Rekabetin baş döndürücü bir şekilde arttığı ve değişim ve globalleşme rüzgarlarının çok sert estiği günümüz dünyasında, kurumların harcama ve israfları minimumda tutarak ve mevcut kaynaklarını optimum kullanarak kaliteli ve güvenilir hizmetler sunması ve vatandaş, devlet ve toplum arasında etkili bir iletişimin kurulması oldukça önemli hale gelmiştir. Bunu gerçekleştirme adına, müşteri memnuniyeti, az hata, yüksek kalite, rekabet gücü ve verimlilik ekseninde tüm çalışanların katılımı, eğitimi, motivasyonu ve sürekli gelişmeyi temel alan toplam kalite yönetimi (TKY) felsefesi sosyal hizmet kurumları için değişime ayak uydurma aracıdır
In current world, in which competiton has increased at an unprecedented pace and alteration and globalisation have become widespread, by keeping foundations expenditure and wastage minimum and using current resources optimum, presenting quality and productive service and forming an interaction among citizens, government and society have become very important. To do this, the attendance of all workers round customer satisfaction, minimum fault, high quality, competetiveness and productivity, education, motivation and the philosophy of TQM based on developing perpetually are the instruments accomodating alteration pace for social service organizations
Other ID | JA57EC82DE |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | August 4, 2016 |
Submission Date | August 5, 2016 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 6 Issue: 15 |