BibTex RIS Cite

KÜRESEL İŞ DÜNYASINDA KÜLTÜREL FARKLILIKLARIN YÖNETİMİ: TÜRK GİRİŞİMCİLİĞİ

Year 2012, Volume: 4 Issue: 7, 47 - 64, 05.08.2016

Abstract

Günümüz iş dünyasında yaşanan değişim ve buna paralel geliştirilen yönetim faaliyetlerinin odaklandığı en önemli konulardan biri kültür ve kültürün iş dünyasındaki yansımalarıdır. Kültür selamlaşmadan, kutlamalara; tüketim alışkanlıklarından girişimcilik özelliklerine kadar çok geniş bir yelpazede toplumların temel kimlik özelliklerini yansıtmaktadır. Bu açıdan bakıldığında kültürel farklılıkların göz önünde bulundurularak yönetim faaliyetlerine yansıtılması firmaların başarısında stratejik bir önem taşımaktadır. Bu çalışmada genel olarak kültür, kültürel farklılıklar, kültürel farklılıkların yönetimi ve Türk girişimciliği üzerinde durulacaktır. Ayrıca, bu çalışmada kültürel farklılıkların yönetiminde “Türk Girişimciliği” kavramı farklı yönleriyle incelenecektir

References

  • ADIGÜZEL, M.(2011), Bilgi toplumu ve KüreselleĢme Bağlamında Küresel Rekabet Ortamı, Nobel Basım Yayın, Ankara.
  • AKAT, Ö.(2000), Uygulamaya Yönelik ĠĢletme Politikası ve Stratejik Pazarlama, Hünkar Ofset Matbaacılık, 2.Baskı, Bursa.
  • AYTAÇ, Ö., ĠLHAN, S.(2007), GiriĢimcilik Ve GiriĢimci Kültür: Sosyolojik Bir Perspektif, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:18, ss.101-120.
  • AKINER, Ġ. (2005), Satılık Kültürler Liberal Mimarlar Muhafazakar Mühendisler, Karakutu Yayınları, Ġstanbul.
  • AKINER, Ġ.(2005), Satılık Kültürler Liberal Mimarlar Muhafazakâr Mühendisler, Karakutu Yayınları, Ġstanbul.
  • AYCAN, Z., (1998), “ Endüstri ve Örgüt Psikolojisinde Toplumsal Kültürün Yeri”, Endüstri ve Örgüt Psikolojisi II, Ankara.
  • AYTAÇ Ö., ĠLHAN S.(2007), GiriĢimcilik Ve GiriĢimci Kültür: Sosyolojik Bir Perspektif, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:18, ss.102-120.
  • ÇAĞLAR, Ġ.(2001), “Yönetim- Kültür Bağlamında Türk Yönetim Modelinin Saptanmasına Yönelik Kavramsal Bir ÇalıĢma”, Gazi Üniversitesi Ġktisadi ve Ġdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı: 3, ss.125-148.
  • DULUPÇU, M., A.(2001), Küresel Rekabet Gücü Türkiye Üzerine Bir Değerlendirme, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • ERDOĞAN, Ġ. (1975), Kültürün Yönetim Fonksiyonlarının Uygulanmasına Etkisi ve Faktör Analizi Yöntemi ile Bir AraĢtırma, Ġstanbul Üniversitesi Yayınları No:2060, Ġstanbul.
  • ERDOĞAN, Ġ. (1994), ĠĢletmelerde DavranıĢ, Beta Basım Yayın Dağıtım, Ġstanbul, 1994.
  • EROĞLU, F., (2004), DavranıĢ Bilimleri, Beta yayınları, Ġstanbul,. FINDIKÇI, Ġ. (1996), Bilgi Toplumunda Yöneticilerde Kendini GeliĢtirme, Kültür Koleji Eğitim Vakfı Yayınları, Ġstanbul.
  • FĠKRETOĞLU, O. (1990), Toplumsal Psikoloji Perspektifinde Kültür ve Kültür Değerleri, 1.Basım, Özkan Matbaacılık, Kıbrıs.
  • FĠLĠZÖZ, B. (2003), Ġnsan Kaynakları Yönetiminde Uluslar Arası YaklaĢım Gerekliliği, C.Ü. Ġktisadi ve Ġdari Bilimler Dergisi, Cilt:4, Sayı:1, ss.161180.
