New product development is a vital and indispensable activity for companies. Firms have to develop new products regardless of the policy and strategies they follow. On the other hand new products could not always be succes-full in the market and convey important risks. So it is necessary for business managers to follow scientific research process to eliminate risks in newpro-Gathering and using market information is of great importance for firms in order to meet changing consumer needs, to compete with rivals, to reach new markets and to follow technologic changes. The aims of this research are to emphasize the importance of market information, to the determine the problems in obtaining and using market information and proposing solutions to these problems.
Yeni ürün geliştirme, işletmelerin vazgeçemeyecekleri ve sürekli ihtiyaç duyacakları bir faaliyettir. Firmalar, izledikleri politika ve stratejileri ne olursa olsun devamlı yeni ürünler geliştirmek zorundadır. Ancak yeni ürünler taşıdıkları önemli risklerin yanında pazarda da her zaman başarılı olamamaktadır. Yeni ürün geliştirme, bir yandan yüksek risk taşıması ve bir yandan da vazgeçilmez bir nitelikte olması nedeniyle işletme yöneticilerinin bu konuda bilimsel bir süreç izlemelerini zorunlu hale getirmektedir. Değişen tüketici ihtiyaçlarını tespit etmek, rakiplerle sürekli rekabet edebilmek, yeni pazarlara ulaşmak ve teknolojik değişimleri takip edebilmek amacıyla işletmeler, pazardan toplanan bilgiye ve bu bilginin kullanımına büyük önem vermektedirler. Yeni ürün geliştirme sürecinde pazar bilgisinin önemini vurgulamak, pazar bilgisinin elde edilmesinde ve kullanımında karşılaşılan sorunları belirlemek ve çözüm önerileri getirmek bu çalışmanın ana amacını oluşturmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2008 |
Submission Date | August 16, 2014 |
Published in Issue | Year 2008 Issue: 3 |
Journal of Productivity is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0)