım Kuralları" ve "Makale Gönderim Süreci" sayfalarımızdan ulaşılabilir. (Değerlendirme süreci bu tarihten önce tamamlanıp basımı bekleyen makalelerin yanısıra değerlendirme süreci devam eden makaleler için, yazarlar tarafından ilgili formlar doldurularak sisteme yüklenmelidir). Makale şablonları da, bu değişiklik doğrultusunda güncellenmiştir. Tüm yazarlarımıza önemle duyurulur.
Bursa Uludağ Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı, Görükle Kampüsü, Nilüfer, 16059 Bursa. Tel: (224) 294 1907, Faks: (224) 294 1903, e-posta: mmfd@uludag.edu.tr