  • GÜLTEKĠN Z., ULUKAN C., (2012), Çokuluslu Ekiplerde Kültürel Farklılıklar ve Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 12, Sayı:1, ss.89-102.
  • GÜNEġ S.,(2010), Turkish Mind And Entrepreneurship, Journal of World of Turks, Vol: 2, No: 3, ss.255-272.
  • HELLRĠEGEL, D., SLOCUM J. W.(1992), Management, Readina: Addison-Wesley Pub. Com., 6 th Edition.
  • HODGETTS R.M., LUTHANS F.(1998), International Management, The McGraw-Hill Companies, Ġnc. U.S.A.
  • ĠRAZ, R.(2006), Küresel Rekabet Ortamında Küçük Ve Orta Büyüklükteki ĠĢletmelerin Ulusal Sosyo-Ekonomik Sisteme Katkıları Açısından Değerlendirilmesi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı: 15, ss.367-380.
  • KAHRAMAN, Y., MUTLU, M.K., ARSLAN, S.(2011), GiriĢimciliğin OluĢumu Ve Kültürle ĠliĢkisi, Süleyman Demirel Üniversitesi Ġktisadi ve Ġdari Bilimler Fakültesi Dergisi, C.16, S.3, ss.349-361.
  • KÖSE, S., TETĠK, S., ERCAN, C.(2001), “Örgüt Kültürünü OluĢturan Faktörler”, Celal Bayar Üniversitesi Ġ.Ġ.B.F. Yönetim ve Ekonomi Dergisi, Cilt:7, Sayı:1, 2001, ss.219-242.
  • KÜÇÜK, O.(2005), GiriĢimcilik ve Küçük ĠĢletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • MUTLU, E. C.(1999), Uluslararası ĠĢletmecilik, Beta Yayıncılık, Ġstanbul 1999.
  • ÖĞÜT A. , KOCABACAK A.(2008), KüreselleĢme Sürecinde Türk ĠĢ Kültüründe YaĢanan DönüĢümün Boyutları, Türkiyat AraĢtırmaları Dergisi, Sayı:23, ss.145-170.
  • SARGUT, A. S.(2001), Kültürlerarası FarklılaĢma ve Yönetim, Ġmge Kitabevi, Ankara.
  • SÜRGEVĠL, O., BUDAK, G.(2008), ĠĢletmelerin Farklılıkların Yönetimi AnlayıĢına YaklaĢım Tarzlarının Saptanmasına Yönelik Bir AraĢtırma, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 10, Sayı:4, ss.65-96.
  • ġĠMġEK M., ġ., AKGEMCĠ, T., ÇELĠK, A.(2001), DavranıĢ Bilimlerine GiriĢ ve Örgütlerde DavranıĢ, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • TEMĠZEL, H., TURAN, E., TEMĠZEL, M.(2008), Küresel ĠĢletmecilikte Ülkelerin Sosyo Kültürel Yapılarından Kaynaklanan Sorunlar, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı: 19, ss.459-474.
  • TURAN, ġ., (2005), Türk Kültür Tarihi, Türk Kültüründen Türkiye Kültürüne ve Evrenselliğe, Bilgi Yayınevi, Ġstanbul.
  • TURHAN, M.(1969), Kültür DeğiĢmeleri, Milli Eğitim Basımevi, Ġstanbul, 1969.
  • TÜRKER, M., ÖRERLER, E. O.(2004) Türk ġirketlerinin Küresel ġirket Haline Getirilmesi Yolları, Ġstanbul Ticaret Odası Yayınları Yayın No: 60, Ġstanbul.
  • VURAL, Z., B., A. (2003), Kurum Kültürü, ĠletiĢim Yayınları, Ġstanbul, 2003.
  • YEġĠL, S. (2009), Kültürel farklılıkların Yönetimi ve Alternatif Bir Strateji: Kültürel Zekâ, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi ĠĠBF Dergisi, , Yıl:11, Sayı:16, ss.100-131.
  • SIĞRI, Ü., TABAK, A., ERCAN (2009), Ü., Kültürel Değerlerin Yönetsel Kapsamda Analizi: Bankacılık Sektörü Örneği, Ankyra: Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2009, 1(1), ss.166-192.
  • ÖZKAYA, M., O., ÖZBĠLGĠN, M., ġENGÜL, C., M.(2008), Türkiye’de Farklılıkların Yönetimi: Türk Ve Yabancı Ortaklı ġirket Örnekleri, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı: 19, ss.359-37

