Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2022, Volume: 7 Issue: Dr. Mahmut Kırkpınar'a Armağan, 1384 - 1414, 29.12.2022
https://doi.org/10.24186/vakanuvis.1208271

Abstract

References

  • Açıkalın, Mehmet, Araştırmaya Dayalı Sosyal Bilgiler Öğretimi. Yeni İnsan Yayınevi. İstanbul, 2017.
  • Aktan, Sümer ve Saylan, Nevin. “Bir öğretim alanının doğuşu: ABD’de sosyal bilgilerin gelişimi (1893-1916)”. Journal of Social Studies Education Research. 4(2), 2013, ss. 55-78.
  • Atwood, Virginia A. “A Historical Perspective of Social Studies” Journal of Thought, 17(3), 1982, ss. 7-11.
  • Barr, R., Barth, D., Sermis, S.S. The Nature of the Social Studies. ETC Publications, California,1978.
  • Bart, James. L., Demirtaş, Abdullah. İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretimi, Kaynak Üniteler. YÖK/Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Yayınları, Ankara,1997.
  • Bilgili, Ali Sinan. “Geçmişten günümüze sosyal bilimler ve sosyal bilgiler”. Sosyal Bilgilerin Temelleri. (Ed.). A.S. Bilgili, PegemAkademi. Ankara, 2013. ss. 1-34.
  • Binford, Paul. E. “The Radical Reforms: A Historic Shift İn The National Council For Social Studies”. American Educational History Journal. 40(2), 2013. ss. 317-334.
  • Cogan, John. J. “Social Studies: Past, Present, Future”, Educational Leadership, 1976, ss.293-295.
  • Dhandhania, Tanushree, “The Importance Of Social Studies In The School Curriculum” 2016. http://www.progressiveteacher.in/the-importance-of-social-studies-in-the-school-curriculum Erişim tarihi 28.10.2018
  • Doğanay, Ahmet. “Sosyal Bilgiler Öğretimi”. Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. C. Öztürk& D. Dilek (Ed.), Pegem A, Ankara, 2003, ss.17-52
  • Dündar, Şahin. “Sosyal Bilgilerde İçerik ve Temel Kavramlar”. Sosyal Bilgiler Öğretimi. Eds. H.Çalışkan ve B. Kılcan. İstanbul: Lisans Yayıncılık, 2018, ss.14-52.
  • Evans, Ronald. W. Social Studies Wars: What Should We Teach the Children. Teacher College Press, New York, 2004.
  • Evans Ronald. W. “Social Studies Wars, Now And Then”, Social Education,70(5), 2006, ss. 317–321.
  • Fenton, Edwin ve Good, John M. “Project Social Studies:AProgress Report,” Social Education 2 April 1962,ss.206-208.
  • Halvorsen, Anne-Lise Faye , The Origins and Rise of Elementary Social Studies Education, 1884 to 1941. The University of Michigan Yayımlanmamış Doktora Tezi, 2006.
  • Hertzberg, Hazel Whitman, Social Studies Reform 1880-1980, SSEG Publications,Brodway, 1981. Holland, Gini, The 1960s. Lucent Books, 1999.
  • Hunt, Erling M., Citizens for a New World, National Council for the Social Studies Washington D.C.,1944.
  • Jarolimek, John “Born Again Ethnics:Pluralism of ModetnAmerica,” Social Education, 43, March 1979, ss. 204-209.
  • Kabapınar, Yücel, Kuramdan Uygulamaya Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. Pegem Akademi, Ankara, 2012.
  • Özmen, Cengiz. “Dünyada ve Ülkemizde Sosyal Bilgiler”. Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ed.C. Dönmez ve K. Yazıcı.: Pegem Akademi. Ankara, 2015, ss.4-21,
  • Öztürk, Cemil. “Sosyal Bilgiler: Toplumsal Yaşama Disiplinler Arası Bir Bakış”. Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi: Yapılandırmacı Bir Yaklaşım. Ed. C. Öztürk. Pegem Akademi, Ankara, 2006, ss. 22-50.
  • Patrick, John J. “Implications of Political Socialization Research for the Reform of Civic Education,” Social Education, 33, January 1969, ss. 15-21.
  • Perrotta, Katherine Assante; Bohan, Chara Haeussler “More Than A Feeling: Tracing The Progressive Era Origins Of Historical Empathy In The Social Studies Curriculum, 1890–1940s” The Journal of Social Studies Research, 42, 2018,ss. 27–37.
  • Report of the Commitee of Ten on Secondary School Studies, Amerikan Book Company,New York, 1894. Saxe, David Warren. Social Studies in Schools: A History of the Early Years. State University of New York Press, Albany, 1991.
  • Saxe, David Warren. On the alleged demise of socialstudies: the eclectic curriculum in times of standardization-a historicalsketch. International Journal of Social Education, 18(2),2004. ss. 93-102.
  • Taba, Hilda and Tils, William Van, Democratic Human Rela-tions: Promising Practices in Intergroup and Intercultural Education in the United States, National Council for the Social Studies, Washington, D.C., 1945.
  • Tay, Bayram. “Sosyal Bilgiler Öğretiminin Dünü, Bugünü Ve Yarını”, Sosyal Bilgilerin Temelleri. Ed. R. Turan ve K. Ulusoy, Pegem Akademi, Ankara, 2015, ss. 2-18.
Year 2022, Volume: 7 Issue: Dr. Mahmut Kırkpınar'a Armağan, 1384 - 1414, 29.12.2022
https://doi.org/10.24186/vakanuvis.1208271

