Research Article
BibTex RIS Cite

Tıp Fakültesi Dönem 1 ve Dönem 2 Öğrencilerinin Anatomi Pratik Eğitimini Değerlendirmeleri

Year 2018, Volume: 44 Issue: 2, 125 - 128, 01.08.2018
https://doi.org/10.32708/uutfd.429049

Abstract

Çalışmamız, tıp fakültesi öğrencilerinin, anatomi pratik eğitimi sırasında karşılaştıkları zorlukların belirlenebilmesi ve çözümlenmesi ile birlikte anatomi pratik derslerinin daha etkili bir yönteme dönüştürülmesini amaçlamaktadır. Bu noktadan yola çıkılarak, anatomi eğitimine yeni başlamış ve anatomi eğitimini bitirmek üzere olan toplam 226 öğrenci çalışmamıza dahil edilmiştir. Bu öğrencilere, açık uçlu ve çoktan seçmeli sorulardan oluşan 30 soruluk anket uygulaması yapılmıştır. Anket uygulaması tamamlandıktan sonra elde edilen yanıtlar, SPSS 21 paket programı ile değerlendirilmiştir. Çalışmamıza katılan öğrencilerden 225’i (%99,6), anatomi dersinin işlenişi hakkında kendilerinin de fikirlerinin alınması gerektiğini belirtmişlerdir. Bunun yanında, anatomi eğitimi için vazgeçilmez olan kadavra gösteriminin yanı sıra, radyolojik görüntülerin de yardımcı eğitim aracı olarak kullanılması gerektiğini düşünmektedirler (%72,6). Elde edilen bulgular, anatomi pratik eğitiminin daha etkili bir yöntemle ilerleyebilmesi için tıp fakültesi öğrencilerinin fikirlerinin alınmasının gerekliliğini ortaya koymaktadır.

References

  • 1. Tuygar ŞF, Kuş İ, Saygılı ÖK, Özcan E, Gülcen B. Tıp fakültesi öğrencilerinin anatomi eğitimine yönelik memnuniyet düzeyleri ve ilgili değişkenlerin değerlendirilmesi. Tıp Eğitimi Dünyası, 2015;42.
  • 2. Taner D, (eds). Fonksiyonel anatomi: Ekstremiteler ve sırt bölgesi. 7. Baskı. Ankara: HYB Yayıncılık; 2013.
  • 3. Yavuz F, Ertekin T, Elmalı F, Ülger H. Klinik öncesi ve klinik dönemde tıp öğrencilerinin anatomi eğitiminde kadavra kullanımı ile ilgili değerlendirmeleri. Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2017;26:227-32.
  • 4. Carmichael SW, Pawlina W. Animated powerpoint as a tool to teach anatomy. Anatomical Record. 2000;26:83-8.
  • 5. Hortsch M, Mangrulkar RS. When students struggle with gross anatomy and histology: a strategy for monitoring, reviewing, and promoting student academic success in an integrated preclinical medical curriculum. Anat Sci Educ 2015;8:478-83.
  • 6. Özdemir ST, Cankur NŞ, Kurt MA. Tıp fakültesi öğrencilerinin anatomi uygulamaları hakkındaki görüşleri: Bir geri bildirim örneği. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi. 2001;27(1):1 – 8.
  • 7. Arı İ, İrgil E, Kafa İM, Şendemir E. Bir anket çalışması: Anatomi eğitimi ve öğrencilerin düşünceleri. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi. 2003;29(2):15 – 8.
  • 8. Arı İ, Şendemir E. Anatomi eğitimi üzerine öğrenci görüşleri. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi. 2003;29(2):11 – 4.
  • 9. Otağ İ, Otağ A. İnsan anatomisi ve fizyolojisi eğitimi üzerine öğrenci görüşleri. Cumhuriyet International Journal of Education. 2013;2(3):39 – 45.
  • 10. Küçük S, Kapakin S, Göktaş Y. Tıp fakültesi öğrencilerinin mobil artırılmış gerçeklikle anatomi öğrenimine yönelik görüşleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi. 2015;5(3):316 – 23.
  • 11. Traser Cj, Hoffman LA, Seifert MF, Wilson AB. Investigating the use of quick response codes in the gross anatomy laboratory. Anatomical Science Education. 2015;8:421 – 8.
  • 12. Khot Z, Quinlan K, Norman GR, Wainman B. The relative effectiveness of computer-based and traditional resources for education in anatomy. Anatomical Science Education. 2013;6:211 – 5.

