Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Tıp Fakültesi Dönem 1 ve Dönem 2 Öğrencilerinin Anatomi Pratik Eğitimini Değerlendirmeleri

Yıl 2018, , 125 - 128, 01.08.2018
https://doi.org/10.32708/uutfd.429049

Öz

Çalışmamız, tıp fakültesi öğrencilerinin, anatomi pratik eğitimi sırasında karşılaştıkları zorlukların belirlenebilmesi ve çözümlenmesi ile birlikte anatomi pratik derslerinin daha etkili bir yönteme dönüştürülmesini amaçlamaktadır. Bu noktadan yola çıkılarak, anatomi eğitimine yeni başlamış ve anatomi eğitimini bitirmek üzere olan toplam 226 öğrenci çalışmamıza dahil edilmiştir. Bu öğrencilere, açık uçlu ve çoktan seçmeli sorulardan oluşan 30 soruluk anket uygulaması yapılmıştır. Anket uygulaması tamamlandıktan sonra elde edilen yanıtlar, SPSS 21 paket programı ile değerlendirilmiştir. Çalışmamıza katılan öğrencilerden 225’i (%99,6), anatomi dersinin işlenişi hakkında kendilerinin de fikirlerinin alınması gerektiğini belirtmişlerdir. Bunun yanında, anatomi eğitimi için vazgeçilmez olan kadavra gösteriminin yanı sıra, radyolojik görüntülerin de yardımcı eğitim aracı olarak kullanılması gerektiğini düşünmektedirler (%72,6). Elde edilen bulgular, anatomi pratik eğitiminin daha etkili bir yöntemle ilerleyebilmesi için tıp fakültesi öğrencilerinin fikirlerinin alınmasının gerekliliğini ortaya koymaktadır.

Kaynakça

  • 1. Tuygar ŞF, Kuş İ, Saygılı ÖK, Özcan E, Gülcen B. Tıp fakültesi öğrencilerinin anatomi eğitimine yönelik memnuniyet düzeyleri ve ilgili değişkenlerin değerlendirilmesi. Tıp Eğitimi Dünyası, 2015;42.
  • 2. Taner D, (eds). Fonksiyonel anatomi: Ekstremiteler ve sırt bölgesi. 7. Baskı. Ankara: HYB Yayıncılık; 2013.
  • 3. Yavuz F, Ertekin T, Elmalı F, Ülger H. Klinik öncesi ve klinik dönemde tıp öğrencilerinin anatomi eğitiminde kadavra kullanımı ile ilgili değerlendirmeleri. Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2017;26:227-32.
  • 4. Carmichael SW, Pawlina W. Animated powerpoint as a tool to teach anatomy. Anatomical Record. 2000;26:83-8.
  • 5. Hortsch M, Mangrulkar RS. When students struggle with gross anatomy and histology: a strategy for monitoring, reviewing, and promoting student academic success in an integrated preclinical medical curriculum. Anat Sci Educ 2015;8:478-83.
  • 6. Özdemir ST, Cankur NŞ, Kurt MA. Tıp fakültesi öğrencilerinin anatomi uygulamaları hakkındaki görüşleri: Bir geri bildirim örneği. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi. 2001;27(1):1 – 8.
  • 7. Arı İ, İrgil E, Kafa İM, Şendemir E. Bir anket çalışması: Anatomi eğitimi ve öğrencilerin düşünceleri. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi. 2003;29(2):15 – 8.
  • 8. Arı İ, Şendemir E. Anatomi eğitimi üzerine öğrenci görüşleri. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi. 2003;29(2):11 – 4.
  • 9. Otağ İ, Otağ A. İnsan anatomisi ve fizyolojisi eğitimi üzerine öğrenci görüşleri. Cumhuriyet International Journal of Education. 2013;2(3):39 – 45.
  • 10. Küçük S, Kapakin S, Göktaş Y. Tıp fakültesi öğrencilerinin mobil artırılmış gerçeklikle anatomi öğrenimine yönelik görüşleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi. 2015;5(3):316 – 23.
  • 11. Traser Cj, Hoffman LA, Seifert MF, Wilson AB. Investigating the use of quick response codes in the gross anatomy laboratory. Anatomical Science Education. 2015;8:421 – 8.
  • 12. Khot Z, Quinlan K, Norman GR, Wainman B. The relative effectiveness of computer-based and traditional resources for education in anatomy. Anatomical Science Education. 2013;6:211 – 5.