Abstract

References

  • Açıkalın, Mehmet, Araştırmaya Dayalı Sosyal Bilgiler Öğretimi. Yeni İnsan Yayınevi. İstanbul, 2017.
  • Aktan, Sümer ve Saylan, Nevin. “Bir öğretim alanının doğuşu: ABD’de sosyal bilgilerin gelişimi (1893-1916)”. Journal of Social Studies Education Research. 4(2), 2013, ss. 55-78.
  • Atwood, Virginia A. “A Historical Perspective of Social Studies” Journal of Thought, 17(3), 1982, ss. 7-11.
  • Barr, R., Barth, D., Sermis, S.S. The Nature of the Social Studies. ETC Publications, California,1978.
  • Bart, James. L., Demirtaş, Abdullah. İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretimi, Kaynak Üniteler. YÖK/Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Yayınları, Ankara,1997.
  • Bilgili, Ali Sinan. “Geçmişten günümüze sosyal bilimler ve sosyal bilgiler”. Sosyal Bilgilerin Temelleri. (Ed.). A.S. Bilgili, PegemAkademi. Ankara, 2013. ss. 1-34.
  • Binford, Paul. E. “The Radical Reforms: A Historic Shift İn The National Council For Social Studies”. American Educational History Journal. 40(2), 2013. ss. 317-334.
  • Cogan, John. J. “Social Studies: Past, Present, Future”, Educational Leadership, 1976, ss.293-295.
  • Dhandhania, Tanushree, “The Importance Of Social Studies In The School Curriculum” 2016. http://www.progressiveteacher.in/the-importance-of-social-studies-in-the-school-curriculum Erişim tarihi 28.10.2018
  • Doğanay, Ahmet. “Sosyal Bilgiler Öğretimi”. Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. C. Öztürk& D. Dilek (Ed.), Pegem A, Ankara, 2003, ss.17-52
  • Dündar, Şahin. “Sosyal Bilgilerde İçerik ve Temel Kavramlar”. Sosyal Bilgiler Öğretimi. Eds. H.Çalışkan ve B. Kılcan. İstanbul: Lisans Yayıncılık, 2018, ss.14-52.
  • Evans, Ronald. W. Social Studies Wars: What Should We Teach the Children. Teacher College Press, New York, 2004.
  • Evans Ronald. W. “Social Studies Wars, Now And Then”, Social Education,70(5), 2006, ss. 317–321.
  • Fenton, Edwin ve Good, John M. “Project Social Studies:AProgress Report,” Social Education 2 April 1962,ss.206-208.
  • Halvorsen, Anne-Lise Faye , The Origins and Rise of Elementary Social Studies Education, 1884 to 1941. The University of Michigan Yayımlanmamış Doktora Tezi, 2006.
  • Hertzberg, Hazel Whitman, Social Studies Reform 1880-1980, SSEG Publications,Brodway, 1981. Holland, Gini, The 1960s. Lucent Books, 1999.
  • Hunt, Erling M., Citizens for a New World, National Council for the Social Studies Washington D.C.,1944.
  • Jarolimek, John “Born Again Ethnics:Pluralism of ModetnAmerica,” Social Education, 43, March 1979, ss. 204-209.
  • Kabapınar, Yücel, Kuramdan Uygulamaya Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. Pegem Akademi, Ankara, 2012.
  • Özmen, Cengiz. “Dünyada ve Ülkemizde Sosyal Bilgiler”. Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ed.C. Dönmez ve K. Yazıcı.: Pegem Akademi. Ankara, 2015, ss.4-21,
  • Öztürk, Cemil. “Sosyal Bilgiler: Toplumsal Yaşama Disiplinler Arası Bir Bakış”. Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi: Yapılandırmacı Bir Yaklaşım. Ed. C. Öztürk. Pegem Akademi, Ankara, 2006, ss. 22-50.
  • Patrick, John J. “Implications of Political Socialization Research for the Reform of Civic Education,” Social Education, 33, January 1969, ss. 15-21.
  • Perrotta, Katherine Assante; Bohan, Chara Haeussler “More Than A Feeling: Tracing The Progressive Era Origins Of Historical Empathy In The Social Studies Curriculum, 1890–1940s” The Journal of Social Studies Research, 42, 2018,ss. 27–37.
  • Report of the Commitee of Ten on Secondary School Studies, Amerikan Book Company,New York, 1894. Saxe, David Warren. Social Studies in Schools: A History of the Early Years. State University of New York Press, Albany, 1991.
  • Saxe, David Warren. On the alleged demise of socialstudies: the eclectic curriculum in times of standardization-a historicalsketch. International Journal of Social Education, 18(2),2004. ss. 93-102.
  • Taba, Hilda and Tils, William Van, Democratic Human Rela-tions: Promising Practices in Intergroup and Intercultural Education in the United States, National Council for the Social Studies, Washington, D.C., 1945.
  • Tay, Bayram. “Sosyal Bilgiler Öğretiminin Dünü, Bugünü Ve Yarını”, Sosyal Bilgilerin Temelleri. Ed. R. Turan ve K. Ulusoy, Pegem Akademi, Ankara, 2015, ss. 2-18.

