BibTex RIS Cite

Etik-Ahlâk İlişkisi ve Etiğin Gelişim Süreci

Year 2014, Volume: 1 Issue: 2, 22 - 32, 20.07.2014

Abstract

When consumer habits, passed beyond the level of needs, have become an indicator of wealth, race and waste nowadays; consumers are imposed, which everything is an asset for consuming. That situation "for consuming the best of everything” cause people to tend a type of behavior which gaining any kind of profit accordance with law is legitimate, is one of the issues discussed. On the other hand, the result of this consumption reflects to business world as increasing competition and production process and naturally a situation arises, in which tried every way for satisfying customers and marketing the products. This ways, even if appropriate in legislation, whether it is appropriate to business ethics and moral values, one of the disputed issues in business and academic world most of the time. In this article, after we examine the terms of ethics and moral, we will review relationship between ethics and moral with each other. Also, by examining the development of ethical terms in the world and Turkey, we will complete our subject

References

  • Aktaş, Kadir (2014), İtibar Yönetimi, İş Memnuniyeti ve Örgütsel Performans Arasındaki İlişkinin
  • Analizi: Sağlık Sektöründe Bir Uygulama, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tez, Gediz Üniversitesi, SBE, İzmir. Aslan, Metin (2014), Yönetim ve Organizasyon Ders Notları, Birecik Meslek Yüksekokulu, Harran Üniversitesi, s.116
  • Arslan, Mahmut ve Berkman, A. Ümit (2009), “Dünyada ve Türkiye’de İş Etiği ve Etik Yönetimi”, Haziran 2009, TÜSİAD/T-2009-06-492, s.36
  • Aydın, Nurhan ve diğerleri, (2004), Uluslararası İşletmecilik, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, s.
  • Bektaş, Çetin ve Köseoğlu, Mehmet A (2008), İş Etiği ve İş Etiğinin Yayılım Süreci, Süleyman Demirel
  • Üniversitesi İİBF Dergisi, Y.2008, C.13, Ss.145-158.
  • Bolat, Tamer ve Seymen O. A. (2003), Örgütlerde İş Etiği Ve Kariyer Yönetimi İlişkisi: Normatif Etik
  • Boyutuyla Bir Değerlendirme, Yönetim, Yıl.13, Sayı.45, Ss.3-19. Demir, Rıza ve Acar A.C. (2014), İş Ahlakı Açısından Ücret Yönetimi Sistemi, İş Ahlakı Dergisi, Sayı: 7(1), ss.95-148
  • Doğan, N. (2008), İş Etiği ve İşletmelerde Çöküş. Selçuk Üniversitesi. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi.
  • Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi. Cilt: 10, Sayı:16. Klimzsa, Lucjan (2014), “Business Ethics, Introduction to the Ethics of Values”, Translated From Czech
  • Language by Slavomira Klimzsova, p.14. Kurtoğlu, R. (2008), Perakendecilikte etik ve bir uygulama. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Erciyes
  • Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı. Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı, Kayseri. Obuz, Ümit (2009), Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Öğretmenlik
  • Mesleğiyle İlgili Etik Olmayan Davranışlara İlişkin Görüşleri, Yüksek Lisans Tezi Çukurova Ünv. Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilimdalı, Adana, s.19 Özdemir, Süleyman (2009), “Günümüz Türkiye’sinde Akademik İş Ahlâkı Çalışmalarına Genel Bakış”,
  • Editörler: Orman, S. ve Parlak, Z., İşletmelerde İş Etiği Konulu Kitabı, İstanbul Ticaret Odası, İnkılâp Kitabevi Baskı Tesisleri, Yayın No: 2009-23, İstanbul, s.307.
  • Özcan, Şükrü (2010), Etik Kavramı ve Tarihsel Gelişimi, Yayımlanmamış Ders Notu, SBE, İnönü
  • Üniversitesi, Malatya, s.3. Özkalp, Enver ve Kırel, Çiğdem (2011), Örgütsel Davranış, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, s.2
  • Seçkin, Şeyda Nur ve Cüreoğlu, Mehmet (2010), Ahlâk ve İş Etiği, Doktora Seminer Makalesi,
  • Yayımlanmamış Ders Notu, SBE, İnönü Üniversitesi, Malatya, s.7. Tunalılar, Tuğrul T. (2010), Etik Teorileri, Sosyal Sorumluluk ve İş Etiği Dersi, Doktora Seminer
  • Makalesi, SBE, Yayımlanmamış Ders Notu, İnönü Üniversitesi, Malatya, s.4. Ülgen, Hayri ve Mirze, S.Kadri (2004), İşletmelerde Stratejik Yönetim, Literatür Yayıncılık, İstanbul, s.