Evaluation of Anatomy Practical Education by Phase 1 and Phase 2 Medical Students

Yıl 2018, , 125 - 128, 01.08.2018
https://doi.org/10.32708/uutfd.429049

Öz

Kaynakça

  • 1. Tuygar ŞF, Kuş İ, Saygılı ÖK, Özcan E, Gülcen B. Tıp fakültesi öğrencilerinin anatomi eğitimine yönelik memnuniyet düzeyleri ve ilgili değişkenlerin değerlendirilmesi. Tıp Eğitimi Dünyası, 2015;42.
  • 2. Taner D, (eds). Fonksiyonel anatomi: Ekstremiteler ve sırt bölgesi. 7. Baskı. Ankara: HYB Yayıncılık; 2013.
  • 3. Yavuz F, Ertekin T, Elmalı F, Ülger H. Klinik öncesi ve klinik dönemde tıp öğrencilerinin anatomi eğitiminde kadavra kullanımı ile ilgili değerlendirmeleri. Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2017;26:227-32.
  • 4. Carmichael SW, Pawlina W. Animated powerpoint as a tool to teach anatomy. Anatomical Record. 2000;26:83-8.
  • 5. Hortsch M, Mangrulkar RS. When students struggle with gross anatomy and histology: a strategy for monitoring, reviewing, and promoting student academic success in an integrated preclinical medical curriculum. Anat Sci Educ 2015;8:478-83.
  • 6. Özdemir ST, Cankur NŞ, Kurt MA. Tıp fakültesi öğrencilerinin anatomi uygulamaları hakkındaki görüşleri: Bir geri bildirim örneği. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi. 2001;27(1):1 – 8.
  • 7. Arı İ, İrgil E, Kafa İM, Şendemir E. Bir anket çalışması: Anatomi eğitimi ve öğrencilerin düşünceleri. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi. 2003;29(2):15 – 8.
  • 8. Arı İ, Şendemir E. Anatomi eğitimi üzerine öğrenci görüşleri. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi. 2003;29(2):11 – 4.
  • 9. Otağ İ, Otağ A. İnsan anatomisi ve fizyolojisi eğitimi üzerine öğrenci görüşleri. Cumhuriyet International Journal of Education. 2013;2(3):39 – 45.
  • 10. Küçük S, Kapakin S, Göktaş Y. Tıp fakültesi öğrencilerinin mobil artırılmış gerçeklikle anatomi öğrenimine yönelik görüşleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi. 2015;5(3):316 – 23.
  • 11. Traser Cj, Hoffman LA, Seifert MF, Wilson AB. Investigating the use of quick response codes in the gross anatomy laboratory. Anatomical Science Education. 2015;8:421 – 8.
  • 12. Khot Z, Quinlan K, Norman GR, Wainman B. The relative effectiveness of computer-based and traditional resources for education in anatomy. Anatomical Science Education. 2013;6:211 – 5.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Özgün Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Alper Vatansever 0000-0002-3632-1020

Emrah Özcan

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2018
Kabul Tarihi 16 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Vatansever, A., & Özcan, E. (2018). Tıp Fakültesi Dönem 1 ve Dönem 2 Öğrencilerinin Anatomi Pratik Eğitimini Değerlendirmeleri. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 44(2), 125-128. https://doi.org/10.32708/uutfd.429049
AMA Vatansever A, Özcan E. Tıp Fakültesi Dönem 1 ve Dönem 2 Öğrencilerinin Anatomi Pratik Eğitimini Değerlendirmeleri. Uludağ Tıp Derg. Ağustos 2018;44(2):125-128. doi:10.32708/uutfd.429049
Chicago Vatansever, Alper, ve Emrah Özcan. “Tıp Fakültesi Dönem 1 Ve Dönem 2 Öğrencilerinin Anatomi Pratik Eğitimini Değerlendirmeleri”. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 44, sy. 2 (Ağustos 2018): 125-28. https://doi.org/10.32708/uutfd.429049.
EndNote Vatansever A, Özcan E (01 Ağustos 2018) Tıp Fakültesi Dönem 1 ve Dönem 2 Öğrencilerinin Anatomi Pratik Eğitimini Değerlendirmeleri. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 44 2 125–128.
IEEE A. Vatansever ve E. Özcan, “Tıp Fakültesi Dönem 1 ve Dönem 2 Öğrencilerinin Anatomi Pratik Eğitimini Değerlendirmeleri”, Uludağ Tıp Derg, c. 44, sy. 2, ss. 125–128, 2018, doi: 10.32708/uutfd.429049.
ISNAD Vatansever, Alper - Özcan, Emrah. “Tıp Fakültesi Dönem 1 Ve Dönem 2 Öğrencilerinin Anatomi Pratik Eğitimini Değerlendirmeleri”. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 44/2 (Ağustos 2018), 125-128. https://doi.org/10.32708/uutfd.429049.
JAMA Vatansever A, Özcan E. Tıp Fakültesi Dönem 1 ve Dönem 2 Öğrencilerinin Anatomi Pratik Eğitimini Değerlendirmeleri. Uludağ Tıp Derg. 2018;44:125–128.
MLA Vatansever, Alper ve Emrah Özcan. “Tıp Fakültesi Dönem 1 Ve Dönem 2 Öğrencilerinin Anatomi Pratik Eğitimini Değerlendirmeleri”. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, c. 44, sy. 2, 2018, ss. 125-8, doi:10.32708/uutfd.429049.
Vancouver Vatansever A, Özcan E. Tıp Fakültesi Dönem 1 ve Dönem 2 Öğrencilerinin Anatomi Pratik Eğitimini Değerlendirmeleri. Uludağ Tıp Derg. 2018;44(2):125-8.

ISSN: 1300-414X, e-ISSN: 2645-9027

Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi "Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License" ile lisanslanmaktadır.


Creative Commons License
Journal of Uludag University Medical Faculty is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

2023