Social Studies in the Historical Process: USA Sample

Year 2022, Volume: 7 Issue: Dr. Mahmut Kırkpınar'a Armağan, 1384 - 1414, 29.12.2022
https://doi.org/10.24186/vakanuvis.1208271

Abstract

The social studies course, in which the subjects of social sciences disciplines are given in accordance with the level of the student since basic education and the main purpose is to raise active citizens, has experienced many developmental periods in the historical process. It is known that until 1916, when social studies officially emerged in the United States, courses such as history and geography related to social sciences were given in various parts of the world. In 1916, the Social Studies course emerged in the United States of America, in which subjects related to social sciences were integrated with an interdisciplinary approach. Social and political developments in the world had a significant impact on the transition from a single-disciplinary course understanding such as history and geography to a multi-disciplinary or interdisciplinary approach. In this study, the historical development of the Social Studies course will be examined in the context of the developmental process in the United States, where it first emerged.

References

  • Açıkalın, Mehmet, Araştırmaya Dayalı Sosyal Bilgiler Öğretimi. Yeni İnsan Yayınevi. İstanbul, 2017.
  • Aktan, Sümer ve Saylan, Nevin. “Bir öğretim alanının doğuşu: ABD’de sosyal bilgilerin gelişimi (1893-1916)”. Journal of Social Studies Education Research. 4(2), 2013, ss. 55-78.
  • Atwood, Virginia A. “A Historical Perspective of Social Studies” Journal of Thought, 17(3), 1982, ss. 7-11.
  • Barr, R., Barth, D., Sermis, S.S. The Nature of the Social Studies. ETC Publications, California,1978.
  • Bart, James. L., Demirtaş, Abdullah. İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretimi, Kaynak Üniteler. YÖK/Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Yayınları, Ankara,1997.
  • Bilgili, Ali Sinan. “Geçmişten günümüze sosyal bilimler ve sosyal bilgiler”. Sosyal Bilgilerin Temelleri. (Ed.). A.S. Bilgili, PegemAkademi. Ankara, 2013. ss. 1-34.
  • Binford, Paul. E. “The Radical Reforms: A Historic Shift İn The National Council For Social Studies”. American Educational History Journal. 40(2), 2013. ss. 317-334.
  • Cogan, John. J. “Social Studies: Past, Present, Future”, Educational Leadership, 1976, ss.293-295.
  • Dhandhania, Tanushree, “The Importance Of Social Studies In The School Curriculum” 2016. http://www.progressiveteacher.in/the-importance-of-social-studies-in-the-school-curriculum Erişim tarihi 28.10.2018
  • Doğanay, Ahmet. “Sosyal Bilgiler Öğretimi”. Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. C. Öztürk& D. Dilek (Ed.), Pegem A, Ankara, 2003, ss.17-52
  • Dündar, Şahin. “Sosyal Bilgilerde İçerik ve Temel Kavramlar”. Sosyal Bilgiler Öğretimi. Eds. H.Çalışkan ve B. Kılcan. İstanbul: Lisans Yayıncılık, 2018, ss.14-52.
  • Evans, Ronald. W. Social Studies Wars: What Should We Teach the Children. Teacher College Press, New York, 2004.
  • Evans Ronald. W. “Social Studies Wars, Now And Then”, Social Education,70(5), 2006, ss. 317–321.
  • Fenton, Edwin ve Good, John M. “Project Social Studies:AProgress Report,” Social Education 2 April 1962,ss.206-208.
  • Halvorsen, Anne-Lise Faye , The Origins and Rise of Elementary Social Studies Education, 1884 to 1941. The University of Michigan Yayımlanmamış Doktora Tezi, 2006.