THE MANAGEMENT OF CULTURAL DİFFERENCES IN GLOBAL BUSINESS: TURKISH ENTREPRENEURSHIP

Year 2012, Volume: 4 Issue: 7, 47 - 64, 05.08.2016

Abstract

One of the most important issues that the change in today’s business world and focus on the management activities which are developed in parallel is culture and reflections on culture in business. Culture reflects a wide range of basic authentication features of the societies from greeting to celebrations; from consumption habits to entrepreneurial characteristics. In this respect, the reflection of management activities by taking into account cultural differences is strategically important on the success of the companies. Generally, in this study, culture, cultural differences, management of cultural differences and Turkish entrepreneurship will be emphasized. Moreover, in this study, the concept of “Turkish Entrepreneurship” on management of cultural differences will be analyzed in different ways

References

  • ADIGÜZEL, M.(2011), Bilgi toplumu ve KüreselleĢme Bağlamında Küresel Rekabet Ortamı, Nobel Basım Yayın, Ankara.
  • AKAT, Ö.(2000), Uygulamaya Yönelik ĠĢletme Politikası ve Stratejik Pazarlama, Hünkar Ofset Matbaacılık, 2.Baskı, Bursa.
  • AYTAÇ, Ö., ĠLHAN, S.(2007), GiriĢimcilik Ve GiriĢimci Kültür: Sosyolojik Bir Perspektif, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:18, ss.101-120.
  • AKINER, Ġ. (2005), Satılık Kültürler Liberal Mimarlar Muhafazakar Mühendisler, Karakutu Yayınları, Ġstanbul.
  • AKINER, Ġ.(2005), Satılık Kültürler Liberal Mimarlar Muhafazakâr Mühendisler, Karakutu Yayınları, Ġstanbul.
  • AYCAN, Z., (1998), “ Endüstri ve Örgüt Psikolojisinde Toplumsal Kültürün Yeri”, Endüstri ve Örgüt Psikolojisi II, Ankara.
  • AYTAÇ Ö., ĠLHAN S.(2007), GiriĢimcilik Ve GiriĢimci Kültür: Sosyolojik Bir Perspektif, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:18, ss.102-120.
  • ÇAĞLAR, Ġ.(2001), “Yönetim- Kültür Bağlamında Türk Yönetim Modelinin Saptanmasına Yönelik Kavramsal Bir ÇalıĢma”, Gazi Üniversitesi Ġktisadi ve Ġdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı: 3, ss.125-148.
  • DULUPÇU, M., A.(2001), Küresel Rekabet Gücü Türkiye Üzerine Bir Değerlendirme, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • ERDOĞAN, Ġ. (1975), Kültürün Yönetim Fonksiyonlarının Uygulanmasına Etkisi ve Faktör Analizi Yöntemi ile Bir AraĢtırma, Ġstanbul Üniversitesi Yayınları No:2060, Ġstanbul.
  • ERDOĞAN, Ġ. (1994), ĠĢletmelerde DavranıĢ, Beta Basım Yayın Dağıtım, Ġstanbul, 1994.
  • EROĞLU, F., (2004), DavranıĢ Bilimleri, Beta yayınları, Ġstanbul,. FINDIKÇI, Ġ. (1996), Bilgi Toplumunda Yöneticilerde Kendini GeliĢtirme, Kültür Koleji Eğitim Vakfı Yayınları, Ġstanbul.
  • FĠKRETOĞLU, O. (1990), Toplumsal Psikoloji Perspektifinde Kültür ve Kültür Değerleri, 1.Basım, Özkan Matbaacılık, Kıbrıs.
  • FĠLĠZÖZ, B. (2003), Ġnsan Kaynakları Yönetiminde Uluslar Arası YaklaĢım Gerekliliği, C.Ü. Ġktisadi ve Ġdari Bilimler Dergisi, Cilt:4, Sayı:1, ss.161180.
  • GÜLTEKĠN Z., ULUKAN C., (2012), Çokuluslu Ekiplerde Kültürel Farklılıklar ve Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 12, Sayı:1, ss.89-102.
  • GÜNEġ S.,(2010), Turkish Mind And Entrepreneurship, Journal of World of Turks, Vol: 2, No: 3, ss.255-272.
  • HELLRĠEGEL, D., SLOCUM J. W.(1992), Management, Readina: Addison-Wesley Pub. Com., 6 th Edition.