Etik-Ahlâk İlişkisi ve Etiğin Gelişim Süreci

Year 2014, Volume: 1 Issue: 2, 22 - 32, 20.07.2014

Abstract

Tüketim alışkanlıkların ihtiyaç olmaktan öteye geçip, bir zenginlik göstergesi, yarış ve israf haline gediği günümüzde; tüketiciye her şeyin tüketilebilir bir varlık olduğu empoze edilmektedir. Bu durumun ise insanların “her şeyin en iyisini tüketmek için” kanuna uygun olan her türlü kazancın meşruluğu gibi bir davranış türüne yönelmesine neden olduğu tartışılan konulardan biridir. Diğer taraftan, bu kadar tüketimin sonucu; iş dünyasına ise artan rekabet ve üretim süreci olarak yansımakta ve doğal olarak müşteriyi tatmin etmek ve ürününü pazarlamak için her yolun denendiği bir durum ortaya çıkmaktadır. Bu yolların mevzuata uygun olsa bile, çoğu zaman etik kurallara ve ahlaki değerlere uygun olup olmadığı iş ve akademik dünyasında tartışılagelen konulardan birisidir. Bu yazımızda etik ve ahlâk terimlerini inceledikten sonra etik ve ahlâk terimlerinin birbirleri ile ilişkilerini irdeleyeceğiz. Ayrıca etik teriminin dünyada ve Türkiye’de gelişim sürecini inceleyerek konumuzu tamamlayacağız

