BibTex RIS Kaynak Göster

The Thoughts of the Students and the Employees on Medical Terminology

Yıl 2016, Cilt: 42 Sayı: 2, 3, 89 - 82, 01.06.2016

Öz

Current study aims to determine the thoughts of the students and employees on medical terminology which is necessary to communicate and pursue the developments on medical platforms. This study was conducted on 347 students from Vocational School of Health Services and 74 employees from the Hospital of Medical Faculty of Uludag University. The data were collected by a Likerts questionnaire form. On the point of necessity of the medical terminology classes, both the students and the employees expressed it is necessary for their career (%74,2, %79.7, respectively). Both the students and the employees said they advance benefits from medical terminology classes at their works or internships (%65.1, %71.6). Additionally, the employees expressed, they sometimes have difficulty to understanding the written material (%41.9) and usually ask for help from others (%56.7). Within these results, we think the feedbacks are valuable for development and progress of the syllabus of the medical terminology.

Tıbbi Terminoloji Hakkında Öğrencilerin ve Çalışanların Görüşleri

Yıl 2016, Cilt: 42 Sayı: 2, 3, 89 - 82, 01.06.2016

Öz

Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin ve çalışanların tıbbi platformlardaki gelişmelerin takip edilmesi ve iletişim kurulabilmesi için gerekli olan Tıbbi Terminoloji hakkındaki görüşlerini almaktır. Çalışmaya, Uludağ Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulunda okuyan 347 öğrenci ve Tıp Fakültesi Hastanesinin çeşitli birimlerinde çalışan 74 personel katılmıştır. Veriler Likert tipi ölçek içeren anket formları vasıtasıyla elde edilmiştir. Tıbbi Terminoloji dersinin gerekliliği konusunda öğrenciler ve çalışanlar tıbbi terminolojinin meslekleri açısından gerekli olduğunu (sırasıyla %74,2, %79,7) belirtmiştir. Hem okuyan grup hem çalışan grup stajda veya meslek hayatında Tıbbi Terminoloji dersinin faydasını gördüklerini belirtmiştir (%59,9, %71,6). Bunlara ek olarak, çalışanların %41,9u tıbbi materyalleri okumakta bazen güçlük çektiklerini %56,7si ise diğer çalışanlardan yardım aldıklarını ifade etmiştir. Tüm bu veriler ışığında, yapılan anket çalışmasından elde edilen ve değerlendirilen geri bildirimlerin Tıbbi Terminoloji dersinin sürdürülmesi ve müfredatın geliştirilmesi için önemli olduğu kanaatindeniz.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA34SJ62ZN
Bölüm Özgün Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Serdar Babacan Bu kişi benim

Sefa Işıklar Bu kişi benim

İlker Mustafa Kafa Bu kişi benim

İhsaniye Coşkun Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 42 Sayı: 2, 3

Kaynak Göster

APA Babacan, S., Işıklar, S., Kafa, İ. M., Coşkun, İ. (2016). Tıbbi Terminoloji Hakkında Öğrencilerin ve Çalışanların Görüşleri. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 42(2, 3), 89-82.
AMA Babacan S, Işıklar S, Kafa İM, Coşkun İ. Tıbbi Terminoloji Hakkında Öğrencilerin ve Çalışanların Görüşleri. Uludağ Tıp Derg. Haziran 2016;42(2, 3):89-82.
Chicago Babacan, Serdar, Sefa Işıklar, İlker Mustafa Kafa, ve İhsaniye Coşkun. “Tıbbi Terminoloji Hakkında Öğrencilerin Ve Çalışanların Görüşleri”. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 42, sy. 2, 3 (Haziran 2016): 89-82.
EndNote Babacan S, Işıklar S, Kafa İM, Coşkun İ (01 Haziran 2016) Tıbbi Terminoloji Hakkında Öğrencilerin ve Çalışanların Görüşleri. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 42 2, 3 89–82.
IEEE S. Babacan, S. Işıklar, İ. M. Kafa, ve İ. Coşkun, “Tıbbi Terminoloji Hakkında Öğrencilerin ve Çalışanların Görüşleri”, Uludağ Tıp Derg, c. 42, sy. 2, 3, ss. 89–82, 2016.
ISNAD Babacan, Serdar vd. “Tıbbi Terminoloji Hakkında Öğrencilerin Ve Çalışanların Görüşleri”. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 42/2, 3 (Haziran 2016), 89-82.
JAMA Babacan S, Işıklar S, Kafa İM, Coşkun İ. Tıbbi Terminoloji Hakkında Öğrencilerin ve Çalışanların Görüşleri. Uludağ Tıp Derg. 2016;42:89–82.
MLA Babacan, Serdar vd. “Tıbbi Terminoloji Hakkında Öğrencilerin Ve Çalışanların Görüşleri”. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, c. 42, sy. 2, 3, 2016, ss. 89-82.
Vancouver Babacan S, Işıklar S, Kafa İM, Coşkun İ. Tıbbi Terminoloji Hakkında Öğrencilerin ve Çalışanların Görüşleri. Uludağ Tıp Derg. 2016;42(2, 3):89-2.

ISSN: 1300-414X, e-ISSN: 2645-9027

Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi "Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License" ile lisanslanmaktadır.


Creative Commons License
Journal of Uludag University Medical Faculty is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

2023