BibTex RIS Cite

Her şey dahil pansiyon sisteminin turistler ve türk turizm işletmeleri açısından etkilerinin değerlendirilmesi

Year 2008, Issue: 4, 101 - 113, 01.05.2008

Abstract

All inclusive system, whose name usually used especially since the beginning of 1990's, is used intensivly by hospitality establisments today. A big part of hospitality establisments, that recently opened, applicate all inclusive system as a concept. Alltough all inclusive system is changing everyday, the establisments did not need to leave this system. The aim of this study is to investigate the literature and to evaulate the researches about all inclusive system. It is aimed with this study to create a new point of view to all inclusive system and develeop a new perspective.

References

  • Antony, Jiju, Frenie Jiju Antony ve Sid Ghosh, (2004), "Evaluating Service Quality in a UK Hotel Chain: a Case Study" International Journal of Contemporary Hospitality Management, Vol. 16, Nr. 6. ss. 380-384
  • Başargan, Berna, (2003), "Konaklama İşletmelerinde Her Şey Dahil Sistemi (All Inclusive)", Balıkesir Üniversitesi, Erdek Meslek Yüksekokulu Yayınlanmamış Ön Lisans Tezi
  • Baum,Tom, (1996),"Images ofTourismPast and Present", International Journal of Hospitality Management, Vol. 8, Nr. 4. ss. 25-30
  • Demir, Mahmut ve Şirvan Şen Demir, (2001), "Her Şey Dahil (Ali Inclusive) Pansiyon Türü Uygulamasının Konaklama İşletmeleri, Personel, Müşteriler, Seyahat Acentaları ve Bölgedeki Diğer İşletmeler Açısından Olumlu ve Olumsuz Yönlerinin Analizi", Maltepe Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Dergisi, Sayı:1. ss. 67-100
  • Gökdeniz, Ayhan, Oya Aytemiz Seymen ve Tamer Bolat, (2000), "Her Şey Dahil Pansiyon Türünün (All Inclusive) Turizm sektöründeki İşletmeler Açısından Analizi ve Örnek Bir Uygulama" 1. Ulusal Türkiye Turizmi Sempozyumu Tebliğ Kitapçığı, İzmir: Türkiye Turizmini Araştırma Enstitüsü, ss. 290-301
  • Hacıoğlu, Necdet, (2000), Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü, Bursa: Vipaş Yayınları
  • Issa, John J. ve Chandana Jayawardena, (2003), "The All Inclusive Concept in the Caribbean" International Journal of Contemporary Hospitalitty Management, Vol. 15, Nr. 3. ss. 167-171
  • İçöz, Orhan, (1998), Seyahat Acentaları ve Tur Operatörlüğü Yönetimi, Ankara: Turhan Kitabevi
  • Örücü, Edip, Hakan Aydilek ve Zeki Atıl Bulut, (2004), "Her Şey Dahil (All-lndusive) Sisteminin Ülke Turizmine ve İşletme Kârlılığına Katkısı Konusunda Görüşler (Marmaris ve İçmeler Örneği)", Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 18. Sayı: 1 -2. ss. 225-243
  • Pallet, William J., Wayne W. Taylor ve Chandana Jayawardena, (2003), "People and Quality: the Case of Delta Hotels", International Journal of Hospitality Management, Vol. 15, Nr. 6. ss. 349-351
  • Yürik, Esin Özkan, (2002),"Her Şey Dahil (All Inclusive) Sistemi ve Sistemin Türk Turizm Sektörüne Etkileri", II. Turizm Şurası Bildirileri, Cilt: 1. ss. 291-295
  • Wong, Chak-keung Simon ve Wai-Yan Yan Kwong, (2004), "Outbound Tourists' Selection Criteria for Choosing All-Inclusive Package Tours", Tourism Management, Vol. 25. ss. 581 -592
  • İNTERNET KAYNAKLARI http://www.aksam.com.tr/arsiv/aksam/2005/07/20/akdeniz/ akdenizprn16.html (06.12.2005) http://www.qata.com.tr/ssk.htm (16.12.2005) http://www.kobifinans.com.tr/article/articleprint/59135/-1 /22 (06.12.2005) http://www.tunzmdebusabah.com/devampopu.asp?ID=24232 (21.12.2005) http://www.turizmdebusabah.com/devampopu.asp?ID=24243 (21.12.2005) http://www.turizmgazetesi.com/articles/article.aspx?id=17970 (07.12.2005) http://www.turizmgazetesi.com/articles/article.aspx7idss722 (02.01.2006) http://www.turizmqazetesi.com/news/news.aspx?id=19198 (08.12.2005) http://www.turizmgazetesi.com/news/news.aspx?id=25478 (09.11.2005) http://www.turizmgazetesi.com7news.aspx?id=19683 (16.12.2005) Sivaslı, Necdet. (2004), "Her Şey Dahil Sistemi Yeniden Düzenlenmeli". http://www.ortadogugazetesi.CQm/haber d.asp?haber=4732 (06.12.2005) Yurtsever, İzzettin."Her Şey Dahil Sistemi İçin Standart Oluşturulması". http://www.turizmgazetesi.com/articles/article.aspx?id=3 (16.12.2005) Yurtsever, İzzettin. "Her Şey Dahil'e Standart: Tül -THOMAS Cook ve Rewe Grubundan Gelecektir"
  • http://www.turizmgazetesi.com/articles/article.aspx?id=18459 (16.12.2005)