  • Hertzberg, Hazel Whitman, Social Studies Reform 1880-1980, SSEG Publications,Brodway, 1981. Holland, Gini, The 1960s. Lucent Books, 1999.
  • Hunt, Erling M., Citizens for a New World, National Council for the Social Studies Washington D.C.,1944.
  • Jarolimek, John “Born Again Ethnics:Pluralism of ModetnAmerica,” Social Education, 43, March 1979, ss. 204-209.
  • Kabapınar, Yücel, Kuramdan Uygulamaya Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. Pegem Akademi, Ankara, 2012.
  • Özmen, Cengiz. “Dünyada ve Ülkemizde Sosyal Bilgiler”. Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ed.C. Dönmez ve K. Yazıcı.: Pegem Akademi. Ankara, 2015, ss.4-21,
  • Öztürk, Cemil. “Sosyal Bilgiler: Toplumsal Yaşama Disiplinler Arası Bir Bakış”. Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi: Yapılandırmacı Bir Yaklaşım. Ed. C. Öztürk. Pegem Akademi, Ankara, 2006, ss. 22-50.
  • Patrick, John J. “Implications of Political Socialization Research for the Reform of Civic Education,” Social Education, 33, January 1969, ss. 15-21.
  • Perrotta, Katherine Assante; Bohan, Chara Haeussler “More Than A Feeling: Tracing The Progressive Era Origins Of Historical Empathy In The Social Studies Curriculum, 1890–1940s” The Journal of Social Studies Research, 42, 2018,ss. 27–37.
  • Report of the Commitee of Ten on Secondary School Studies, Amerikan Book Company,New York, 1894. Saxe, David Warren. Social Studies in Schools: A History of the Early Years. State University of New York Press, Albany, 1991.
  • Saxe, David Warren. On the alleged demise of socialstudies: the eclectic curriculum in times of standardization-a historicalsketch. International Journal of Social Education, 18(2),2004. ss. 93-102.
  • Taba, Hilda and Tils, William Van, Democratic Human Rela-tions: Promising Practices in Intergroup and Intercultural Education in the United States, National Council for the Social Studies, Washington, D.C., 1945.
  • Tay, Bayram. “Sosyal Bilgiler Öğretiminin Dünü, Bugünü Ve Yarını”, Sosyal Bilgilerin Temelleri. Ed. R. Turan ve K. Ulusoy, Pegem Akademi, Ankara, 2015, ss. 2-18.

Tarihî Süreçte Sosyal Bilgiler: Amerika Birleşik Devletleri Örneği

Year 2022, Volume: 7 Issue: Dr. Mahmut Kırkpınar'a Armağan, 1384 - 1414, 29.12.2022
https://doi.org/10.24186/vakanuvis.1208271

Abstract

Temel eğitimden itibaren sosyal bilimlere ilişkin disiplinlerden oluşan konuların öğrenci seviyesine uygun olarak verildiği ve temel amacı etkin vatandaş yetiştirmek olan Sosyal Bilgiler dersi tarihsel süreçte pek çok gelişimsel dönem yaşamıştır. Sosyal Bilgilerin resmi olarak Amerika Birleşik Devletleri’nde ortaya çıktığı 1916 yılına kadar dünyanın çeşitli yerlerinde sosyal bilimlere ilişkin tarih, coğrafya gibi dersler verildiği bilinmektedir. 1916 yılında Amerika Birleşik Devletleri’nde sosyal bilimlere ilişkin konuların disiplinler arası yaklaşımla bütünleştirilerek verildiği Sosyal Bilgiler dersi ortaya çıkmıştır. Tarih, coğrafya gibi tek disiplinli ders anlayışından çok disiplinli ya da disiplinler arası yaklaşıma geçişte dünyada yaşanan toplumsal ve siyasal gelişmelerin önemli etkisi olmuştur. Bu çalışmada Sosyal Bilgiler dersinin tarihî gelişimi ilk olarak ortaya çıktığı Amerika Birleşik Devletleri’ndeki gelişimsel süreç bağlamında incelenecektir.