  • HODGETTS R.M., LUTHANS F.(1998), International Management, The McGraw-Hill Companies, Ġnc. U.S.A.
  • ĠRAZ, R.(2006), Küresel Rekabet Ortamında Küçük Ve Orta Büyüklükteki ĠĢletmelerin Ulusal Sosyo-Ekonomik Sisteme Katkıları Açısından Değerlendirilmesi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı: 15, ss.367-380.
  • KAHRAMAN, Y., MUTLU, M.K., ARSLAN, S.(2011), GiriĢimciliğin OluĢumu Ve Kültürle ĠliĢkisi, Süleyman Demirel Üniversitesi Ġktisadi ve Ġdari Bilimler Fakültesi Dergisi, C.16, S.3, ss.349-361.
  • KÖSE, S., TETĠK, S., ERCAN, C.(2001), “Örgüt Kültürünü OluĢturan Faktörler”, Celal Bayar Üniversitesi Ġ.Ġ.B.F. Yönetim ve Ekonomi Dergisi, Cilt:7, Sayı:1, 2001, ss.219-242.
  • KÜÇÜK, O.(2005), GiriĢimcilik ve Küçük ĠĢletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • MUTLU, E. C.(1999), Uluslararası ĠĢletmecilik, Beta Yayıncılık, Ġstanbul 1999.
  • ÖĞÜT A. , KOCABACAK A.(2008), KüreselleĢme Sürecinde Türk ĠĢ Kültüründe YaĢanan DönüĢümün Boyutları, Türkiyat AraĢtırmaları Dergisi, Sayı:23, ss.145-170.
  • SARGUT, A. S.(2001), Kültürlerarası FarklılaĢma ve Yönetim, Ġmge Kitabevi, Ankara.
  • SÜRGEVĠL, O., BUDAK, G.(2008), ĠĢletmelerin Farklılıkların Yönetimi AnlayıĢına YaklaĢım Tarzlarının Saptanmasına Yönelik Bir AraĢtırma, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 10, Sayı:4, ss.65-96.
  • ġĠMġEK M., ġ., AKGEMCĠ, T., ÇELĠK, A.(2001), DavranıĢ Bilimlerine GiriĢ ve Örgütlerde DavranıĢ, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • TEMĠZEL, H., TURAN, E., TEMĠZEL, M.(2008), Küresel ĠĢletmecilikte Ülkelerin Sosyo Kültürel Yapılarından Kaynaklanan Sorunlar, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı: 19, ss.459-474.
  • TURAN, ġ., (2005), Türk Kültür Tarihi, Türk Kültüründen Türkiye Kültürüne ve Evrenselliğe, Bilgi Yayınevi, Ġstanbul.
  • TURHAN, M.(1969), Kültür DeğiĢmeleri, Milli Eğitim Basımevi, Ġstanbul, 1969.
  • TÜRKER, M., ÖRERLER, E. O.(2004) Türk ġirketlerinin Küresel ġirket Haline Getirilmesi Yolları, Ġstanbul Ticaret Odası Yayınları Yayın No: 60, Ġstanbul.
  • VURAL, Z., B., A. (2003), Kurum Kültürü, ĠletiĢim Yayınları, Ġstanbul, 2003.
  • YEġĠL, S. (2009), Kültürel farklılıkların Yönetimi ve Alternatif Bir Strateji: Kültürel Zekâ, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi ĠĠBF Dergisi, , Yıl:11, Sayı:16, ss.100-131.
  • SIĞRI, Ü., TABAK, A., ERCAN (2009), Ü., Kültürel Değerlerin Yönetsel Kapsamda Analizi: Bankacılık Sektörü Örneği, Ankyra: Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2009, 1(1), ss.166-192.
  • ÖZKAYA, M., O., ÖZBĠLGĠN, M., ġENGÜL, C., M.(2008), Türkiye’de Farklılıkların Yönetimi: Türk Ve Yabancı Ortaklı ġirket Örnekleri, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı: 19, ss.359-37
There are 35 citations in total.

Details

Other ID JA57HK49KZ
Journal Section Research Articles
Authors

Murat Kayalar This is me

Oğuzhan Aytar

Publication Date August 5, 2016
Submission Date August 5, 2016
Published in Issue Year 2012 Volume: 4 Issue: 7

Cite

APA Kayalar, M., & Aytar, O. (2016). KÜRESEL İŞ DÜNYASINDA KÜLTÜREL FARKLILIKLARIN YÖNETİMİ: TÜRK GİRİŞİMCİLİĞİ. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 4(7), 47-64.

570ceb1545981.jpg5bd95eb5f3a21.jpglogo-minik.pngimg.pngLogo-png-768x897.png