This study undertakes organizational web sites' efficient configuration and utilization facilities in the direction of dialogical communication principles and discusses public relations' contribution to the organizational efficiency and productivity through the world wide web with the several implications for public relations practitioners. When organizational web sites are organized to facilitate dialogical communication, it enables to maintain long term, balanced, two-way and qualified relationships between organizations and their strategic publics. Hence organizational efficiency and productivity would be improved. Ease of web sites' usability, usefulness of information for strategic publics, keeping visitors in the web sites and generation of return visits and finally dialogical loop are the key strategies to develop dialogical capacities of web sites as public relations medium.
Bu çalışma örgütsel web sitelerinin diyalojik iletişim prensipleri doğrultusunda etkin yapılandırılma ve kullanılma imkanlarını ele alarak, halkla ilişkilerin web dolayımıyla örgütsel etkinliğe ve verimliliğe yapabileceği katkıları, halkla ilişkiler uygulayıcıları için geliştirilen birtakım önerilerle tartışmaktadır. Örgütsel web siteleri, diyalojik iletişimin geliştirilebilmesine olanak tanıyacak şekilde düzenlendiğinde örgüt ile stratejik kamu kategorileri arasında uzun dönemli, dengeli ve iki yönlü ilişkilerin geliştirilebilmesini sağlar. Böylece örgütsel etkinliği ve verimliliği arttırır. Web sitesinin kullanım kolaylığı, stratejik kamu kategorileri için enformasyonun kullanışlılığı, ziyaretçileri sitede tutmak ve yeniden ziyareti sağlamak ve son olarak diyalojik döngü, halkla ilişkiler aracı olarak örgütsel web sitelerinin diyalojik kapasitelerinin geliştirilmesinde kullanılabilecek temel stratejilerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2010 |
Submission Date | August 16, 2014 |
Published in Issue | Year 2010 Issue: 3 |
Journal of Productivity is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0)