References

  • Açıkalın, Mehmet, Araştırmaya Dayalı Sosyal Bilgiler Öğretimi. Yeni İnsan Yayınevi. İstanbul, 2017.
  • Aktan, Sümer ve Saylan, Nevin. “Bir öğretim alanının doğuşu: ABD’de sosyal bilgilerin gelişimi (1893-1916)”. Journal of Social Studies Education Research. 4(2), 2013, ss. 55-78.
  • Atwood, Virginia A. “A Historical Perspective of Social Studies” Journal of Thought, 17(3), 1982, ss. 7-11.
  • Barr, R., Barth, D., Sermis, S.S. The Nature of the Social Studies. ETC Publications, California,1978.
  • Bart, James. L., Demirtaş, Abdullah. İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretimi, Kaynak Üniteler. YÖK/Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Yayınları, Ankara,1997.
  • Bilgili, Ali Sinan. “Geçmişten günümüze sosyal bilimler ve sosyal bilgiler”. Sosyal Bilgilerin Temelleri. (Ed.). A.S. Bilgili, PegemAkademi. Ankara, 2013. ss. 1-34.
  • Binford, Paul. E. “The Radical Reforms: A Historic Shift İn The National Council For Social Studies”. American Educational History Journal. 40(2), 2013. ss. 317-334.
  • Cogan, John. J. “Social Studies: Past, Present, Future”, Educational Leadership, 1976, ss.293-295.
  • Dhandhania, Tanushree, “The Importance Of Social Studies In The School Curriculum” 2016. http://www.progressiveteacher.in/the-importance-of-social-studies-in-the-school-curriculum Erişim tarihi 28.10.2018
  • Doğanay, Ahmet. “Sosyal Bilgiler Öğretimi”. Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. C. Öztürk& D. Dilek (Ed.), Pegem A, Ankara, 2003, ss.17-52
  • Dündar, Şahin. “Sosyal Bilgilerde İçerik ve Temel Kavramlar”. Sosyal Bilgiler Öğretimi. Eds. H.Çalışkan ve B. Kılcan. İstanbul: Lisans Yayıncılık, 2018, ss.14-52.
  • Evans, Ronald. W. Social Studies Wars: What Should We Teach the Children. Teacher College Press, New York, 2004.
  • Evans Ronald. W. “Social Studies Wars, Now And Then”, Social Education,70(5), 2006, ss. 317–321.
  • Fenton, Edwin ve Good, John M. “Project Social Studies:AProgress Report,” Social Education 2 April 1962,ss.206-208.
  • Halvorsen, Anne-Lise Faye , The Origins and Rise of Elementary Social Studies Education, 1884 to 1941. The University of Michigan Yayımlanmamış Doktora Tezi, 2006.
  • Hertzberg, Hazel Whitman, Social Studies Reform 1880-1980, SSEG Publications,Brodway, 1981. Holland, Gini, The 1960s. Lucent Books, 1999.
  • Hunt, Erling M., Citizens for a New World, National Council for the Social Studies Washington D.C.,1944.
  • Jarolimek, John “Born Again Ethnics:Pluralism of ModetnAmerica,” Social Education, 43, March 1979, ss. 204-209.
  • Kabapınar, Yücel, Kuramdan Uygulamaya Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. Pegem Akademi, Ankara, 2012.
  • Özmen, Cengiz. “Dünyada ve Ülkemizde Sosyal Bilgiler”. Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ed.C. Dönmez ve K. Yazıcı.: Pegem Akademi. Ankara, 2015, ss.4-21,
  • Öztürk, Cemil. “Sosyal Bilgiler: Toplumsal Yaşama Disiplinler Arası Bir Bakış”. Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi: Yapılandırmacı Bir Yaklaşım. Ed. C. Öztürk. Pegem Akademi, Ankara, 2006, ss. 22-50.
  • Patrick, John J. “Implications of Political Socialization Research for the Reform of Civic Education,” Social Education, 33, January 1969, ss. 15-21.
  • Perrotta, Katherine Assante; Bohan, Chara Haeussler “More Than A Feeling: Tracing The Progressive Era Origins Of Historical Empathy In The Social Studies Curriculum, 1890–1940s” The Journal of Social Studies Research, 42, 2018,ss. 27–37.
  • Report of the Commitee of Ten on Secondary School Studies, Amerikan Book Company,New York, 1894. Saxe, David Warren. Social Studies in Schools: A History of the Early Years. State University of New York Press, Albany, 1991.
  • Saxe, David Warren. On the alleged demise of socialstudies: the eclectic curriculum in times of standardization-a historicalsketch. International Journal of Social Education, 18(2),2004. ss. 93-102.
  • Taba, Hilda and Tils, William Van, Democratic Human Rela-tions: Promising Practices in Intergroup and Intercultural Education in the United States, National Council for the Social Studies, Washington, D.C., 1945.
  • Tay, Bayram. “Sosyal Bilgiler Öğretiminin Dünü, Bugünü Ve Yarını”, Sosyal Bilgilerin Temelleri. Ed. R. Turan ve K. Ulusoy, Pegem Akademi, Ankara, 2015, ss. 2-18.
There are 27 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects History of The Social Sciences
Journal Section research Article
Authors

