Bu çalışmanın amacı deneyim kalitesi, algılanan fayda ve tekrar ziyaret etme niyeti arasındaki ilişkileri incelemektir. Deneyim kalitesi boyutu öğrenme arzusu, kaçış duygusu ve eğlence olmak üzere 3 alt boyut olarak ele alınmıştır. Algılanan fayda boyutu kişisel gelişim, topluluğa bağlılık, kültürel farkındalık, yenilenme ve aile bağlarını güçlendirme olmak üzere 5 alt boyut olarak ele alınmıştır. Çalışma 386 müze ziyaretçisinden elde edilen verilerle yapısal eşitlik modellemesi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Analizler sonucunda deneyim kalitesi boyutlarından öğrenme arzusunun algılanan fayda boyutları olan kişisel gelişim, topluluğa bağlılık, kültürel farkındalık, yenilenme ve aile bağlarını güçlendirme üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olmadığı tespit edilmiştir. Deneyim kalitesi boyutlarından kaçış duygusunun algılanan fayda boyutları olan kişisel gelişim, topluluğa bağlılık, kültürel farkındalık, yenilenme ve aile bağlarını güçlendirme üzerinde istatistiksel olarak anlamlı ve pozitif bir etkisi tespit edilmiştir. Deneyim kalitesi boyutlarından eğlence boyutunun algılanan fayda boyutlarından topluluğa bağlılık, kültürel farkındalık, yenilenme ve aile bağlarını güçlendirme üzerinde istatistiksel olarak anlamlı ve pozitif bir etkisi tespit edilmişken, kişisel gelişim üzerinde anlamlı bir etkisi tespit edilememiştir. Algılanan fayda boyutlarından kişisel gelişim ve topluluğa bağlılık boyutlarının tekrar ziyaret etme niyeti üzerinde anlamlı ve pozitif bir etkisi tespit edilmişken, kültürel farkındalık, yenilenme ve aile bağlarını güçlendirmenin tekrar ziyaret etme niyeti üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir etkisi tespit edilememiştir. Deneyim kalitesi boyutları olan eğlence, kaçış duygusu ve öğrenme arzusunun tekrar ziyaret etme niyeti üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir etkisi tespit edilememiştir.
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi BAP birimi
SBA-2022-9290
Bu çalışma Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Projeleri Birimi tarafından SBA- 2022-9290 numaralı proje kapsamında desteklenmiştir.
The purpose of this study is to examine the relationships between experience quality, perceived benefits and revisit intention. The experience quality dimension is considered as 3 sub-dimensions: desire to learn, sense of escape and entertainment. The perceived benefit dimension is discussed in 5 sub-dimensions: personal development, commitment to the community, cultural awareness, renewal and strengthening family relationships. The study was conducted using structural equation modeling with data obtained from 386 museum visitors. As a result of the analysis, it was determined that the desire to learn, one of the dimensions of experience quality, did not have a significant effect on the perceived benefit dimensions of personal development, commitment to the community, cultural awareness, renewal and strengthening family relationships. A statistically significant and positive effect of the feeling of escape from the experience quality dimensions was detected on the perceived benefit dimensions of personal development, community commitment, cultural awareness, renewal and strengthening family relationships. While the entertainment dimension, one of the experience quality dimensions, had a statistically significant and positive effect on the perceived benefit dimensions of community commitment, cultural awareness, renewal and strengthening family relationships, no significant effect was detected on personal development. While personal development and community commitment dimensions, which are among the perceived benefit dimensions, were found to have a significant and positive effect on the intention to revisit, a statistically significant effect of cultural awareness, renewal and strengthening family ties on the intention to revisit was not detected. No statistically significant effect of the experience quality dimensions of entertainment, sense of escape and desire to learn on revisit intention was detected.
SBA-2022-9290
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Recreation, Leisure and Tourism Geography |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Project Number | SBA-2022-9290 |
Early Pub Date | December 27, 2024 |
Publication Date | December 30, 2024 |
Submission Date | August 7, 2024 |
Acceptance Date | December 10, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Issue: 8 |
ViSBiD, MLA ve Crossref tarafından indekslenmektedir. Ayrıca Index Copernicus takip sistemine alınmıştır.