BibTex RIS Kaynak Göster

Distribution of the Right Answer Choices in the Examinations of Integrated Educational System

Yıl 2002, Cilt: 28 Sayı: 2, 1 - 3, 01.06.2002

Öz

Tests, which prepared by using multiple-choice questions, are widely preferred in evaluation of students' knowledge. In spite of their higher objectivity compared with the other examination techniques, they have some limitations which require to spend more attention in preparing questions. During the three years of integrated medical education system at the Uludağ University, Faculty of Medicine, multiple-choice question techniques were used in all of the written tests. The objective of this retrospective study was to detect the distribution of the choices selected as true answers for the questions. The least and most used choices for the first- and second-class tests were E, B and A, C respectively. It was concluded that some departments were not selective enough in preparing the true answer choices.

Entegre Eğitim Sisteminde Uygulanan Sınavlardaki Doğru Yanıt Seçeneklerinin Dağılımı

Yıl 2002, Cilt: 28 Sayı: 2, 1 - 3, 01.06.2002

Öz

Çoktan seçmeli sorularla hazırlanan sınavlar, öğrencilerin bilgi birikimlerinin değerlendirilmesinde yaygın olarak tercih edilen yöntemlerdir. Diğer sınav yöntemlerine oranla daha nesnel olmalarına karşın, soru hazırlama aşamasında dikkat edilmesi gereken özelliklere sahiptir. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesinde üç yıl süre ile uygulanan entegre eğitim sisteminde yapılan tüm yazılı sınavlarda çoktan seçmeli soru yöntemi kullanılmıştır. Geriye dönük olarak yapılan bu çalışmanın amacı, sorulan soruların doğru yanıt seçeneklerinin dağılımının saptanmasıdır. En az ve en çok kullanılan seçenekler, birinci sınıf sınavları için E ve B; ikinci sınıf sınavları için A ve C olmuştur. Bazı anabilim dallarının doğru yanıt seçeneklerini hazırlarken yeterince seçici davranmadıkları sonucuna varılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA95DY86KG
Bölüm Özgün Araştırma Makaleleri
Yazarlar

N. Şimşek Cankur Bu kişi benim

Bülent Ediz Bu kişi benim

Şahin A. Sırmalı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2002
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Cilt: 28 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Cankur, N. Ş., Ediz, B., & Sırmalı, Ş. A. (2002). Entegre Eğitim Sisteminde Uygulanan Sınavlardaki Doğru Yanıt Seçeneklerinin Dağılımı. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 28(2), 1-3.
AMA Cankur NŞ, Ediz B, Sırmalı ŞA. Entegre Eğitim Sisteminde Uygulanan Sınavlardaki Doğru Yanıt Seçeneklerinin Dağılımı. Uludağ Tıp Derg. Haziran 2002;28(2):1-3.
Chicago Cankur, N. Şimşek, Bülent Ediz, ve Şahin A. Sırmalı. “Entegre Eğitim Sisteminde Uygulanan Sınavlardaki Doğru Yanıt Seçeneklerinin Dağılımı”. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 28, sy. 2 (Haziran 2002): 1-3.
EndNote Cankur NŞ, Ediz B, Sırmalı ŞA (01 Haziran 2002) Entegre Eğitim Sisteminde Uygulanan Sınavlardaki Doğru Yanıt Seçeneklerinin Dağılımı. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 28 2 1–3.
IEEE N. Ş. Cankur, B. Ediz, ve Ş. A. Sırmalı, “Entegre Eğitim Sisteminde Uygulanan Sınavlardaki Doğru Yanıt Seçeneklerinin Dağılımı”, Uludağ Tıp Derg, c. 28, sy. 2, ss. 1–3, 2002.
ISNAD Cankur, N. Şimşek vd. “Entegre Eğitim Sisteminde Uygulanan Sınavlardaki Doğru Yanıt Seçeneklerinin Dağılımı”. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 28/2 (Haziran 2002), 1-3.
JAMA Cankur NŞ, Ediz B, Sırmalı ŞA. Entegre Eğitim Sisteminde Uygulanan Sınavlardaki Doğru Yanıt Seçeneklerinin Dağılımı. Uludağ Tıp Derg. 2002;28:1–3.
MLA Cankur, N. Şimşek vd. “Entegre Eğitim Sisteminde Uygulanan Sınavlardaki Doğru Yanıt Seçeneklerinin Dağılımı”. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, c. 28, sy. 2, 2002, ss. 1-3.
Vancouver Cankur NŞ, Ediz B, Sırmalı ŞA. Entegre Eğitim Sisteminde Uygulanan Sınavlardaki Doğru Yanıt Seçeneklerinin Dağılımı. Uludağ Tıp Derg. 2002;28(2):1-3.

ISSN: 1300-414X, e-ISSN: 2645-9027

Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi "Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License" ile lisanslanmaktadır.


Creative Commons License
Journal of Uludag University Medical Faculty is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

2023