References

  • Aktaş, Kadir (2014), İtibar Yönetimi, İş Memnuniyeti ve Örgütsel Performans Arasındaki İlişkinin
  • Analizi: Sağlık Sektöründe Bir Uygulama, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tez, Gediz Üniversitesi, SBE, İzmir. Aslan, Metin (2014), Yönetim ve Organizasyon Ders Notları, Birecik Meslek Yüksekokulu, Harran Üniversitesi, s.116
  • Arslan, Mahmut ve Berkman, A. Ümit (2009), “Dünyada ve Türkiye’de İş Etiği ve Etik Yönetimi”, Haziran 2009, TÜSİAD/T-2009-06-492, s.36
  • Aydın, Nurhan ve diğerleri, (2004), Uluslararası İşletmecilik, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, s.
  • Bektaş, Çetin ve Köseoğlu, Mehmet A (2008), İş Etiği ve İş Etiğinin Yayılım Süreci, Süleyman Demirel
  • Üniversitesi İİBF Dergisi, Y.2008, C.13, Ss.145-158.
  • Bolat, Tamer ve Seymen O. A. (2003), Örgütlerde İş Etiği Ve Kariyer Yönetimi İlişkisi: Normatif Etik
  • Boyutuyla Bir Değerlendirme, Yönetim, Yıl.13, Sayı.45, Ss.3-19. Demir, Rıza ve Acar A.C. (2014), İş Ahlakı Açısından Ücret Yönetimi Sistemi, İş Ahlakı Dergisi, Sayı: 7(1), ss.95-148
  • Doğan, N. (2008), İş Etiği ve İşletmelerde Çöküş. Selçuk Üniversitesi. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi.
  • Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi. Cilt: 10, Sayı:16. Klimzsa, Lucjan (2014), “Business Ethics, Introduction to the Ethics of Values”, Translated From Czech
  • Language by Slavomira Klimzsova, p.14. Kurtoğlu, R. (2008), Perakendecilikte etik ve bir uygulama. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Erciyes
  • Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı. Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı, Kayseri. Obuz, Ümit (2009), Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Öğretmenlik
  • Mesleğiyle İlgili Etik Olmayan Davranışlara İlişkin Görüşleri, Yüksek Lisans Tezi Çukurova Ünv. Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilimdalı, Adana, s.19 Özdemir, Süleyman (2009), “Günümüz Türkiye’sinde Akademik İş Ahlâkı Çalışmalarına Genel Bakış”,
  • Editörler: Orman, S. ve Parlak, Z., İşletmelerde İş Etiği Konulu Kitabı, İstanbul Ticaret Odası, İnkılâp Kitabevi Baskı Tesisleri, Yayın No: 2009-23, İstanbul, s.307.
  • Özcan, Şükrü (2010), Etik Kavramı ve Tarihsel Gelişimi, Yayımlanmamış Ders Notu, SBE, İnönü
  • Üniversitesi, Malatya, s.3. Özkalp, Enver ve Kırel, Çiğdem (2011), Örgütsel Davranış, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, s.2
  • Seçkin, Şeyda Nur ve Cüreoğlu, Mehmet (2010), Ahlâk ve İş Etiği, Doktora Seminer Makalesi,
  • Yayımlanmamış Ders Notu, SBE, İnönü Üniversitesi, Malatya, s.7. Tunalılar, Tuğrul T. (2010), Etik Teorileri, Sosyal Sorumluluk ve İş Etiği Dersi, Doktora Seminer
  • Makalesi, SBE, Yayımlanmamış Ders Notu, İnönü Üniversitesi, Malatya, s.4. Ülgen, Hayri ve Mirze, S.Kadri (2004), İşletmelerde Stratejik Yönetim, Literatür Yayıncılık, İstanbul, s.
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Kadir Aktaş This is me

Publication Date July 20, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA Aktaş, K. (2014). Etik-Ahlâk İlişkisi ve Etiğin Gelişim Süreci. Uluslararası Yönetim Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(2), 22-32.
AMA Aktaş K. Etik-Ahlâk İlişkisi ve Etiğin Gelişim Süreci. Uluslararası Yönetim ve Sosyal Araştırmalar Dergisi. July 2014;1(2):22-32.
Chicago Aktaş, Kadir. “Etik-Ahlâk İlişkisi Ve Etiğin Gelişim Süreci”. Uluslararası Yönetim Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 1, no. 2 (July 2014): 22-32.
EndNote Aktaş K (July 1, 2014) Etik-Ahlâk İlişkisi ve Etiğin Gelişim Süreci. Uluslararası Yönetim ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 1 2 22–32.
IEEE K. Aktaş, “Etik-Ahlâk İlişkisi ve Etiğin Gelişim Süreci”, Uluslararası Yönetim ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 1, no. 2, pp. 22–32, 2014.
ISNAD Aktaş, Kadir. “Etik-Ahlâk İlişkisi Ve Etiğin Gelişim Süreci”. Uluslararası Yönetim ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 1/2 (July 2014), 22-32.
JAMA Aktaş K. Etik-Ahlâk İlişkisi ve Etiğin Gelişim Süreci. Uluslararası Yönetim ve Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2014;1:22–32.
MLA Aktaş, Kadir. “Etik-Ahlâk İlişkisi Ve Etiğin Gelişim Süreci”. Uluslararası Yönetim Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 1, no. 2, 2014, pp. 22-32.
Vancouver Aktaş K. Etik-Ahlâk İlişkisi ve Etiğin Gelişim Süreci. Uluslararası Yönetim ve Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2014;1(2):22-3.