The issue of Ottoman history education has became an important date in particular agenda with Reforms. The repeatedly made arrangements and prepared textbook stried to determine an understanding of the subject. Meanwhile the said works are also affected by this situation with changing conjuncture. In this sense, the last period of the Ottoman Empire’s history textbooks are arguments which need to be examined for content and format specifications.
However, “ibtidais (primary school of Ottoman) are considered to be primary education in the Ottoman Empire is very important in terms of history education. Because, in terms of State’s official ideology, history education which given at a young age, is very important. Also not until fifty years, If the thought to take place at the official level of history education at any stage of education. This importance is increase done degree.
In this study; will reveal a picture of the characteristics of textbooks, Ali Nüzhet’s "New Small Ottoman History (Yeni Küçük Osmanlı Tarihi)Osmanlı Devleti’nde tarih eğitimi meselesi bilhassa Tanzimat ile birlikte önemli bir gündem haline gelmiştir. Defaatle yapılan düzenlemeler ve hazırlanan ders kitapları ile birlikte konuya dair bir anlayış belirlenmeye çalışılmış; bu arada değişen konjonktür ile bahsi geçen eserler de bu durumdan etkilenmiştir. Bu manada Osmanlı Devleti’nin bahsi geçen son döneminde hazırlanan tarih ders kitapları içerik ve biçim özellikleri ile incelenmeye muhtaç argümanlar olarak kalmıştır.
Bunun yanında Osmanlı Devleti’nde ilk öğretim olarak kabul edilecek olan ibtidailerin tarih eğitimi açısından önemi yadsınamayacak düzeydedir. Zira bu kadar erken dönemde verilecek olan eğitimin devletin resmi ideolojisinin de genç nesillere aktarılması noktasında ne denli önemli olduğu aşikardır. Ayrıca henüz elli yıl öncesine kadar eğitimin herhangi bir safhasında tarih eğitiminin resmi düzeyde yer almadığı da düşünülürse bu önem bir derece daha artmaktadır.
Bu çalışma bahsi geçen öneme binaen Ali Nüzhet’in “Yeni Küçük Osmanlı Tarihi” isimli ders kitabının hususiyetlerini ortaya koyarken devrin tarih eğitiminin mühim bir kaynağını araştırmacılarının bilgisine sunmayı amaçlamaktadır.Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | research Article |
Authors | |
Publication Date | March 30, 2016 |
Submission Date | March 8, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 |
Bu eser Creative Commons BY-NC-SA 2.0 (Atıf-Gayri Ticari-Aynı Lisansla Paylaş) ile lisanslanmıştır.