Akdeniz Havzası, tarih öncesi çağlardan itibaren birçok medeniyetin çıkış noktası olmuştur. Asırlardan beri bu bölgede yürütülen siyasi, ticari, ekonomik ve kültürel faaliyetler, buraya hâkim olmaya çalışan devletler için önemli rol üstlenmiştir. Özellikle de Sicilya’nın üzerinde bulunduğu kuzey-güney geçişinin iki yakasındaki Doğu ve Batı Akdeniz havzaları, tarih boyunca güçlü bir mücadele alanı oluşturmuştur. Akdeniz’in en büyük adası olan Sicilya, kavşak noktası durumundaki konumuyla pek çok devletin savaşına tanıklık etmiştir. Bunlardan biri de 1672-1678 yılları arasında yaşanan Fransa-Hollanda mücadelesidir. Savaşın 1674-1676 yılları arasındaki Sicilya cephesini oluşturan Messina, Stromboli, Augusta ve Palermo muharebeleri, Batı Akdeniz’deki hâkimiyet yarışının en zengin görsel verilerini ortaya koymaktadır. Çünkü bu karşılaşmalar, İnebahtı Deniz Muharebesi’nden sonra Akdeniz’in geleceği açısından oldukça önemlidir. Makalenin amacı da bu noktada elde edilen hakimiyetin, görsel belgeler vasıtasıyla ortaya konulmasını sağlamaktır. Burada önemli olan sanatçıların, değişen güç dengesiyle farklılaşan imgeler üzerinden resimsel bir kalıp oluşturarak, bunu savaş sahnelerine uygulamış olmalarıdır. En önemlisi de yapıtların, yaşanan muharebelerle çağdaş bir zaman diliminde meydana getirilmesidir. Üstelik bu resimler, bir sanat eseri olmalarının yanı sıra politik bir araç görevi de üstlenmişlerdir. Bu makalede de tespit edilen savaş sahneleri, tekniksel ayrım gözetilmeden kronolojik bir sırayla ele alınmıştır. Böylelikle kazanılan zaferin gurur verici yönünü destekleyen simgesel çağrışımlar hafızalarda canlandırılmaya çalışılmıştır. Bir bakıma geçmişe yönelik kahramanlık duygusunun görsel anlamdaki temsili vurgulanarak, resimsel göstergeler üzerinde durulmuştur.
The Mediterranean Basin has been the starting point of many civilizations since prehistoric times. The political, commercial, economic, and cultural activities carried out in this region for centuries have played an important role in the states trying to dominate this region. Especially, the Eastern and Western Mediterranean basins on both sides of the north-south transition, on which Sicily is located, have formed a strong field of struggle throughout history. Sicily, the largest island of the Mediterranean, has witnessed the wars of many states with its position as a crossroads. One of them is the Franco-Dutch Struggle between 1672-1678. The battles of Messina, Stromboli, Augusta, and Palermo, which formed the Sicilian front of the war between 1674 and 1676, reveal the richest visual data of the race for dominance in the Western Mediterranean. Because these encounters are highly significant for the future of the Mediterranean, especially following the Battle of Lepanto. The aim of the article is to present the established dominance at this point through visual evidence. What is important here is that painters, by creating a pictorial template from evolving images due to shifting power dynamics, have applied this to scenes of warfare. Moreover, a crucial aspect is that these works have been produced in a contemporary timeframe alongside the battles. Furthermore, these paintings have not only served as pieces of art but also as political tools. In this article, the identified war scenes are discussed in a chronological order, without emphasizing technical distinctions. This way, symbolic connotations that revive the prideful aspect of the achieved victory are attempted to be brought back to memory. To a certain extent, the visual representation of the sentiment of heroism directed towards the past is highlighted, focusing on pictorial indicators.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Archaeology of Europe, The Mediterranean and The Levant |
Journal Section | research Article |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2023 |
Submission Date | July 24, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 8 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons BY-NC-SA 2.0 (Attribution-Non Commercial-Share Alike).