Hülya Çelik 0000-0003-2207-2104

Taha Şenel 0000-0001-8390-0554

Publication Date December 29, 2022
Submission Date November 21, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 7 Issue: Dr. Mahmut Kırkpınar'a Armağan

Cite

APA Çelik, H., & Şenel, T. (2022). Tarihî Süreçte Sosyal Bilgiler: Amerika Birleşik Devletleri Örneği. Vakanüvis - Uluslararası Tarih Araştırmaları Dergisi, 7(Dr. Mahmut Kırkpınar’a Armağan), 1384-1414. https://doi.org/10.24186/vakanuvis.1208271
AMA Çelik H, Şenel T. Tarihî Süreçte Sosyal Bilgiler: Amerika Birleşik Devletleri Örneği. VAKANUVIS. December 2022;7(Dr. Mahmut Kırkpınar’a Armağan):1384-1414. doi:10.24186/vakanuvis.1208271
Chicago Çelik, Hülya, and Taha Şenel. “Tarihî Süreçte Sosyal Bilgiler: Amerika Birleşik Devletleri Örneği”. Vakanüvis - Uluslararası Tarih Araştırmaları Dergisi 7, no. Dr. Mahmut Kırkpınar’a Armağan (December 2022): 1384-1414. https://doi.org/10.24186/vakanuvis.1208271.
EndNote Çelik H, Şenel T (December 1, 2022) Tarihî Süreçte Sosyal Bilgiler: Amerika Birleşik Devletleri Örneği. Vakanüvis - Uluslararası Tarih Araştırmaları Dergisi 7 Dr. Mahmut Kırkpınar’a Armağan 1384–1414.
IEEE H. Çelik and T. Şenel, “Tarihî Süreçte Sosyal Bilgiler: Amerika Birleşik Devletleri Örneği”, VAKANUVIS, vol. 7, no. Dr. Mahmut Kırkpınar’a Armağan, pp. 1384–1414, 2022, doi: 10.24186/vakanuvis.1208271.
ISNAD Çelik, Hülya - Şenel, Taha. “Tarihî Süreçte Sosyal Bilgiler: Amerika Birleşik Devletleri Örneği”. Vakanüvis - Uluslararası Tarih Araştırmaları Dergisi 7/Dr. Mahmut Kırkpınar’a Armağan (December 2022), 1384-1414. https://doi.org/10.24186/vakanuvis.1208271.
JAMA Çelik H, Şenel T. Tarihî Süreçte Sosyal Bilgiler: Amerika Birleşik Devletleri Örneği. VAKANUVIS. 2022;7:1384–1414.
MLA Çelik, Hülya and Taha Şenel. “Tarihî Süreçte Sosyal Bilgiler: Amerika Birleşik Devletleri Örneği”. Vakanüvis - Uluslararası Tarih Araştırmaları Dergisi, vol. 7, no. Dr. Mahmut Kırkpınar’a Armağan, 2022, pp. 1384-1, doi:10.24186/vakanuvis.1208271.
Vancouver Çelik H, Şenel T. Tarihî Süreçte Sosyal Bilgiler: Amerika Birleşik Devletleri Örneği. VAKANUVIS. 2022;7(Dr. Mahmut Kırkpınar’a Armağan):1384-41.


 This work is licensed under a Creative Commons BY-NC-SA 2.0 (Attribution-Non Commercial-Share Alike)