Her şey dahil pansiyon sisteminin turistler ve türk turizm işletmeleri açısından etkilerinin değerlendirilmesi

Year 2008, Issue: 4, 101 - 113, 01.05.2008

Abstract

Özellikle 1990'lı yılların başlarından itibaren adından sıkça söz ettiren her şey dahil sistemi, günümüzde konaklama işletmeleri tarafından yoğun olarak uygulanmaktadır. Yeni açılan konaklama işletmelerinin büyük bir çoğunluğu konsept olarak her şey dahil sistemini benimsemektedirler. Her şey dahil sistemi gün geçtikçe şekil değiştirmekte fakat uygulamadan vazgeçilmemektedir. Çalışmanın amacı her şey dahil sistemi hakkında literatürü tarayarak konu ile ilgili yapılmış olan çalışmaların değerlendirilmesidir. Bu çalışmada her şey dahil sistemine, farklı bir bakış açısı kazandırılarak, yeni bir perspektifin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

References

  • Antony, Jiju, Frenie Jiju Antony ve Sid Ghosh, (2004), "Evaluating Service Quality in a UK Hotel Chain: a Case Study" International Journal of Contemporary Hospitality Management, Vol. 16, Nr. 6. ss. 380-384
  • Başargan, Berna, (2003), "Konaklama İşletmelerinde Her Şey Dahil Sistemi (All Inclusive)", Balıkesir Üniversitesi, Erdek Meslek Yüksekokulu Yayınlanmamış Ön Lisans Tezi
  • Baum,Tom, (1996),"Images ofTourismPast and Present", International Journal of Hospitality Management, Vol. 8, Nr. 4. ss. 25-30
  • Demir, Mahmut ve Şirvan Şen Demir, (2001), "Her Şey Dahil (Ali Inclusive) Pansiyon Türü Uygulamasının Konaklama İşletmeleri, Personel, Müşteriler, Seyahat Acentaları ve Bölgedeki Diğer İşletmeler Açısından Olumlu ve Olumsuz Yönlerinin Analizi", Maltepe Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Dergisi, Sayı:1. ss. 67-100
  • Gökdeniz, Ayhan, Oya Aytemiz Seymen ve Tamer Bolat, (2000), "Her Şey Dahil Pansiyon Türünün (All Inclusive) Turizm sektöründeki İşletmeler Açısından Analizi ve Örnek Bir Uygulama" 1. Ulusal Türkiye Turizmi Sempozyumu Tebliğ Kitapçığı, İzmir: Türkiye Turizmini Araştırma Enstitüsü, ss. 290-301
  • Hacıoğlu, Necdet, (2000), Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü, Bursa: Vipaş Yayınları
  • Issa, John J. ve Chandana Jayawardena, (2003), "The All Inclusive Concept in the Caribbean" International Journal of Contemporary Hospitalitty Management, Vol. 15, Nr. 3. ss. 167-171
  • İçöz, Orhan, (1998), Seyahat Acentaları ve Tur Operatörlüğü Yönetimi, Ankara: Turhan Kitabevi
