Bu araştırmada 2018 yılında değişikliğe uğrayan ve eğitim fakülteleri kapsamında uygulamaya koyulan okul öncesi öğretmenliği lisans programında yer verilen müzik alanına yönelik derslerin 1998 ve 2007 okul öncesi öğretmenliği lisans programları ile karşılaştırmalı olarak incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada doküman analizi yönteminden yararlanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Yükseköğretim Kurulu’nun oluşturduğu 1998, 2007 ve 2018 yılları okul öncesi öğretmenliği lisans programları incelenmiştir. Verilerin analizine yönelik olarak betimsel analiz gerçekleştirilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda 2018 okul öncesi öğretmenliği lisans programında yer verilen müzik alanı ile ilgili derslerin; ders sayısı, ders saatleri ve uygulama-teori ders saati ağırlıkları açısından 1997 ve 2006 programları ile farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir.
Öğretmen Yetiştirme Okul Öncesi Dönem Müzik Eğitimi Okul Öncesi Dönem Eğitimi Öğretmen Yetiştirme Programları
This research aims to analyse the music lessons in the preschool education undergraduate program, which was put into practice in education faculties in 2018, and to compare with the 1998 and 2007 preschool education undergraduate programs. Document analysis method was used in the study. As a data collection tool, the 1998, 2007 and 2018 preschool education undergraduate programs applied by the Council of Higher Education were examined. Descriptive analysis was carried out for the analysis of the data. In line with the findings obtained from the research, compared to the lessons related to the field of music included in the 2018 preschool teaching undergraduate program; it has been found out that there are differences between 1997 and 2006 programs in terms of the number of courses, course contents, course hours and application-theory course hours.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | History of The Republic of Turkiye |
Journal Section | research Article |
Authors | |
Publication Date | October 24, 2023 |
Submission Date | August 28, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 8 Issue: Dr. Recep Yaşa’ya Armağan |
This work is licensed under a Creative Commons BY-NC-SA 2.0 (Attribution-Non Commercial-Share Alike).