Evaluation of Anatomy Practical Education by Phase 1 and Phase 2 Medical Students

Year 2018, Volume: 44 Issue: 2, 125 - 128, 01.08.2018
https://doi.org/10.32708/uutfd.429049

Abstract

References

  • 1. Tuygar ŞF, Kuş İ, Saygılı ÖK, Özcan E, Gülcen B. Tıp fakültesi öğrencilerinin anatomi eğitimine yönelik memnuniyet düzeyleri ve ilgili değişkenlerin değerlendirilmesi. Tıp Eğitimi Dünyası, 2015;42.
  • 2. Taner D, (eds). Fonksiyonel anatomi: Ekstremiteler ve sırt bölgesi. 7. Baskı. Ankara: HYB Yayıncılık; 2013.
  • 3. Yavuz F, Ertekin T, Elmalı F, Ülger H. Klinik öncesi ve klinik dönemde tıp öğrencilerinin anatomi eğitiminde kadavra kullanımı ile ilgili değerlendirmeleri. Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2017;26:227-32.
  • 4. Carmichael SW, Pawlina W. Animated powerpoint as a tool to teach anatomy. Anatomical Record. 2000;26:83-8.
  • 5. Hortsch M, Mangrulkar RS. When students struggle with gross anatomy and histology: a strategy for monitoring, reviewing, and promoting student academic success in an integrated preclinical medical curriculum. Anat Sci Educ 2015;8:478-83.
  • 6. Özdemir ST, Cankur NŞ, Kurt MA. Tıp fakültesi öğrencilerinin anatomi uygulamaları hakkındaki görüşleri: Bir geri bildirim örneği. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi. 2001;27(1):1 – 8.
  • 7. Arı İ, İrgil E, Kafa İM, Şendemir E. Bir anket çalışması: Anatomi eğitimi ve öğrencilerin düşünceleri. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi. 2003;29(2):15 – 8.
  • 8. Arı İ, Şendemir E. Anatomi eğitimi üzerine öğrenci görüşleri. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi. 2003;29(2):11 – 4.
  • 9. Otağ İ, Otağ A. İnsan anatomisi ve fizyolojisi eğitimi üzerine öğrenci görüşleri. Cumhuriyet International Journal of Education. 2013;2(3):39 – 45.
  • 10. Küçük S, Kapakin S, Göktaş Y. Tıp fakültesi öğrencilerinin mobil artırılmış gerçeklikle anatomi öğrenimine yönelik görüşleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi. 2015;5(3):316 – 23.
  • 11. Traser Cj, Hoffman LA, Seifert MF, Wilson AB. Investigating the use of quick response codes in the gross anatomy laboratory. Anatomical Science Education. 2015;8:421 – 8.
  • 12. Khot Z, Quinlan K, Norman GR, Wainman B. The relative effectiveness of computer-based and traditional resources for education in anatomy. Anatomical Science Education. 2013;6:211 – 5.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Health Care Administration
Journal Section Research Article
Authors

Alper Vatansever 0000-0002-3632-1020

Emrah Özcan

Publication Date August 1, 2018
Acceptance Date July 16, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 44 Issue: 2

Cite

APA Vatansever, A., & Özcan, E. (2018). Tıp Fakültesi Dönem 1 ve Dönem 2 Öğrencilerinin Anatomi Pratik Eğitimini Değerlendirmeleri. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 44(2), 125-128. https://doi.org/10.32708/uutfd.429049
AMA Vatansever A, Özcan E. Tıp Fakültesi Dönem 1 ve Dönem 2 Öğrencilerinin Anatomi Pratik Eğitimini Değerlendirmeleri. Uludağ Tıp Derg. August 2018;44(2):125-128. doi:10.32708/uutfd.429049
Chicago Vatansever, Alper, and Emrah Özcan. “Tıp Fakültesi Dönem 1 Ve Dönem 2 Öğrencilerinin Anatomi Pratik Eğitimini Değerlendirmeleri”. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 44, no. 2 (August 2018): 125-28. https://doi.org/10.32708/uutfd.429049.
EndNote Vatansever A, Özcan E (August 1, 2018) Tıp Fakültesi Dönem 1 ve Dönem 2 Öğrencilerinin Anatomi Pratik Eğitimini Değerlendirmeleri. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 44 2 125–128.
IEEE A. Vatansever and E. Özcan, “Tıp Fakültesi Dönem 1 ve Dönem 2 Öğrencilerinin Anatomi Pratik Eğitimini Değerlendirmeleri”, Uludağ Tıp Derg, vol. 44, no. 2, pp. 125–128, 2018, doi: 10.32708/uutfd.429049.
ISNAD Vatansever, Alper - Özcan, Emrah. “Tıp Fakültesi Dönem 1 Ve Dönem 2 Öğrencilerinin Anatomi Pratik Eğitimini Değerlendirmeleri”. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 44/2 (August 2018), 125-128. https://doi.org/10.32708/uutfd.429049.
JAMA Vatansever A, Özcan E. Tıp Fakültesi Dönem 1 ve Dönem 2 Öğrencilerinin Anatomi Pratik Eğitimini Değerlendirmeleri. Uludağ Tıp Derg. 2018;44:125–128.
MLA Vatansever, Alper and Emrah Özcan. “Tıp Fakültesi Dönem 1 Ve Dönem 2 Öğrencilerinin Anatomi Pratik Eğitimini Değerlendirmeleri”. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, vol. 44, no. 2, 2018, pp. 125-8, doi:10.32708/uutfd.429049.
Vancouver Vatansever A, Özcan E. Tıp Fakültesi Dönem 1 ve Dönem 2 Öğrencilerinin Anatomi Pratik Eğitimini Değerlendirmeleri. Uludağ Tıp Derg. 2018;44(2):125-8.

ISSN: 1300-414X, e-ISSN: 2645-9027

Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi "Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License" ile lisanslanmaktadır.


Creative Commons License
Journal of Uludag University Medical Faculty is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

2023