  • Örücü, Edip, Hakan Aydilek ve Zeki Atıl Bulut, (2004), "Her Şey Dahil (All-lndusive) Sisteminin Ülke Turizmine ve İşletme Kârlılığına Katkısı Konusunda Görüşler (Marmaris ve İçmeler Örneği)", Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 18. Sayı: 1 -2. ss. 225-243
  • Pallet, William J., Wayne W. Taylor ve Chandana Jayawardena, (2003), "People and Quality: the Case of Delta Hotels", International Journal of Hospitality Management, Vol. 15, Nr. 6. ss. 349-351
  • Yürik, Esin Özkan, (2002),"Her Şey Dahil (All Inclusive) Sistemi ve Sistemin Türk Turizm Sektörüne Etkileri", II. Turizm Şurası Bildirileri, Cilt: 1. ss. 291-295
  • Wong, Chak-keung Simon ve Wai-Yan Yan Kwong, (2004), "Outbound Tourists' Selection Criteria for Choosing All-Inclusive Package Tours", Tourism Management, Vol. 25. ss. 581 -592
  • İNTERNET KAYNAKLARI http://www.aksam.com.tr/arsiv/aksam/2005/07/20/akdeniz/ akdenizprn16.html (06.12.2005) http://www.qata.com.tr/ssk.htm (16.12.2005) http://www.kobifinans.com.tr/article/articleprint/59135/-1 /22 (06.12.2005) http://www.tunzmdebusabah.com/devampopu.asp?ID=24232 (21.12.2005) http://www.turizmdebusabah.com/devampopu.asp?ID=24243 (21.12.2005) http://www.turizmgazetesi.com/articles/article.aspx?id=17970 (07.12.2005) http://www.turizmgazetesi.com/articles/article.aspx7idss722 (02.01.2006) http://www.turizmqazetesi.com/news/news.aspx?id=19198 (08.12.2005) http://www.turizmgazetesi.com/news/news.aspx?id=25478 (09.11.2005) http://www.turizmgazetesi.com7news.aspx?id=19683 (16.12.2005) Sivaslı, Necdet. (2004), "Her Şey Dahil Sistemi Yeniden Düzenlenmeli". http://www.ortadogugazetesi.CQm/haber d.asp?haber=4732 (06.12.2005) Yurtsever, İzzettin."Her Şey Dahil Sistemi İçin Standart Oluşturulması". http://www.turizmgazetesi.com/articles/article.aspx?id=3 (16.12.2005) Yurtsever, İzzettin. "Her Şey Dahil'e Standart: Tül -THOMAS Cook ve Rewe Grubundan Gelecektir"
  • http://www.turizmgazetesi.com/articles/article.aspx?id=18459 (16.12.2005)
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Bayram Şahin This is me

Publication Date May 1, 2008
Submission Date August 16, 2014
Published in Issue Year 2008 Issue: 4

Cite

APA Şahin, B. (2008). Her şey dahil pansiyon sisteminin turistler ve türk turizm işletmeleri açısından etkilerinin değerlendirilmesi. Verimlilik Dergisi(4), 101-113.

23139       23140          29293

22408 Journal of Productivity is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0)